آشنایی با فواید و خواص ماش سبز در طب سنتی طبع ماش سبز

آشنایی با فواید و خواص ماش سبز در طب سنتی طبع ماش سبز در سایت جسارت

ماش سبز,ماش سبز در حل جدول,ماش سبز کردنسبزه ماش یا عدس,کاشت ماش سبزه عید,قره ماش سبزه عید,تهیه سبزه ماش عید,آموزش سبزه ماش عید,کاشت ماش برای سبزه عید,طرز تهیه سبزه ماش عید,کاشتن ماش برای سبزه عید,سبزه عید ماش و عدس,ماش و سبزه عید

آشنایی با فواید و خواص ماش سبز در طب سنتی طبع ماش های سبز

ماش سبز , ماش سبز در حل جدول , ماش سبزه عید , ماش سبز درجدول

در این مطلب از سایت جسارت به آشنایی با فواید و خواص ماش سبز در طب سنتی طبع ماش سبز می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

ماش گیاهی است گرمسیری که معمولاً در دمای بالاتر از 16 درجه سانتیگراد رشد می کند و در دمای کمتر از ( 1- ) درجه از بین می رود. این گیاه تابستانه بوده و دارای نیاز حرارتی زیادی است. انواع پاکوتاه ماش نسبت به انواع پابلند آن به درجه حرارت کمتری نیاز دارد. درجه حرارت لازم برای جوانه زدن آن 8 درجه سانتیگراد است و چنانچه در طول رشد دما کمتر از 12 درجه باشد بخوبی رشد نمی کند. در مناطق خشک نیمه گرمسیر و گرمسیر، مانند ایران فقط تحت شرایط آبی محصول می دهد. این گیاه به خشکی مقاوم بوده و به ماندابی حساس است.

ماش سبز

زادگاه اصلی ماش سبز کشور هندوستان است, اما در سر تا سر منطقه آسیا این گیاه کاشت و برداشت می شود. چینی های گذشته از ماش سبز برای رفع گرما و دفع سم زدایی استفاده می کردند. در مقالات گذشته با خواص ماش آشنا شدیم برای آشنایی با خواص ماش سبز در این مقاله با ما همراه شوید تا از فواید بی شمار آن بهره ببرید. ماش سبز بخاطر داشتن کلسترول پایین و مقدار زیادی فیبر رژیمی محلول ( فیبر به آن دسته از مواد غذایی اطلاق می شود که هضم نمی شوند و به دو نوع محلول و غیر محلول دسته بندی می شوند. ) فیبر محلول هنگامی که با آب موجود در سیستم هضم مخلوط می شود, ماده ژل مانندی را می سازد که به بهتر عمل کردن اعضای بدن کمک می کند

آشنایی با فواید و خواص ماش سبز در طب سنتی طبع ماش های سبز

ماش سبز , ماش سبز در حل جدول , ماش سبزه عید , ماش سبز درجدول

ماش، یکی از مواد غذایی است که در گروه حبوبات جای می گیرد. همانطور که می دانید، در برنامه غذایی روزانه، حبوبات مهم ترین منبع تأمین پروتئین گیاهی هستند و ماش نیز ارزش تغذیه ای بسیار بالایی دارد و در اکثر جوامع منبع عمده تأمین پروتئین به ویژه برای گیاه خواران است. ماش ویژگی های متفاوتی دارد و یکی از مواد غذایی است که تقریباً از نظر مواد مغذی متعادل به شمار می رود. ولی وجود برخی از مواد مغذی در آن، ویژگی خاصی را به این ماده غذایی می دهد. از جمله اینکه میزان اسید فولیک آن بسیار بالاست، بنابراین خوردن ماش برای بیشگیری از بیماری های قلبی عروقی بسیار مفید است. پتاسیم ماش نیز فراوان است، بنابراین مصرف آن به افرادی که مبتلا به پرفشاری خون هستند، توصیه می شود. ماش از نظر منگنز و سلنیوم که خاصیت آنتی اکسیدانی دارند نیز غنی است و خوردن آن موجب پیشگیری از بیماری های مزمن می شود.

ماش سبز در حل جدول

ماش های سبز دارای ۱/۹ گرم فیبر رژیمی محلول می باشد. ماش های سبز و همچنین دیگر حبوبات دارای ماده ای به نام پروتئاز می باشند که محافظ سینه در برابر سرطان های سینه است. ( پروتئاز تقسیم سلول های سرطانی را کم و کند می کند و از تشکیل شدن تومور پیشگیری و جلو گیری می کند. ) مصرف ماش های سبز به افراد دیابتی توصیه می شود چون دارای قند پایین است. از دیگر خواص ماشهای سبز بدانید که: ماش سبز ۳/۱۶ گرم پروتئین دارد و تغذیه ای بی نظیر برای رساندن پروتئین به بدن مخصوصا در گیاهخواران می باشد. از دیگر خواص دارویی ماشهای سبز که بسیار حائز اهمیت است دارا بودن این حبوبات از اسید فولیک بالا است که برای پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی خیلی مفید است. از دیگر خواص دارویی ماشهای سبز که بسیار حائز اهمیت است دارا بودن این حبوبات از اسید فولیک بالا است که برای پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی خیلی مفید است.

آشنایی با فواید و خواص ماش سبز در طب سنتی طبع ماش های سبز

ماش سبز , ماش سبز در حل جدول , ماش سبزه عید , ماش سبز درجدول

در ایران این گیاه پس از برداشت جو یا گندم کاشته می شود و در پائیز هنگامی که دانه های آن سفت و غلاف های آن زرد یا سیاه شدند محصول آن را در چند نوبت برداشت می کنند. مقدار عملکرد آن از 400 تا 700 کیلوگرم درهکتار بوده و تا 1500 کیلوگرم در هکتار می توان از آن محصول گرفت. در مناطق گرمسیری اغلب ماش را به صورت مخلوط با سایر غلات می کارند.

ماش سبزه عید

ماشهای سبز یک انرژی زا واقعی ماشهای سبز دارای پتاسیم بالایی است, در نتیجه به افرادی که از پر فشاری خون رنج می برند مصرف این حبوبات توصیه می شود. از دیگر خواص ماشهای سبز بدانید که سرشار از منگنز و سلنیوم است و خوردن آن سبب جلوگیری از ابتلا به بیماری های مزمن می شود. از ماشهای سبز برای درمان اسهال نیز میتوان بهره جست. ماش را بهتر است به شکل جوانه مصرف کرد تا همه مواد مغذی آن در دسترس قرار بگیرد. مخصوصا آهن و ویتامین C ای که در ماش موجود است. استفاده از ماش را به افراد مبتلا به کم خونی توصیه میکنند. همچنین ویتامین C  موجود در ماش, یک انرژی زا کاملا واقعی و طبیعی است که مواد مغذی فراوانی دارد. مصرف ماش برای هیچکس ممنوعیت ندارد. اما در افراد مبتلا به اسید اوریک و نقرس بهتر است کمتر استفاده شود.

ماش سبز