فروشگاه اینترنتی الیکان

فروشگاه

کیست های تخمدان

سه شنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۷، ۱۲:۵۶ ب.ظ

کیست های تخمدان

کیست تخمدان کیسه های پر از مایع است که درون یا بیش از تخمدان رشد می کنند. کیست تخمدان معمولا خوش خیم است و نشانه ها را ایجاد نمی کند. با این حال، کیست ها یا کیست های بزرگتر تخمدانهایی که در ساختارهای اطراف خونریزی می کنند ممکن است باعث علائمی بر سیستم تولید مثل، دستگاه ادراری و دستگاه گوارش شود. اگرچه بسیاری از علائم کیست تخمدان نیز ممکن است توسط سایر شرایط پزشکی ایجاد شود، اما ارزیابی دقیق کیست تخمدان ضروری است.
علائم کیست تخمدان

اغلب بیماران مبتلا به کیست تخمدان هیچ نشانه ای ندارند، کیست تخمدان معمولا توسط معاینه اولتراسوند یا لگن مشخص می شود. اما برخی از کیست ها می توانند با بعضی از علائم همراه باشند و علائم کیست تخمدان ها بسیار شدید می باشد. برخی از علائم کیست تخمدان عبارتند از: (1) درد یا ناراحتی در شکم کمر. درد شدید ناشی از شکستگی یا چرخش تخریب تخمدان. ریزش کیست ها با درد ناگهانی، تیز و یک طرفه در لگن شروع می شود، این علائم ممکن است به علت تروما، ورزش یا رابطه جنسی باشد (1،2). پارگی کیست تخمدان می تواند منجر به علائم صفاقی، عوارض شکمی و خونریزی شود. ناراحتی در نزدیکی جنسی، به ویژه هنگامی که نفوذ عمیق رخ می دهد. تغییرات در حرکات روده مانند یبوست فشار داخل لگنی باعث ادرار شدن یا دفع بیش از حد ادرار می شود. ناهنجاری های قاعدگی (3) بلوغ زودرس احساس پری در معده و التهاب سوء هاضمه، ناراحتی معده و شروع زودهنگام اندومتر: این علامت با اندومتریوز همراه است که باعث درد و نارسایی می شود. تاکیکاردی و هیپوتانسیون: این علائم ناشی از خونریزی ناشی از پارگی کیست تخمدان است. هیپوپسی: این عوارض ناشی از عوارض مانند چرخش تخمدان است. (1) حرکت سرویکال و adnexal از بدخیمی های زیر زمینه همچنین می تواند به علائم مانند خشکی اولیه، کاهش وزن، لنفادنوپاتی، یا آسیت یا پلورال افیوژن منجر شود. کیست های بزرگ تخمدان می توانند در معاینه شکم قابل لمس باشند، اما آسسیت های بزرگ ممکن است با شروع توده های داخل شکمی مواجه شوند. کیست تخمدان ممکن است به لمس حساس باشد. دیگر توده های خوشمزه شامل فیبروئیدها و گره ها در رباط uterosacral، که ممکن است نشانه بدخیم یا اندومتریوز باشد.
درمان کیست تخمدان

قرصهای ضد بارداری خوراکی یا قرص های ضد بارداری باعث ایجاد کیست های عملکردی تخمدانی می شود. با این حال، در صورت وجود کیست های عملکردی تخمدان، هنگامی که ترکیب با قرص های ضد بارداری comorbid شروع می شود، کیست ها فورا پاسخ نمی دهند. کیست های ساده و مزمن تخمدان بزرگتر از 10 سانتیمتر (به خصوص زمانی که هیچ نشانه ای ندارند) و کیست تخمدان های پیچیده می تواند توسط جراحی برداشته شود. رویکرد جراحی یک روش باز (لاپاروتومی) یا تکنیک کمتر تهاجمی به نام لاپاراسکوپی است که با برش بسیار کوچک انجام می شود. روش دوم در مواردی که جرم خوش خیم وجود دارد، ترجیح داده می شود. تخمدان دو طرفه و اغلب هیسترکتومی در زنان که در زنان یائسه هستند و با کیست تخمدان تحت تاثیر قرار می گیرند، ترجیح داده می شود. دلیل این امر این است که آنها در معرض خطر نئوپلاسم قرار دارند.
درمان گیاهی برای کیست تخمدان

خوردن غذاهای متمرکز نکنید. پیتزا، آلویا، هالیوم، فیله اسد، ماکارونی، لازانیای، بابونه، حلوا، غذاهای دریایی، موز، انبه و لوبیا، غنیترین غذاها هستند. خوردن میوه و تنقلات در همه چیز نیست، زیرا هضم آنها بسیار دشوار است. بنابراین خود را با شیر یا شیر تقویت کنید. سیستم گوارش 12 ساعت طول می کشد تا از طریق دستگاه گوارش حفاری شود. بنابراین، اگر شما گوشت خورده اید، باید کمی طولانی تر صبر کنید. خوردن تنقلات استفاده کنید. میگو می توانید با سرکه و قند یا سرکه و عسل بخورید. غذاهای سرماخوردگی و سوزش نکنید. شما باید ماست، خمیر، خیار، گوجه فرنگی، برنج، ماهی، کدو تنبل، کاهو، کیوی، گیلاس، هلو و آلو را حذف کنید. اگر شما در مورد مصرف این دارو اصرار دارید، مطمئن باشید که با سلیس خود بخورید. ادویه جات داغ و خشک مواد غذایی سرد است. عسل، زعفران، زیره سبز، زنجبیل، توت سیاه، هل نارنجی، دارچین، نعناع و زینانی به میزان قابل توجهی آسیب این مواد را کاهش می دهد. - ماست یا سالاد خود را با غذا نگذارید. شما فقط می توانید نیم ساعت بعد از خوردن غذا بخورید. میتوانید سبزیجات را با روغن زیتون بخورید و سس انار را بخورید

  • جاسم کرار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی