فروشگاه اینترنتی الیکان

فروشگاه

کلیه درد

دوشنبه, ۱۸ مرداد ۱۳۹۵، ۰۸:۰۷ ب.ظ

علت و علائم “عفونت کلیه” و “درمان کلیه درد”

کلیه درد,کلیه درد نشانه چیست,کلیه درد در دوران بارداری,کلیه درد به انگلیسی,کلیه درد,کلیه درد در بارداری,کلیه درد,کلیه درد و درمان,کلیه درد در ماه رمضان,کلیه درد سرما,درد کلیه نشانه چیست,درد کلیه ها نشانه چیست,درد کلیه چپ نشانه چیست,نشانه های درد کلیه چیست,درد کلیه نشانه ی چیست,درد در کلیه نشانه چیست,سوزش ادرار و درد کلیه نشانه چیست,درد خفیف کلیه نشانه چیست,درد شدید کلیه نشانه چیست,کلیه درد در زمان بارداری,کلیه درد در دوران بارداری,درمان کلیه درد در دوران بارداری,علت کلیه درد در دوران بارداری,کلیه درد دوران بارداری,درد سنگ کلیه در دوران بارداری,کلیه درد در دوران حاملگی,کلیه درد درمان,کلیه درد در بارداری,علت کلیه درد در بارداری,درمان کلیه درد در بارداری,کلیه درد در اوایل بارداری,کلیه درد بارداری,درد کلیه راست در بارداری,درد کلیه ها در بارداری,کلیه درد و درمان آن,درد کلیه و درمان گیاهی,کلیه درد درمان,درمان کلیه درد و سنگ کلیه,علت کلیه درد در ماه رمضان,درد کلیه ها در ماه رمضان,درمان درد کلیه در ماه رمضان,کلیه درد سرماخوردگی,درد کلیه و سرما,درد کلیه در سرما,کلیه درد در اثر سرما,کلیه درد بر اثر سرما,درد کلیه با سرما,درد کلیه در اثر سرما,درد کلیه ناشی از سرما,درد کلیه هنگام سرماخوردگی

علت و علائم "عفونت کلیه" و "درمان کلیه درد"

 به گزارش بی اس ام اس نفوذ باکتری‌ها کلیه و از طریق مثانه می‌تواند باعث عفونت کلیه(پیلونفریت) شود. درد ناگهانی در قسمت پایین پشت ممکن است نشانه‌ی عفونت کلیه باشد. اگرچه بسیاری از این دردها، درد کلیه نیستند اما در بعضی موارد مربوط به اعضای داخلی بدن به ویژه مشکلات کلیوی مانند سنگ کلیه، عفونت‌ها یا بیماری‌های دیگر کلیه می‌باشند که در صورت زیاد شدن درد باید به پزشک مراجعه کرد.

علائم؛ تهوع، کمبود آب بدن، کاهش وزن، فوریت ادرار، درد کلیه، یرقان، دردی مشابه آنفلانزا، تب، ضعف و وجود خون در ادرار.

درمان؛ آب درمانی، پونه، آویشن، آب لیمو ترش تازه، دم کرده گیاه قاصدک، دم کرده تخم هندوانه، تخم کرفس، کلاله‌ی ذرت و پماد خردل.

چرا کلیه ها درد می گیرند؟

درد کلیه در اثر عفونت کلیه یا آسیب رسیدن به آن ایجاد می شود. اگر پشت یا پهلوی شما آسیب ببیند، مثل برخورد ضربه، ممکن است فکر کنید که کلیه هایتان درد می کنند. اما اغلب اوقات اینطور نیست و کلیه هایتان مشکلی ندارند.کلیه ها در قسمت پشت بدن و بالای کمر (درست پایین دنده ها) واقع شده اند. حال چگونه بفهمیم که درد این قسمت واقعاً مربوط به کلیه هاست یا خیر؟ راه قطعی برای این کار وجود ندارد، اما با شناخت برخی علائم و انجام برخی آزمایش ها می توان فهمید که این درد مربوط به کلیه هاست یا نه.  وجود درد شدید در قسمت بالایی کمر و درد یک طرفه خصوصاً اگر همراه با تب و مشکلات ادراری باشد، می تواند نشان دهنده درد واقعی کلیه ها باشد. این درد می تواند در اثر عفونت کلیه ها (پیلونفریت) ایجاد گردد. وجود سنگ در کلیه نیز باعث بروز درد کلیه می شود. حرکت سنگ در کلیه باعث ایجاد درد می گردد.وقتی سنگ کلیه شروع به حرکت می کند و از قسمت میزنای (حالب) عبور می کند و به سمت مثانه می رود، دردهای شدید و متناوبی را ایجاد می نماید که پزشکان آن را قولنج کلیوی یا قولنج میزنای می گویند.

صرف زیاد فلفل سیاه برای بیماری‌های دستگاه گوارش، مجاری ادرار، سل، بواسیر، سودا، کلیه، جگر و کسانی که کم‌خونی دارند مفید نمی‌باشد.کسانی که ورم پروستات دارند در خوردن فلفل افراط نکنند. بهتر است بدانید که کسانی که تصلب شرائین دارند و سکته مغزی کرده‌اند نباید فلفل زیاد استفاده نمایند.

  مصرف روغن سیاه دانه در برنامه غذایی در کاهش قند خون، تعادل فشارخون، بهبود آرتروز و التهاب لثه مۆثر است و کلیه و مجاری ادرار را تصفیه می کند.

یک استکان سیاه دانه را در یک لیتر آب بجوشانید و با عسل شیرین کنید و به مدت یک هفته، صبح ناشتا آن را میل نمایید.همچنین می توانید یک قاشق غذاخوری سیاه دانه آسیاب شده را با نصف لیوان روغن زیتون مخلوط کرده و به صورت ضماد (یعنی مانند پماد روی یک تکه پارچه تمیز) در آن قسمت از کلیه که احساس درد می کنید بگذارید. این عمل را روزانه یک بار و به مدت پنج روزادامه دهید.هر روز مقداری جعفری را در یک لیوان آب بجوشانید و هفت قطره روغن سیاه دانه را به آن افزوده و صبح و شب یک فنجان میل کنید. این کار را به مدت پنج روز ادامه دهید.

دیابت نوع یک می تواند اعضا اصلی بدن از جمله قلب، رگهای خونی، سیستم اعصاب، چشم‌ها و کلیه ها را تحت تاثیر قرار دهد

لازم به ذکر است که  علف لیمو تصفیه کننده کبد، کلیه، لوله گوارش، مثانه و لوزالمعده است. در واقع علاوه بر آن، در کاهش میزان اسید اوریک، کلسترول و چربی‌های اضافه نیز موثرو نافع است

به یاد داشته باشید که برخی توصیه های پزشکی در خصوص استفاده از مرزنجوش این است که : در صورت بروز تهوع، استفراغ و یا اسهال مصرف مرزنجوش باید متوقف شود و از افراط در مصرف آن بدون نظر پزشک متخصص خودداری شود و بیمارا ن مبتلا به ناراحتی های کلیوی از مصرف مرزنجوش نیز اجتناب کنند. استفاده زیاد مرزنجوش برای کلیه مضر می باشد.

نارسایی کلیه، کم‌خونی، کاهش فشار خون، آمبولی ریه، پنومونی، آلودگی هوا، فشار عصبی و مصرف دخانیات نیز ممکن است به تنگی نفس منجر شود.

منابع:

فارسی طب

کلیه درد

  • جاسم کرار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی