فروشگاه اینترنتی الیکان

فروشگاه

,زردچوبه غذای کودک

يكشنبه, ۱۶ دی ۱۳۹۷، ۰۲:۴۰ ق.ظ

خواص استفاده از زردچوبه در غذای کودک 6 ماهه به بعد

 زردچوبه در غذای کودک ، زردچوبه غذای کودک ، استفاده از زردچوبه در غذای کودک ، استفاده از زردچوبه در غذای نوزاد ، خواص زردچوبه در غذای کودک

زردچوبه در غذای کودک , خواص زردچوبه در غذای کودک , استفاده از زردچوبه در غذای کودک

در این مطلب از سایت جسارت به فواید استفاده از زردچوبه در غذای کودک می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.البته خواص زردچوبه برای پوست صورت ثابت شده است.همانطور که می دانید ادویه به خصوص زردچوبه از 6 ماهگی می تواند به غذای کودک اضافه شود؛ اولین ادویه مناسب زردچوبه است که می تواند به مقدار بسیار کم به پوره سیب زمینی یا آب ماهیچه اضافه کنید. ادویه مناسب دیگر ادویه دارچین است که بهتر است به میزان کم به جوپرک صبحانه کودک اضافه شود. 

استفاده از زردچوبه در غذای کودک

زردچوبه ادویه به دست آمده از ریشه گیاهی است که هم از ریشه تازه آن و هم از آن به صورت خشک و به صورت پودر شده هم استفاده می شود. رنگ زردچوبه خوب،زرد تیره (با رنگ نارنجی) است. همچنین، زردچوبه خوب عطر ملایم و طعم کمی تلخی دارد.زردچوبه ادویه ای است که در برخی از کشورهای جنوب آسیا به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین، از آن به عنوان ماده ی رنگی در نساجی استفاده می شود و کاربرد بسیاری در صنعت داروسازی دارد. زردچوبه یک ماده فعال در درمان های بهداشتی و درمان طبیعی بسیار موثر برای بسیاری از بیماری ها می باشد. در کشورهایی که درآن از زردچوبه به صورت گسترده استفاده نمی شود، ممکن است این ماده در قالب قرص ها و یا مکمل های دارویی در دسترس مردم باشد.

خواص زردچوبه در غذای کودک

مصرف زردچوبه برای کودکان بی خطراست. اما، کودکان برای رشد مطلوب خود نیاز به استفاده از زردچوبه ندارد. بنابراین، شما کودکتان را با اندازه محدودی از زردچوبه تغذیه کنید. اگر شما به عنوان یک مادر می خواهید به غذای کودک خود زردچوبه اضافه کنید و  نگرانید که این ماده با داروهای خاصی تداخل پیدا کرده و همچنین منجر به عوارضی در کودک شما شود و  یا اگر کودکتان از مشکلات خاص پزشکی رنج می برد، حتما به دکتر او مراجعه کنید و مشورت نمایید.از آنجایی که زردچوبه خواص ترمیمی زخم ها را دارد، استفاده موضعی و پوستی آن برای کودکان بی ضرر است. هنگامی که آن را با شیر یا خامه مخلوط کنید، به حفظ نرمی پوست کودکان به عنوان یک درمان طبیعی کمک شایانی می کند. اما بهتر است قبل از استفاده از زردچوبه برای کودکتان در هر شکلی، با دکتر او مشورت کنید.همچنین از آن می توان به صورت غذایی یا به عنوان کاربردهای موضعی در کودکان استفاده نمود.هنگامی که کودک شما به اندازه کافی بزرگ شد و توانست از مواد غذایی جامد استفاده کند، شما می توانید زردچوبه را  از طریق رژیم غذایی به بدن او بشناسانید. اما انجام این کار تنها در صورتی که هیچ عوارض و یا خطری برای کودک شما نداشته باشد و یا به دلیل مصرف دارو و یا شرایط پزشکی خاص برای کودک شما منع نشده باشد، می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

بیشتر بخوانید :

زردچوبه و لاغری

زردچوبه و شیر

زردچوبه و خواص آن

زردچوبه خواص

زردچوبه در غذای کودک , خواص زردچوبه در غذای کودک , استفاده از زردچوبه در غذای کودک

ادویه را از ۶ماهگی میتوان به غذای نوزاد اضافه گردد؛ اولین ادویه مناسب زردچوبه است که میتواند به مقدار بسیار کم به پوره سیب‌زمینی یا آب ماهیچه اضافه شود. ادویه مناسب دیگر دارچین است که بهترست به میزان کم به جوپرک صبحانه کودک اضافه شود.

مصرف زردچوبه در غذای کودک

زردچوبه خواص درمانی متعددی برای کودک شما دارد که می توان از  طریق مصرف غذایی و یا استفاده های موضعی و پوستی، از آن بهره برد:• کورکومین یکی از اجزای سازنده فعال در زردچوبه است که بسیار مفید بوده و از اختلالات عصبی مانند اسکلروز، بیماری آلزایمر و بیماری پارکینسون جلوگیری می کند. همچنین در مبارزه با افسردگی هم بسیار موثر است.• خواص آنتی اکسیدانی زردچوبه خیلی قوی بوده و می تواند سرطان های زیادی را درمان کند. زردچوبه علائم و  نشانه های پوستی، روده، پروستات، و سرطان پستان را تسکین می دهد. کاربرد موضعی آن باعث کمک به افزایش درمان سرطان پوست نیز می شود.• زردچوبه دارای خواص ضدالتهابی است و درنتیجه در طول درمان استئوآرتریت بسیار مفید می باشد.• همچنین، زردچوبه دارای خواص ضدمیکروبی است و بدن را از عفونت های باکتریایی و ویروسی محافظت می کند.• همچنین، زردچوبه برای سلامتی کبد و بهبود عملکرد گوارشی فواید بسیاری داشته، و نیز می تواند زخم های گوارشی را التیام داده و مشکلات اجابت مزاجی را درمان نماید.

زردچوبه در غذای کودک , خواص زردچوبه در غذای کودک , استفاده از زردچوبه در غذای کودک

زردچوبه خاصیت ضدالتهابی دارد و برای جلوگیری از بیماری و کشتن ویروس و میکروب‌ها بسیار مهم است و خون را تصفیه میکند.

زردچوبه در غذای کودک

افزودن زردچوبه به رژیم غذایی کودکان باید با احتیاط و کم کم انجام شود،برخی از عوارض جانبی که زردچوبه می تواند باعث آن شود، عبارتند از:• زردچوبه با برخی از داروها مانند رقیق کننده های خون و مواد دارویی که برای کاهش تولید اسید معده استفاده می شود،تداخل پیدا می کند. برخی از داروهای شایع رقیق کننده خون مانند آسپیرین، ایبوپروفن، وارفارین، کلوپیدوگرل هستند که  زردچوبه با آن ها تداخل ایجاد می کند. داروهایی هم که برای کاهش اسید معده کار برد دارند و می توانند با این ادویه تداخل پیداکنند، عبارتند از : سایمتیدین، امپرازول، فاموتیدین، رانیتیدین. بنابراین، اگرکودک شما در حال تغذیه با شیر مادر و هم زمان در حال مصرف این داروهاست، ازمصرف زردچوبه در رژیم غذایی او اجتناب کنید. اگر کودک شما به دلایل و شرایط پزشکی دارومصرف می کند، بهتر است این ادویه را به طور کلی از وعده های غذای او حذف کنید.• همچنین اگر شما به دنبال درمانی برای کیسه صفرا یا دیابت کودکتان هستید، حتما از استفاده کردن زردچوبه در رژیم غذایی او اجتناب نمایید . اگر برای درمان کودکتان عمل جراحی برنامه ریزی و تجویزشده، از مصرف زردچوبه در غذای او خودداری کنید، چون می تواند با خواص لخته شدن خون تداخل ایجاد کند. در این گونه موارد، حتی مادرانی که با شیر خود بچه را تغذیه می کنند، هم باید از مصرف زردچوبه، اجتناب کنند.

زردچوبه در غذای کودک , خواص زردچوبه در غذای کودک , استفاده از زردچوبه در غذای کودک

زردچوبه برای کودکان بی‌خطر است و می‌تواند با بسیاری از بیماری‌ها مقابله کند. با این حال بهتر است در مورد میزان مصرف آن در رژیم غذایی با پزشک مشورت کنید.اگر فرزند شما قرار است عمل جراحی انجام دهد پیش از آنکه به او زردچوبه بدهید با پزشک مشورت کنید.شاخ و برگ این گیاه میتواند با توانایی بدن در لخته کردن خون، تداخل ایجاد کرده و روند طبیعی لخته شدن خون را تحت تاثیر قرار دهد.اگر فرزند شما از مشکلات کیسه صفرا رنج می‌برد، استفاده از آن در مقادیر زیاد میتواند شرایط را بدتر کند.اگر فرزند شدما داروهای رقیق کننده خون یا هر نوع داروی ضد پلاکت مصرف میکند بهتر است از دادن زردچوبه به او خودداری کنید.

زردچوبه در غذای کودک

بیشتر بخوانید :

زردچوبه و فلفل سیاه

زردچوبه در بارداری

خواص زردچوبه برای تخمدان

زردچوبه

  • جاسم کرار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی