فروشگاه اینترنتی الیکان

فروشگاه

 

 

 

تاثیر حیرت انگیز حجامت بر سلامت بدن و درمان بیماری ها

تاثیر حیرت انگیز حجامت بر سلامت بدن و درمان بیماری ها
حجامت یک روش درمانی سنتی است که تاریخچه آن به سال های بسیار دور برمی گردد. این روش هنوز هم مورد استفاده قرار می گیرد و تاثیرات باورنکردنی در درمان بیماری ها دارد. در ادامه به شرح این اثرات می پردازیم. با ما همراه باشید.

به گزارش بهداشت نیوز یک محقق طب سنتی حجامت را یک روش درمانی علمی دانست و اظهار کرد: این شیوه در درمان بسیاری دردها و بیماری‌ها مانند انواع  سردردها، کمر دردها،  کبد چرب و آلرژی و پیشگیری از بیماری قلبی و عروقی موثر است.

حجامت بر سیستم‌ های مختلف بدن اثرات مختلفی دارد. حجامت در حقیقت نوعی  استرس و حمله کوچک طراحی شده به بدن است که موجب آماده شدن سیستم دفاعی بدن می‌ شود. با انجام دائمی و پیوسته حجامت بدن در برابر بیماری‌ های مختلف آمادگی پیدا کرده و سیستم دفاعی بدن همیشه آماده خواهد بود.

بسته به نوع  سیستم ایمنی  بدن و نیز نوع بیماری فرد، حجامت تاثیر متفاوتی بر سیستم ایمنی بدن خواهد داشت. در برخی بیماری‌ ها مانند حساسیت فصلی نیاز است تا سیستم ایمنی بدن آرام شود تا علائم آلرژیک کمتر شود و حجامت به طور اتوماتیک‌ وار این کار را انجام داده و سیستم ایمنی بدن را در این گونه بیماری‌ ها آرام می‌کند.

بسیاری دردها و بیماری‌ ها با حجامت قابل درمان است. بطور مثال حجامت برای درمان بسیاری سردردها و بویژه  سردردهای میگرنی که به دارو جواب نمی‌ دهند، بسیار کارآمد است. همچنین اثر درمانی حجامت بر بسیاری کمردردها نیز ثابت شده است.

همچنین این روش درمانی در درمان کبد چرب بسیار موثر است. حجامت در پیشگیری از بیماری‌ های قلبی و عروقی بسیار موثر است و به باز شدن رگ هایی که با پلاکت مسدود شده‌اند، کمک می‌ کند.

 

تاثیر حجامت در درمان استرس

استرس و مقابله با آن یکی از دغدغه‌های اصلی امروز انسان در تمام سنین و حوزه‌ های زندگی می‌ باشد. به همین دلیل جستجو برای یافتن راه حل مناسب یکی از مباحث حال حاضر در دنیا می‌ باشد. طبق تحقیقات مختلف، تاثیر حجامت بر روی درمان استرس ثابت شده است.

درمان به روش حجامت می‌ تواند به شما در کاهش ایجاد استرس کمک کند، زیرا محیط آرام و روش درمانی موثر به سرعت می‌تواند در شما تاثیر بگذارد. به طور معمول جلسات درمانی حجامت ممکن است از 10 تا 20 دقیقه به طول بینجامد و این زمان برای خالی کردن ذهن و رهایی از شر  افکار منفی و مزاحم می‌ تواند شما را آرام کند و آنگاه شما متوجه تاثیر حجامت می‌ شوید.

زمانی که در حالت استرس قرار می‌ گیرید، به اسپاسم عضلانی و سفت شدن ماهیچه‌ ها دچار می‌ شوید. به همین دلیل ممکن است که درد زیادی را در گردن، شانه‌ ها و ناحیه کمر خود احساس کنید.

روش درمانی حجامت داغ می‌ تواند باعث تسکین این دردها شود. در واقع گویی بیمار در طول جلسات درمانی به یک خواب عمیق فرو می‌رود. روش درمانی حجامت جایگزینی برای درمان دردها است.

علاوه بر حجامت به روش خشک، ممکن است درمانگران تشخیص دهند که لازم است از حجامت مرطوب استفاده نمایند. پس از ایجاد مکش در بدن، درمانگر با حرکت فنجان روی بدن و ایجاد حرکات ملایم در آن باعث رهایی از استرس و انتقال آرامش به بیمار خواهد شد.

در حالی که جلسات درمانی حجامت می‌ تواند به کاهش استرس شما کمک کند، فلسفه موجود در این روش که ناشی از طب سنتی چین است، می‌داند که کدام نقاط از بدن که در ارتباط با سیستم عصبی و عاطفی بدن می‌ باشند را شناسایی کنند.

این نواحی از خط مستقیم شانه‌ ها گرفته و از ستون فقرات تا لگن ادامه دارد. با قرار دادن فنجان‌ ها در این خط و ایجاد مکش، درمانگر می‌ تواند عملکرد مناسبی را در سیستم عصبی و عاطفی بدن شما ایجاد کند تا بتوانید احساسات مناسبی برای ایجاد آرامش و تعادل در بدن خود به دست آورید

 

همچنین طب چینی معتقد است که ایجاد سموم در بدن به شدت با احساسات و افکار منفی مرتبط می‌ باشد. حجامت می‌ تواند باعث آزاد شدن سموم از بدن شود، تا عملکرد گردش خون در بدن به درستی صورت گیرد. زمانی که این سموم از بدن حذف می‌ شوند، شما می‌ توانید احساس آرامش داشته باشید.

 

تاثیر حجامت برای درمان درد شانه و گردن

شاید دانستن این نکته جالب باشد که نزدیک به 65 درصد از آمریکایی‌ها در سنین 18 تا 35 سالگی دچار درد مزمن گردن و شانه هستند. اگر قبلا تصور می‌ کردید که تنها افراد مسن این مشکل را دارند، بهتر است که مجددا به اطراف خود نگاه کنید، بی شک افراد بسیاری را در نزدیکی خود می‌ یابید که با این درد مواجه می‌ باشند.

حجامت ممکن است در این موارد یکی از موثرترین روش‌های درمانی بهبود دهنده‌ ای باشد که می‌ تواند به شما و اطرافیانتان کمک کند. برای گرفتن بهترین نتیجه از روش درمانی حجامت و بیشتر شدن تاثیر حجامت بر قسمت‌ هایی از بدن که مشکل دارد، باید به متخصص مراجعه کنیم.

درد گردن و شانه می‌ تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد که تنها یکی از آن‌ ها آسیب‌هایی است که به علت عدم مراقبت به وجود آمده است. از دیگر عوامل موثر در بروز این دردها، می‌تواند  آرتروز یا منیژیت باشد.

حتی ممکن است درد گردن و شانه‌ های شما ناشی از وضعیت بد بدن شما در محل کار باشد، عدم تحرک و تغییر موقعیت در طولانی مدت می‌تواند از دلایل درد گردن و شانه‌ها باشد.

اگر به صورت تصادفی به مدت طولانی در وضعیت نامناسبی بخوابید، ممکن است درد گردن و شانه‌ های شما افزایش پیدا کند. به عنوان یک ورزشکار ممکن است ورزش‌ های سنگین باعث ایجاد دردهای عضلانی در شانه و گردن شما شود.

به خاطر داشته باشید که گاهی سر درد و میگرن نیز می‌تواند از عوامل تاثیر گذار در درد شانه‌ها و گردن شما شود. بررسی مزایای حجامت نشان می ‎دهد این روش درمانی بر روی درد گردن و شانه تاثیرات خوبی می‌گذارد.

درد گردن و شانه‌ها ناشی از بروز مشکل در بافت‌ های مفاصل کششی می‌باشد. زمانی که حجامت صورت می‌گیرد، پوست را از طریق شبکه‌ های فیزیولوژیکی کشیده و خلاء در آن ایجاد می‌کند. پس از اینکه خون برای پر کردن فضای خالی درون فنجان جاری می‌شود، اکسیژن وارد رگ‌های خونی خواهد شد.

در حجامت خروج خون از بدن، غدد لنفاوی بدن دچار تغییر و بهبود می‌شوند. اسپاسم و گرفتگی عضلانی می‌ تواند به علت ایجاد سموم، سلول‌ های مرده و سایر ضایعات در بدن ایجاد شود. غدد لنفاوی برای پاکسازی سموم بدن و بهبود عملکرد آن کار می‌ کند.

 

منبع: زندگی انلاین

 

 

 

  • جاسم کرار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی