استفاده از انگور و خواص آن برای درمان دیابت و بارداری در طب سنتی

استفاده از انگور و خواص آن برای درمان دیابت و بارداری در طب سنتی در سایت جسارت

انگور و خواص آن ,شیره انگور و خواص آن,انگور و خواص درمانی آن,انواع انگور و خواص آنها,انواع انگور و خواص آن,آب انگور و خواص آن,سرکه انگور و خواص آن,هسته انگور و خواص آن,انگور خواص آن,روغن هسته انگور و خواص آن,شیره انگور و فواید آن,خواص انگور ومضرات آن

استفاده از انگور و خواص آن برای درمان دیابت و بارداری در طب سنتی

انگور و خواص آن , شیره انگور و خواص آن , انگور و خواص درمانی آن , انواع انگور و خواص آنها

در این مطلب از سایت جسارت با استفاده از انگور و خواص آن برای درمان دیابت و بارداری در طب سنتی بیشتر آشنا شوید . امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد .

اگر دچار کم‌خونی هستید (آهن خونتان کم است)، از نوشیدن آب انگور تیره و غلیظ خودداری کنید. آب انگور تیره حاوی مواد شیمیایی است که می‌تواند سطح آهن بدن را کاهش دهد. در اکثر مواقع، آب انگوری که از فروشگاه تهیه می‌کنیم، خالص نیست. توصیه می‌شود که خودتان در منزل و با استفاده از انگور تازه آب انگور تهیه کنید.

انگور و خواص آن

انگور میوه ای است بهشتی که شامل ویتامین های A , B ، C می باشد هم چنین دارای مقداری منیزیم ، کلسیم ، آهن ، فسفر ، پتاسیم و آلبومین است هر شخصی باید در روز انگور میل کند زیرا میوه ای ضد عفونی کننده است . امروزه در طب درمان های طبیعی ( نتروپت ) ، از رژیم های مختلف انگور استفاده می کنند . هم چنین این میوه را برای درمان بیماری های یبوست ، عوارض رماتیسم ، کم خونی و حتی پیش گیری از سرطان سودمند می دانند . توجه داشته باشید وقتی انگور میل می کنید پشت آن آب سرد ننوشید و یا میوه های خشک مانند برگه ی هلو و غیره را با انگور و آب میل نکنید زیار دچار دل درد می شوید .

آب انگور قرمز خواص ضدویروسی و ضدباکتریایی قوی دارد، به همین علت از فرد در مقابل بسیاری عفونت‌ها محافظت می‌کند. آب انگور به خاطر ارزش درمانی بالایی که دارد، در درمان آسم بسیار مفید شناخته شده است. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آب انگور می‌تواند از پیر شدن و بیماری‌های مرتبط با آن مثل آلزایمر جلوگیری کند. آب انگور بنفش به مقابله با تصلب شریان کمک می‌کند. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آب انگور سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کنند.

شیره انگور و خواص آن

یکی از خواص انگور ،‌ صاف کننده و « مولد خون بودن » آن است . انگور قند خون را نیز تنظیم می کند . به علاوه انگور قرمز برای تصفیه ی خون و خون سازی از انگور سبز هم بهتر است . البته افراد Hypoglacimic ( افرادی که قند خون پایین دارند ) می توانند از انگور بهره ی زیادی ببرند . بنابر این سعی کنند همیشه انگور تهیه کنند و چند بار در روز مقداری از آن را میل کنند . انگور یکی از میوه های ضد سرطان شناخته شده است و این ، به خاطر خواص ضد عفونی کنندگی آن است . افرادی که در دوره ی نقاهت یک بیماری هستند و یا ضعف عمومی بدن دارند ، و در نتیجه قدرت دفاعی بدن آنها کم شده است ، سعی کنند از انگور ، هویج ، سیب و هلو ، به مقدار زیاد استفاده کنند .

استفاده از انگور و خواص آن برای درمان دیابت و بارداری در طب سنتی

انگور و خواص آن , شیره انگور و خواص آن , انگور و خواص درمانی آن , انواع انگور و خواص آنها

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آب انگور، سلول‌های تخریب ‌شده را ترمیم کرده و همچنین از تخریب بیشتر آن‌ها جلوگیری می‌کند. فردی که به صورت روزانه آب انگور می‌نوشد، دچار سرفه و ترش کردن معده نمی‌شود. نوشیدن آب انگور در صبح بدون شکر به درمان میگرن کمک می‌کند. آب انگور اختلالات خونی را درمان کرده و برای پاک‌سازی خون فوق‌العاده است و سموم مضر را از بدن بیرون می‌برد.

انگور و خواص درمانی آن

البته این میوه ها را با هم در آب میوه گیری ریخته و آب میوه ی حاصل شده را جرعه جرعه در طول روز بنوشند . خوب است بدانید انگور پتاسیم زیادی دارد که به جبران ضعف بدن کمک می کند . انگور وسیب هردو میوه بهشتی هستندکه افراد مبتلا به ناراحتی های قلب و اعصاب می تواتند آب آن را نیز در طی روز بنوشند . انگور برای سلامتی قلب ، ریه و کلیه نافع است و به علت داشتن املاح و مواد سلولزی، ملین و مدر بوده و برای مبتلایان به اوره ی خون مناسب و سازگار است . این نکته را هم بدانید یبوست که عوارض آن بی اشتهایی ، نفخ ، سردرد تشنگی مفرط و بد بویی دهان است با خوردن آب انگور تازه برطرف می شود .

فلاوونوئید موجود در آب انگور سطح کلسترول HDL (کلسترول خوب) را در بدن بالا می‌برد و به همین ترتیب از ایجاد انسداد در شریان‌ها جلوگیری کرده و قلب، سالم می‌ماند. رزوراتول موجود در آب انگور از تشکیل تومور در بدن جلوگیری می‌کند و به همین روش از بروز سرطان جلوگیری می‌کند. آب انگور بنفش از سرطان سینه پیشگیری می‌کند. با نوشیدن آب انگور، سطح اکسید نیتریک در بدن بالا می‌رود که ایجاد لخته در رگ‌های خونی را کاهش می‌دهد. این مسئله احتمال بروز بیماری و حمله قلبی را کاهش می‌دهد. نوشیدن روزانه آب انگور به پایین نگه داشتن فشارخون کمک می‌کند. آب انگور خواص ضدپیری دارد و به پایین نگه داشتن وزن نیز کمک می‌کند.

انواع انگور و خواص آنها

کشمش تقویت کننده ی بدن است و اگر آن را مانند چای دم کنید و بنوشید ، برای نرم کردن سینه و درد گلو مفید است. غوره برای افراد مبتلا به چربی خون بسیار مفید بوده و ضد عفونی کننده بدن نیز هست هم چنین اگر با سالاد میل شود ، برای لاغر کردن سودمند است . سعی کنید غوره را خالی نخورید چون روی معده اثر سوء می گذارد هم چنین خانم های باردار از خوردن غوره ی زیاد خودداری کنند ،‌ چون غوره مدر است و امکان دارد موجب سقط جنین شود .

انگور و خواص آن