فروشگاه اینترنتی الیکان

فروشگاه

علت و علائم حمله قلبی خفیف در خواب و در جوانان

چهارشنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۸، ۰۸:۴۷ ب.ظ

حمله قلبی

حمله قلبی , حمله قلبی چیست , حمله قلبی علامت , حمله قلبی درخواب , حمله قلبی در جوانان , علائم حمله قلبی

در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم در مورد حمله قلبی و راه درمان و پیشگیری از آن صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.
 
آشنایی با حمله قلبی
ماهیچه‌های قلب شما برای زنده ماندن به اکسیژن نیاز دارند. حمله قلبی زمانی رخ می‌دهد که جریان خونی که اکسیژن را به ماهیچه‌های قلب می‌رساند به شدت کاهش می‌یابد یا قطع می‌شود. این اتفاق به این علت می‌افتد که عروق قلبی که ماهیچه‌های قلب را تغذیه می‌کنند، باریک می‌شوند و باریک شدن این عروق نیز براثر تجمع چربی، سکته قلبی گفته می‌‌شود.

تنگی نفس شدید و سکته قلبی

این علامت می تواند به شکل ناگهانی رخ دهد، در حالی که شما در حال استراحت هستید و یا فعالیت بدنی کمی دارید. فرد ممکن است برای نفس کشیدن تلاش کند و به سختی بیفتد. تنگی نفس می تواند قبل و یا همزمان با درد قفسه سینه رخ دهد و یا حتی می تواند تنها علامت سکته قلبی باشد.

علائم حمله قلبی

برخی از حملات قلبی، ناگهانی و شدید هستند (مانند آنچه در فیلم‌های سینمایی می‌بینید)، اما بیشتر حملات قلبی به آرامی ‌اتفاق می‌افتند و با درد و ناراحتی خفیف شروع می‌شوند. علائمی‌ که می‌تواند به معنای بروز حمله قلبی باشد، عبارتند از: درد قفسه سینه: اغلب موارد حمله قلبی، باعث درد در مرکز قفسه سینه می‌شود که بیشتر از چند دقیقه طول می‌کشد یا ممکن است درد فروکش کند و دوباره برگردد. درد می‌تواند به صورت احساس ناراحتی یا فشار به قفسه سینه باشد. درد در سایر نقاط فوقانی بدن: علائم درد مرتبط با حمله قلبی عبارتند از، درد در یک یا دو دست، در کمر، گردن ، فک یا شکم. تنگی نفس که ممکن است همراه یا بدون درد قفسه سینه باشد. دیگر علائم شامل عرق سرد ریختن، حالت استفراغ و درد کمر و فک در زنان بیشتر اتفاق می‌افتد.

سکته قلبی و عرق سرد

عرق بیش از حد که به عرق سرد مشهور است، از علایم سکته قلبی می باشد. البته در خانم های یائسه باید این علامت را بیشتر بررسی کرد، زیرا آنها در خستگیناگهانی و شدید و یا احساس کمبود انرژی در فرد می باشد که افراد به راحتی از آن چشم پوشی می کنند.

نشانه های حمله قلبی

1- احساس سنگینی و فشار غیرطبیعی بر روی قفسه سینه، گویی که وزنه سنگینی بر روی قفسه سینه قرار دارد بسیاری از افرادی که دچار حمله قلبی می شوند از احساس فشار و سنگینی بر روی وسط سینه خود و یا سمت چپ قفسه سینه رنج می برند. این حس ناخوشایند معمولا بیشتر از چند دقیقه طول می کشد و ممکن است رفع شود و دوباره برگردد. حتی ممکن است احساسی مانند سوزش سردل یا تهوع و استفراغ (احساس بیمارشدن معده) خانم ها دو برابر آقایان تجربه تهوع و استفراغ و یا سوء هاضمه را درطی حمله قلبی خود دارند. این علایم گاهی جدی گرفته نمی شود و با بیماری های دیگر اشتباه گرفته می شود. اگر هریک از علایم ذکر شده در بالا را در فردی مشاهده کردید که بیش از 5 دقیقه طول کشید، با اورژانس تماس بگیرید. به یاد داشته باشید که تسریع کمک رسانی، می تواند زندگی فرد مبتلا به حمله قلبی را نجات دهد.

سکته قلبی و خستگی غیرعادی و شدید

یکی از علایم سکته قلبی در خانم ها، خستگی ناگهانی و شدید و یا احساس کمبود انرژی در فرد می باشد که افراد به راحتی از آن چشم پوشی می کنند. این علامت می تواند به طور ناگهانی و یا به مدت چند روز وجود داشته باشد. بسیاری از خانم ها در اثر سابقه سکته قلبی ، تجربه خستگی و ضعف عضلانی را دارند که مربوط به فعالیت و ورزش کردن نمی باشد.

علت حمله قلبی

بیماری عروق کرونری قلب: حمله قلبی زمانی اتفاق می‌افتد که جریان خون حاوی اکسیژن، به قسمتی از قلب مسدود شود و ماهیچه‌های قلب به اندازه کافی اکسیژن دریافت نکنند. اکثر موارد حمله قلبی بر اثر بیماری عروق کرونری قلب رخ می‌دهد.
اسپاسم و گرفتگی عروق کرونری قلب: یک دلیل کمتر شایع برای حمله قلبی، اسپاسم شدید و تنگ شدن عروق کرونری قلب است. این اسپاسم باعث مسدود شدن جریان خون در رگ می‌شود. اسپاسم و گرفتگی عروق قلب می‌تواند براثر تجمع رسوب در رگ‌ها ( تصلب شرایین) نباشد. علت اسپاسم عروق همیشه مشخص نیست و می‌تواند به یکی از عوامل زیر ربط داشته باشد.
مصرف برخی مواد خاص مانند کوکایین
فشار روانی یا درد
قرار گرفتن در معرض سرمای شدید
کشیدن سیگار

حالت تهوع در حمله قلبی

خانم ها دو برابر آقایان تجربه تهوع و استفراغ و یا سوء هاضمه را درطی سکته قلبی خود دارند. این علایم گاهی جدی گرفته نمی شود و با بیماری های دیگر اشتباه گرفته می شود. اگر هریک از علایم سکته قلبی ذکر شده در بالا را در فردی مشاهده کردید که بیش از ۵ دقیقه طول کشید، با اورژانس تماس بگیرید. به یاد داشته باشید که تسریع کمک رسانی، می تواند زندگی فرد مبتلا به سکته قلبی را نجات دهد. بیشتر حملات قلبی توسط یک لخته که یکی از رگهای کرونر را مسدود می کند ایجاد می شوند (رگهای کرونر رگهایی هستند که خون و اکسیژن را به عضله قلب می رسانند) معمولا در رگ کرونری که قبلا به علت تغییرات اترواسکلروز باریک شده تشکیل می شود. لخته درون رگ کرونری جریان خون و اکسیژن رسانی به عضله قلب را مختل می کند که همین امر سبب مرگ سلولهای قلبی در ان ناحیه می شود. ماهیچه قلبی آسیب دیده توانایی خود را بر انقباض از دست می دهد.

 

شعر سگ باوفاست

شعر با وفایی سگ

شعر در مورد سگ باوفا

شعر کودکانه سگ باوفا

متن شعر سگ باوفا

شعر در مورد باوفایی سگ

شعر سگ اصحاب کهف روزی چند

شعر سگ اصحاب کهف سعدی

معنی شعر سگ اصحاب کهف روزی چند

شعر سگ اصحاب کهف

مفهوم شعر سگ اصحاب کهف روزی چند

شعر کامل سگ اصحاب کهف روزی چند

ادامه شعر سگ اصحاب کهف

نقد شعر سگ اصحاب کهف روزی چند

شعر نو وفاداری سگ

معنی شعر سگ اصحاب کهف

شعر وفاداری سگ

شعر برای وفاداری سگ

شعر درمورد سگ وفاداری

شعر درباره وفاداری سگ

 

 

 

  • جاسم کرار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی