فروشگاه اینترنتی الیکان

فروشگاه

۳ مطلب در خرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

بازدید از محوطه‌های باستانی یونان که در داستان‌ها آمده‌اند


از آتن تا ایتاکا، فرصتی عالی برای سفر به دنیای یونان باستان است، به‌خصوص مکان‌هایی که اسامی آن‌ها در داستان‌ها و افسانه‌ها آمده است و می‌توانند لذت سفر را دوچندان کنند.

درحالی‌که نشانه‌ها و آثار تمدن‌های باستانی در بسیاری از کشورها از بین‌ رفته،‌ یونان همچنان میراث باستانی خود را حفظ کرده است. فقدان امکانات مدرن نظیر برج‌های آسمان‌خراش و فناوری‌های پرسرعت در یونان باعث شده است که حس کنید، درحال‌ قدم‌زدن بین فلاسفه‌ و بازیگران یونانی هستید و احساس غرور و آرامش ‌کنید.

پیکو لیر،‌ از تعدادی از محوطه‌های باستانی یونان که در داستان‌ها آمده‌اند، دیدن کرده است. او ابتدا به شهر بزرگ آتن رفته و در ادامه به شهر باستانی موکنای و منطقه‌ی مقدسی در اپیداروس، شهر بندری آرام نافپلیو و درنهایت به ایتاکا سرزده است، جزیره‌ای که اودیسه از آن به‌عنوان وطنش یاد می‌کند. در این مقاله قصد داریم یک راهنمای کاربردی در اختیار شما قرار دهیم تا بدانید در سفری مشابه به یونان، کجا اقامت کرده و چه غذاها و نوشیدنی‌هایی را نوش جان کنید.

اگر برای سفر به یونان برنامه‌ریزی می‌کنید، می‌توانید تور یونان را در کجارو جستجو کرده و بهترین آفر تور را از میان آژانس‌های معتبر مسافرتی با پایین‌ترین قیمت خریداری کنید. همچنین برای داشتن برنامه‌ریزی دقیق‌تر برای سفر خود، کجارو فهرست کاملی از جاهای دیدنی یونان را در اختیار شما قرار داده است که ضمن کسب اطلاعات لازم درباره آن‌ها، سفر راحت‌تر و بهتری داشته باشید.

آتن

یونان

هر گشت‌وگذاری در یونان را از پایتخت آن آغاز کنید. این شهر همچنان سنت‌های خود را دارد و بقایای باستان‌شناسی آن نشان می‌دهد که از دوران نوسنگی مسکونی بوده است. یونان ضمن حفظ ریشه‌های خود، آن‌ها را مجدداً تعریف کرده است. علاوه‌بر محوطه‌های کلاسیک مشهوری نظیر بقایای آکروپولیس و پارتنون متعلق به قرن پنجم قبل از میلاد که اوایل صبح بهترین زمان بازدید از آن‌ها است، شهر یونان وارد عصر جدیدی شده است.

پس از تقریباً ۱۰ سال ناآرامی درنتیجه‌ی بحران بدهی خانمان‌برانداز،‌ یونان مجدداً درحال بازسازی خود به‌عنوان قطب فرهنگ معاصر است. هتل‌های لوکس دریچه‌ای به گذشته‌ی افسانه‌ای شهر باز کرده‌اند، منطقه‌ی بازسازی‌شده اسکله حس‌وحال جدیدی به مفهوم آگورا (به میدان‌های عمومی مهم در شهرهای یونان باستان گفته می‌شود) داده است که سابقه‌ای طولانی در یونان دارد و رستوران‌های مدرن و میادین بزرگ نیز از بخش‌های جدید در توسعه‌ی فرهنگی یونان به‌شمار می‌روند.

هتل Grande Bretagne

یونان

هتل Grande Bretagne در سال ۱۸۷۴ در میدان سینتاگما ساخته شد و ۳۲۰ اتاق دارد. علاوه‌بر لابی هتل که دارای کفی از سنگ مرمر و ستون‌های سفید و آینه‌های طلاکاری‌شده، باغ این مجموعه و «بار و سالن سیگار اسکندر» (Alexander’s Cigar Lounge and Bar) نیز درخور توجه است که تصویری از اسکندر کبیر متعلق به قرن هجدهم، بالای بار سنگی آن آویزان است. فضای داخلی قدیمی اتاق‌ها را بازسازی و با نقاشی‌های رنگ روغن و گلدان‌های سرامیکی تزئین کرده‌اند، رستوران روف‌تاپ آن نیز نمایی خیره‌کننده از آکروپولیس، کوه لیکابتوس و استادیوم اصلی المپیک را پیشکش مهمانان می‌کند و همین طور با غذاهای مدرن مدیترانه‌ای نظیر بیف کارپاچیو با تخم بلدرچین و راویولی با پنیر بز خانگی روی آن، پذیرای آن‌ها است.

مرکز فرهنگی بنیاد استاوروس نیارکوس

یونان

مرکز فرهنگی بنیاد استاوروس نیارکوس (Stavros Niarchos Foundation Cultural Center)، مجموعه‌ای به مساحت حدود ۲۰۰ هزار مترمربع است که شامل کتابخانه‌ی ملی یونان،‌ اپرای ملی یونان و پارک استاوروس نیارکوس (یکی از بزرگ‌ترین فضاهای سبز شهر آتن) می‌شود و ارتباط ازدست‌رفته‌ی ساحل فالیرو واقع در منطقه‌ی صنعتی کالیته‌آ را با شهر بازگردانده است. این مجموعه‌ی ۷۵۰ میلیون دلاری توسط رنزو پیانو طراحی شده است تا بازتابی از آگورای یونان باستان باشد.

مرکز فرهنگی بنیاد استاوروس نیارکوس به‌رایگان به روی عموم مردم باز است

بااینکه این مجموعه در کنار دریا قرار دارد، اما هیچ دیدی به آن نداشت و به‌همین دلیل تپه‌ای مصنوعی ساختند تا پارکی شیب‌دار با باغ‌های سایه‌دار و میادین بزرگ روی آن طراحی کنند که چشم‌اندازی فوق‌العاده به دریا و آکروپولیس داشته باشد. مرکز فرهنگی بنیاد استاوروس نیارکوس به‌رایگان به روی عموم مردم باز است و با برنامه‌های متنوع و گسترده‌ در رویدادهای فرهنگی و تفریحی از مردم استقبال می‌کند که شامل اجراهای زنده‌ی جاز، آموزش قایقرانی و کایاک‌سواری و غیره می‌شود.

پاپاداکیس

یونان

سرآشپز Argiro Barbarigou پس از آنکه دید،‌ رستوران ساحلی باشکوهی در زادگاهش، جزیره‌ی پاروس افتتاح شده است،‌ در سال ۱۹۹۶ ایده‌ی غذاهای دریایی موردعلاقه‌اش را به منطقه‌ی کولوناکی برد و به‌احترام پدرش، نام رستوران خود را پاپاداکیس گذاشت. او در این رستوران، غذاهای معروف یونانی را با مواد غذایی ساده و خوشمزه و تکنیک‌های مدرن آماده می‌کند.

این رستوران در دامنه‌ی کوه Lycabettus قرار دارد و فضای داخلی آن طراحی ساده‌ای دارد و با کف‌پوش‌های چوبی تیره، پنجره‌های بزرگ رو به خیابان و رومیزی‌های سفید با گلدان‌های پر از گل، تزیین شده است، همه‌ی این ویژگی‌ها نشان می‌دهد که چرا این سرآشپز را مادرخوانده‌ی غذاهای معاصر یونان می‌دانند. غذاهایی که او سرو می‌کند، شامل نخود ارگانیک می‌شود که به‌مدت ۱۵ ساعت به‌آرامی کبابی شده است، پاستای خامه‌ای اورزو که با شاه میگو و خرچنگ‌ سرو می‌شود و برگ‌های کبر که با پنیر خانگی پر شده است.

بازار موناستیراکی

یونان

بازار موناستیراکی هر یکشنبه صبح در منطقه‌ی کمترشناخته‌شده‌ای در نزدیکی آکروپولیس برگزار می‌شود که به فروش کالاهای عتیقه و صنایع‌دستی، خرده‌ریز و... اختصاص دارد و تنوع فرهنگی آتن را نشان می‌دهد. این بازار هفتگی در جنوب خیابان ارمو و شمال معبد هفائستوس قرار دارد و فروشندگان از جواهرات سنتی تا سکه‌های کلکسیون‌دارها و ظروف شیشه‌ای عثمانی را می‌فروشند.

نافپلیو

یونان

نافپلیو حدود ۱۳۰ کیلومتری غرب آتن و در مرکز شبه‌جزیره‌ی پولپونز قرار دارد و نمونه‌ی اولیه یک شهر ساحلی یونانی را نشان می‌دهد که شامل شبکه‌ای از خیابان‌های سنگ‌فرش با فواره‌های عثمانی عصر بیزانس و عمارت‌های ونیزی نئوکلاسیک است. قلعه‌ی قرن هجدهمی پالامیدی در بالای شهر و روی صخره‌ای برآمده ساخته شده است و دسترسی به آن ازطریق بالارفتن از راه‌پله‌ی سنگی با ۱۰۰۰ پله یا رانندگی امکان‌پذیر است.

علاوه‌براین، بازدیدکنندگان می‌توانند روز خود را در ساحل کاراثونا (Karathona Beach) با شن‌های طلایی بگذرانند یا از صخره‌های کوتاه در ساحل آروانیتیا (Arvanitia Beach) شیرجه بزنند. خود شهر نیز محلی عالی برای بازدید از برخی از بهترین محوطه‌های باستانی یونان است،‌ از موکنای گرفته که قلمروی حکومت آگاممنون بوده است و در فاصله‌ی ۳۰ دقیقه‌ای شمال شهر قرار دارد تا مرکز درمانی باستانی آسکِلِپیوس و تئاتر اپیداروس در شرق نافپلیو که باید در برنامه‌ی خود قرار دهید.

آمفیتروئون

یونان

هتل آمفیتروئون (Amphitryon Hotel) در خلیج نافپلیو و پایین قلعه‌ی پالامیدی قرار دارد و اولین بوتیک هتل بازسازی‌شده‌ی شهر به‌حساب می‌آید که در مقایسه با سبک نئوکلاسیک متداول در شهر، تفرجگاهی مدرن محسوب می‌شود. این هتل ۴۳ اتاق و دو سوئیت با اتاق‌خواب‌هایی دلباز و فضای نشیمن با تزئینات چوب طبیعی و همچنین چشم‌اندازی وسیع به پیاده‌روی تفریحی سنگ‌فرش شهر، قایق‌های چوبی ماهیگیری و قلعه‌ی ونیزی بورتزی (Venetian Bourtzi castle) دارد. رستوران این مجموعه، یک ایوان رومانتیک دارد و غذاهای مدیترانه‌ای - یونانی نظیر میگوی خامه‌ای و سوپ خرچنگ و نوشیدنی سرو می‌کند.

فوگارو

یونان

فوگارو، کلمه‌ای یونانی برای دودکش کارخانه است، چراکه اینجا قبلاً کارخانه‌ی کنسروسازی بوده و اکنون به قطب فرهنگی پرجنب‌وجوشی تبدیل شده است که میزبانی نمایشگاه‌های هنری و جشنواره‌ی سالانه‌ی جاز را برعهده دارد. در ماه‌های تابستان عطر و بوی رزماری، گل یاس و اسطوخودوس فضای این میدان مرکزی را پر می‌کند و خانواده‌ها برای بازی شطرنج و صرف غذا در کافه‌ی روباز و سرپوشیده‌ی آن خود را به این مکان می‌رسانند. رستوران آن زیر سایه‌ی درختان اقاقیا و توت قرار دارد و با غذاهای مدیترانه‌ای - یونانی نظیر پنیر چیوس با گوجه‌ی گیلاسی و پاستای یونانی صدفی‌شکل خانگی که در کره‌ی قهوه‌ای پخته می‌شود و پنیر ریکوتای خشک نمک‌سودشده، پذیرای مهمانان است.

تئاتر اپیداروس

یونان

تئاتر اپیداروس در ۲۴ کیلومتری شرق نافپلیو و ‌در جنوب‌شرق مرکز درمانی باستانی آسکِلِپیوس قرار دارد. این سازه که به قرن چهارم قبل از میلاد تعلق دارد، یکی از بهترین تئاترهای کلاسیک محافظت‌شده در یونان است. ابعاد متقارن و آکوستیک بی‌نظیری دارد، به‌طوری‌که هر صدایی از سکوی روباز آن حتی یک زمرمه را می‌توان از روی هر یک از صندلی‌های ۵۵ ردیف سنگی آن شنید. این شاهکار معماری در ابتدا به نمایش برخی از بهترین نمایشنامه‌نویسان مطرح یونان نظیر سوفوکل اختصاص داشت و حتی اکنون نیز از ماه ژوئن تا آگوست هر تابستان، پذیرای ۱۲ هزار شرکت‌کننده‌ی نمایش سالانه‌ی جشنواره‌ی آتن و اپیداروس است.

موکنای

یونان

موکنای (Mycenae) در بیرون نافپلیو قرار دارد و مقر حکومت آگاممنون، پادشاه اسطوره‌ای در اشعار حماسی ایلیاد و اودیسه‌ی هومر بوده است.

موکنای، مقر حکومت آگاممنون، پادشاه اسطوره‌ای در اشعار حماسی ایلیاد و اودیسه‌ی هومر بوده است

این قلعه‌ که به اواخر عصر برنز تعلق دارد، در حدفاصل قرن چهاردهم و سیزهم قبل از میلاد ساخته شده و روزگاری میزبان تمدن میسنی‌ها بوده است که یکی از پیشرفته‌ترین فرهنگ‌ها را در یونان باستان داشته‌اند. قلعه‌ی مستحکم موکنای ازنظر راهبردی بین دو کوه در دشت آرگولید واقع است و معماری برجسته‌ای دارد که شامل دیوارهای عظیم دفاعی و ورودی زیبای دروازه‌ی شیر می‌شود، این دروازه از چهار بلوک سنگی ساخته شده است که دو نشان شیر در بالای آن قرار دارد که گفته می‌شود دراصل از جنس برنز بوده‌اند.

ایتاکا

یونان

ایتاکا در ساحل غربی سرزمین اصلی یونان در دریای یونان قرار دارد و با پروازی یک ساعته از آتن یا چهار ساعت قایق‌سواری از شهر بندری کیلینی در غرب پلوپونز در دسترس است. گفته می‌شود این جزیره‌ی کوچک و دیدنی،‌ محل حکمرانی اودیسه بوده است. بوتیک هتل پرانتزادا (Perantzada Hotel) که درواقع عمارتی نئوکلاسیک و لوکس است،‌ محلی عالی برای گشت‌وگذار در مناظر طبیعی جزیره است و از خلیج‌های کوچک مخفی با سواحلی از سنگ‌ریزه‌های سفید و آب‌های کریستالی تا مسیرهای پیاده‌روی جنگلی و روستاهای دیدنی و بقایای باستانی را پیشکش مهمانان خود می‌کند. واثی (Vathy)، شهر بندری اصلی این جزیره است که به‌لطف بازارهای پرجنب‌وجوش و تفرجگاه ساحلی سرزنده، محلی ایده‌آل برای خوشگذرانی به‌حساب می‌آید.

هتل پرانتزادا

یونان

هتل پرانتزادا در عمارتی باشکوه از قرن نوزدهم در خلیج واثی قرار دارد و شامل ۱۷ اتاق می‌شود که تراس‌های فانوس‌دار آن، چشم‌اندازی معرکه برای تماشای غروب دیدنی جزیره دارند و درعین‌حال، نسیم خنک دریای یونان به داخل هر یک از اتاق‌ها می‌وزد. کلیه‌ی سوئیت‌ها با مبلمانی از دوران زیبا (یا عصر طلایی، یک دوره‌ی تاریخی در تاریخ غرب است) و آثاری از هنرمندان مطرح یونانی تزئین شده‌اند. مهمانان در رستوران این هتل می‌توانند کیک‌های خانگی،‌ مربا و ریزوگولا (پودینگ برنج یونانی) برای صبحانه میل کنند، سپس در کنار استخر بی‌نهایت آن آفتاب بگیرند و از چشم‌انداز بندرگاه اصلی ایتاکا نهایت لذت را ببرند.

دونا لفکی

یونان

دونا لفکی (Dona Lefki)، رستورانی صخره‌ای در لفکی است که تراس روباز آن امکان خوردن غذاهای مدرن یونانی با چشم‌اندازی بی‌نظیر از تنگه‌ی ایتاکا و جزیره‌ی سفالونیا را فراهم می‌کند. سرآشپز نیکوس پانارتوس با غذاهای سنتی خوشمزه‌ای که از مواد غذایی محلی تهیه‌ می‌شود، نظیر موساکای بادمجان با ماست و پنیر گراویرا از ناکسوس، ‌پذیرای مهمانان است.

ساحل گیداکی

یونان

با ۳۰ دقیقه پیاده‌روی در جنگل‌ ناهموار کاج از ساحل اسکینوس می‌توان به ساحل گیداکی (Gidaki Beach) رفت،‌ البته دسترسی به این ساحل زیبا با یک کشتی خصوصی از بندر واثی نیز امکان‌پذیر است و گردشگران می‌توانند در طول مسیر شاهد خط ساحلی ایتاکا و خلیج Schinos باشند. ساحل گیداکی با سنگ‌ریزه‌های سفیدش یکی از زیباترین سواحل این جزیره به‌حساب می‌آید. به‌غیر از یک مغازه‌ی کوچک که اسنک‌های خانگی می‌فروشد و چتر کرایه می‌دهد،‌ این ساحل عملاً هیچ امکاناتی ندارد، بااین‌حال، مکانی بکر برای لذت‌بردن از آب‌های نیلگون ایتاکا محسوب می‌شود. خلیج این ساحل محلی عالی برای شناکردن است و چشم‌اندازی خیره‌کننده به صخره‌های جزیره‌ی آتوکوس دارد.


  • جاسم کرار

یک میلیارد دلار درآمد ترکیه از تعطیلات عید فطر

دوشنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۸، ۰۷:۴۹ ق.ظ

یک میلیارد دلار درآمد ترکیه از تعطیلات عید فطر

ترکیه همسایه شمال غربی ایران یکی از الگوهای موفق در صنعت گردشگری در منطقه است، کشوری که به خوبی توانسته از ظرفیت های موجود خود برای جذب گردشگر و رونق اقتصادی خود بهره ببرد. علیرغم اتفاقاتی که در سال های اخیر در این کشور افتاد و باعث شد تا صدمات زیادی به صنعت گردشگری این کشور وارد شود، تدابیری که مقامات گردشگری ترکیه برای حل این مشکل که در پی نا آرامی های اروپا دامنگیر این کشور شده، باعث شد تا صنعت گردشگری در این کشور تا حدی نجات پیدا کند. حالا در آستانه عید فطر کارشناسان پیش بینی می کنند که اقتصاد این کشور تحت تاثیر سفر 5 میلیون گردشگر قرار گیرد؛ اتفاقی که گردش مالی 10میلیارد لیری (معادل 6/ 1 میلیارد دلار) را برای این کشور رقم خواهد زد.

تعطیلات عید فطر در کشورهای مسلمان از 3 روز تا بیش از 23روز متغیر است. زمانی که فرصت مناسبی را در اختیار مسلمانان قرار می دهد که به سفر بپردازند. برخی از کشورهایی که جمعیت مسلمان بیشتری دارند، توانسته اند از این تعطیلات برای درآمدزایی از راه سفرهای ورودی و داخلی مسلمانان در تعطیلات استفاده کنند. با این همه، اگرچه تعطیلات دو روزه عید فطر در ایران همه ساله تعداد بسیاری از گردشگران داخلی را به مقاصد مختلف فرامی خواند، کشورمان هنوز نتوانسته از این فرصت برای درآمدهای ارزی بهره کافی ببرد.

اما ترکیه، به عنوان یکی از همسایگان ایران، از هیچ فرصتی برای بهره گیری اقتصادی از تعطیلات عید فطر غافل نشده است. این کشور امسال تعطیلات عید فطر را تا 9 روز افزایش داده تا بتواند درآمد بیشتری از سفرهای ورودی و داخلی کسب کند. این افزایش تعداد روزهای تعطیل البته از چند ماه قبل اعلام شده تا مردم بتوانند برای سفرهای خود برنامه ریزی کنند و با رزرو قبلی خدمات موردنیازشان هزینه کمتری برای سفر بپردازند؛ اقدامی که رئیس اتحادیه هتلداران و تورگردانان توریستی مدیترانه ای ترکیه آن را دلیلی برای بهبود وضعیت کسب و کارهای گردشگری طی تعطیلات عید فطر می داند. رئیس فدراسیون هتلداران ترکیه نیز درباره عواید مالی گردشگری و هتلداری در این تعطیلات به روزنامه ترکیه ای حریت گفته است: «گردش مالی مورد انتظار از اقامت گردشگران در هتل ها طی تعطیلات پیش رو به یک میلیارد لیر خواهد رسید.»

از سوی دیگر، همزمان با آغاز تعطیلات عید فطر در ترکیه، فرودگاه استانبول با افزایش تردد مسافران پروازهای داخلی و خارجی مواجه شده است. براساس آنچه رسانه ترکیه ای آناتولی گزارش داده، شرکت هواپیمایی ترکیه و برخی دیگر از شرکت ها شمار پروازهای خود را افزایش داده اند؛ اتفاقی که در پی افزایش تقاضای شهروندان رخ داده است. همین امر باعث شده تا در مراکز کنترل امنیتی و کنترل پاسپورت، صف های طولانی مسافران ایجاد شود. از سوی دیگر انتظار می رود 4/ 85 درصد ظرفیت پروازهای امروز ترکیش ایرلاینز پر شود. در این راستا، مجموع 495 پرواز خروجی امروز این شرکت نیز افزایش خواهد یافت. ورود گردشگران خارجی مسلمان و غیرمسلمان به ترکیه در ایام ماه رمضان و در تعطیلات عید فطر البته تنها به کسب و کارهای گردشگری رونق نمی بخشد. بسیاری از گردشگرانی که در این ایام سفر می کنند، چه داخلی و چه خارجی، بخشی از سفر خود را به خرید کالاها و خدمات مختلف می گذرانند و این امر رونق دیگر کسب و کارها را نیز رقم خواهد زد.

با این همه اما در ایران اتفاقات دیگری در حال رقم خوردن است. همه ساله تعطیلات عید فطر فرصتی برای سفرهای داخلی به شمار می رود؛ سفرهایی که اغلب شهرهای شمالی کشور را به عنوان مقاصد اصلی انتخاب می کنند و از آنجا که بدون برنامه ریزی انجام می شود، اغلب با گردش مالی مناسبی همراه نیست. این امر البته به باور کارشناسان، به سبک سفرهای ایرانی ها نیز بازمی گردد، نبود فرهنگ سازی برای سفرهای گروهی، تصمیم های آنی درباره مقصد سفر که موجب بی برنامگی در اقامت گردشگران می شود، نبود زیرساخت های کافی و مناسب، عدم توزیع مناسب تعطیلات در تمام ایام سال و برخی چالش های دیگر اغلب باعث شده سفرهای داخلی که در این ایام صورت می گیرد بیش از هرگونه عواید اقتصادی، هزینه های مادی، محیطی و اجتماعی برای مقاصد سفر داشته باشد.

از سوی دیگر، به رغم آنکه تعداد مسافران ورودی به ایران از کشورهای مسلمان همسایه از جمله جمهوری آذربایجان و عراق روز به روز درحال افزایش است، شواهد نشان می دهند که همچنان بسته های سفر مناسب برای تعطیلات عید فطر به این گردشگران ارائه نمی شود. این درحالی است که چنین اتفاقی می تواند در شرایط نامناسب اقتصادی، خون تازه ای در رگ های گردشگری و اقتصاد کشور جاری کند. به اعتقاد فعالان و کارشناسان گردشگری، تفاوت اصلی در مقایسه بین دو تجربه ایران و ترکیه به برنامه ریزی و تداوم در اجرای برنامه های کاربردی برمی گردد. رشد سفر مسلمانان از کشورهای همسایه به کشور، بدون برنامه ریزی و صرفا به دلیل ارزان شدن سفر به ایران درحال رقم خوردن است، اما آنچه می تواند به این جریان سفر جهت ببخشد و آن را ساماندهی کند، برنامه ریزی و استفاده از بزنگاه های این چنینی است.


  • جاسم کرار

ترسناک ترین مقاصد گردشگری اروپا را بشناسیم

پنجشنبه, ۲ خرداد ۱۳۹۸، ۰۸:۵۰ ق.ظ

ترسناک ترین مقاصد گردشگری اروپا را بشناسیم

اروپا، مقاصد گردشگری زیاد و فوق‌العاده‌‌ای داشته و در عین حال تاریخ بسیار غنی‌ای دارد. در این قاره، بناهای قدیمی زیادی را خواهید دید که نمونه‌اش را در هیچ کجای دنیا پیدا نمی‌کنید. اگر به اندازه کافی خوش شانس باشید و به تمام اروپا سفر کرده باشید، امکان ندارد که این جاهای دیدنی به آخر برسند.

در این مطلب، برای آنهایی که از سفر کردن معمولی و منظم خوششان نمی‌آید، مناطق جالبی را انتخاب کرده‌ایم. این مکان‌ها به نسبت سایر مقاصد سفر، چندان پر سر و صدا نیستند و کسی درباره‌شان حرفی نمی‌زند، اما بسیار تماشایی هستند، بهتر است شانس دیدن آنها را از دست ندهید.

 

  • موزه تاریخ پزشکی، بلغارستان

موزه تاریخ پزشکی، بلغارستان

این موزه، به عنوان تاریخ موزه پزشکی هم شناخته می‌شود. بازدیدکنندگان، درباره ابزار ابتدایی در علم پزشکی، چیزهای زیادی می‌آموزند و در بعضی موارد، نمونه‌هایی از این ابزار وجود دارد که می‌توان آن را از نزدیک دید. دانستن اینکه این ابزار و وسایل در گذشته بدون هیچ داروی مسکن، آنتی بیوتیک یا بی‌هوشی مورد استفاده قرار می‌گرفته است، کمی ترسناک به نظر می‌رسد.

جمجمه‌هایی از دوران قرون وسطی، برای نمایش در این موزه وجود دارد که گفته می‌شود سوراخ‌هایی بر روی آن به چشم می‌خورد و این سوراخ ها در حالی ایجاد شده که فرد، هنوز زنده بوده است. و این، مصداق شکنجه مطلق و بسیار نفرت ‌انگیز است.

 

  • اسپری‌پارک (Spreepark)، آلمان

اسپری‌پارک (Spreepark)، آلمان

این پارک، با تم ویژه‌اش در سال ۱۹۶۹ افتتاح شد. در سال ۲۰۰۲ به خاطر بدهی، تعطیل و به حال خود رها شد و هر آنچه که از پارک باقی مانده بود، تحت سلطه طبیعت درآمد! چیزهایی مثل یک پارک تفریحیِ متروکه، که پر از وسایل سرگرمی کهنه باشد، بعضی فیلم‌های ترسناک را در ذهن تداعی می‌کند. مکانی کاملا وهم‌آلود!

 

  • موزه شکنجه قرون وسطی، جمهوری چک

موزه شکنجه قرون وسطی، جمهوری چک

اسم این موزه، به تنهایی گویای همه چیز است. می‌توانید به ابزار و ادوات شکنجه‌ای که در قرون وسطی مورد استفاده قرار می‌گرفته، نگاهی بیندازید. اگر از آن دسته آدم‌های کمی نازک نارنجی هستید که حالتان از دیدن این چیزها به هم می‌خورد، بهتر است از خیر این تور بگذرید.

 

  • پل اُورتون، اسکاتلند

پل اُورتون، اسکاتلند

یک پدیده عجیب و غریب درباره این پل وجود دارد که بارها و بارها اتفاق افتاده است. از سال ۱۹۵۰، سگ‌ها از این پل می‌پریده‌اند و این پرش، اغلب مرگ ‌آنها را در پی داشته‌ است. آنهایی هم که از این پرش ۱۵ متری جان سالم به در بردند، باز هم سعی کردند که از پل بپرند. دانشمندان و متخصصان رفتار حیوانات هم نتوانسته‌اند، هیچ توضیح منطقی برای این موضوع ارائه بدهند.

 

  • روستای تینِهام، انگلستان

روستای تینِهام، انگلستان

در خلال جنگ جهانی دوم، به ساکنان روستای تینِهام گفته شد که روستا را تخلیه کنند، تا به منظور تمرینات ارتش مورد استفاده قرار بگیرد. آنها روستا را تخلیه کردند و هرگز به آنجا برنگشتند و به همین خاطر است که این روستا، همچنان متروکه باقی مانده است.

 

جنگل هویا باچیو، رومانی

این جنگل، در واقع مثلث برمودای ترَنسیلوانیا است؛ جنگلی که می‌گویند، توسط ارواح کشاورزان رومانیایی کشته شده، تسخیر شده است. مردمان محلی گزارش داده‌اند که نورهای عجیبی در آنجا می‌بینند، همچنین تصاویری شبح مانند، مهِ سیاه و یا آثاری از حضور فرا زمینی‌ها و بشقاب پرنده‌ها هم در آنجا دیده شده است.

 

  • سرداب ادینبورگ، اسکاتلند

سرداب ادینبورگ، اسکاتلند

بازدید کنندگانِ این سرداب گزارش داده‌اند که صداهای غیر قابل توضیحی می‌شنوند. همچنین مکررا صدای کشیشی را می‌شنوند که کلام آئین‌های مسیحیت را زمزمه می‌کند. سرداب ادینبورگ گاهی محلی بوده که قاتلان سریالی اجساد قربانیان خود را در آن گم و گور می‌کردند.

 

  • روستای پلاکلی، انگلستان

روستای پلاکلی، انگلستان

نام این روستا به عنوان تسخیر شده‌ترین روستای جهان، در کتاب رکوردهای جهانی گینس ثبت شده است. حداقل ۱۲ مورد تسخیر به وسیله ارواح، از این روستا گزارش شده است. به طور مثال، یک مورد از این گزارش‌ها شامل یک معلم مدرسه است که جسدش زمانی پیدا شد که توسط فرزندانش به دار آویخته شده بود و در موردی دیگر، یک خانم سالخورده که به شکل تصادفی خودش را آتش زده بود.

 

  • تپه صلیب‌ها، لتونی

تپه صلیب‌ها، لتونی

این مکان، صدها و شاید هزارها صلیب، مجسمه و صلیب‌هایی با پیکر عیسی مسیح دارد. تجمع این همه صلیب‌ در یک مکان، کمی تحریک کننده و ترسناک است.

 

  • برج لندن انگلستان

برج لندن انگلستان

جنایات، شکنجه‌ها و اعدام‌های بی‌شماری در برج لندن رخ داده است. با وجود این همه خون و خونریزی، تعجب ندارد که داستان‌های بسیاری از ارواح، با کالبدِ این مکان، گره خورده باشد. مکررا گزارش شده که ارواح کسانی مثل لیدی جین گری، آن بولِین، سر والتر رالی، هنری ششم و توماس بِکت در این برج، توسط افراد مختلف دیده شده است.


  • جاسم کرار