فروشگاه اینترنتی الیکان

فروشگاه

 

 

زنی که درب خروج اضطراری هواپیما را باز کرد، دستگیر شد!

طبیعتا مسافران هواپیما می‌دانند که جز در مواقع ضروری درب خروج اضطراری را نباید باز کنند. با این‌حال یکی از مسافران هواپیمایی ژیامن ایرلاینز چین با باز کردن درب خروج اضطراری هواپیما اقدامی بسیار خطرناک را انجام داد. این مسافر بعد از باز کردن درب خروج اضطراری هواپیما، دلیل کار خود را خستگی بیش‌ از حد از پرواز بیان کرده است.

زنی که درب خروج اضطراری هواپیما را باز کرد، دستگیر شد!

این حادثه 23 سپتامبر در فرودگاه بین‌المللی تیانهه (Tianhe International Airport) شهر ووهان (Wuhan) استان هوبئی (Hubei) اتفاق افتاده است. طبق اخبار زمانی که این زن قصد باز کردن درب را داشته است، به او گفته‌ شده که این کار را انجام ندهد، ولی او به این دستور توجهی نمی‌کند و درب خروج اضطراری را باز می‌کند. پلیس بعد از این ماجرا اقدام به دستگیری مسافر خاطی می‌کند.

زنی که درب خروج اضطراری هواپیما را باز کرد، دستگیر شد!

این اتفاق برای اولین بار رخ نداده است. قبل از آن نیز حادثه‌ای شبیه به آن در سال جاری یعنی سال 2019 اتفاق افتاد که طی آن‌ یک زن دیگر هنگام پرواز با خطوط هواپیمایی ایزی جت (EasyJet) تلاش کرد درب خروج اضطراری را باز کند و تلاش وی بی‌نتیجه ماند و دستگیر شد. این زن هنگام دستگیری به مهمانداری که قصد جلوگیری از اقدام او را داشته است، حمله می‌کند، به همین دلیل این مهماندار به‌سختی توانسته است تا زمان رسیدن پلیس از اقدام این زنِ مست جلوگیری کند.

زنی که درب خروج اضطراری هواپیما را باز کرد، دستگیر شد!

از جمله نمونه‌های دیگری که شبیه به این حادثه رخ‌ داده است می‌توان به حادثه ماه می اشاره کرد که باز هم یک زن هنگام پرواز با هواپیمایی دلتا ایرلاینز (Delta Air Lines) در میانه پرواز تلاش می‌کند درب خروج اضطراری را باز کند. این هواپیما از فرودگاه رالی (Raleigh) در کارولینای شمالی (North Carolina) به سمت فرودگاه لاگواردیا (LaGuardia) در نیویورک (New York) پرواز می‌کرده است.

زنی که درب خروج اضطراری هواپیما را باز کرد، دستگیر شد!

در ماه مه سال 2017 نیز این بار یک مرد اهل اونتاریو (Ontario) هنگام تلاش برای باز کردن درب خروج اضطراری هواپیمای شرکت ایر کانادا (Air Canada) بازداشت شد. طبق گزارش کانادا پرس این مرد به اتهام «حمله و ارعاب مهماندار پرواز و مداخله در انجام وظایف مهماندار» بازداشت‌ شده است. این پرواز از سمت خلیج مونتگو (Montego) در جامائیکا (Jamaica) به سمت تورنتو (Toronto) حرکت می‌کرده است.

زنی که درب خروج اضطراری هواپیما را باز کرد، دستگیر شد!

خوشبختانه اعضای کادر پرواز و مهمانداران برای چنین مواقعی آموزش‌های لازم را کسب کرده‌اند و از طرفی درب‌های خروج اضطراری بسیار ایمن هستند و چنین افرادی که قصد اقدامات خطرناک دارند، به‌سختی می‌توانند دست به این کار بزنند.

 

 

  • جاسم کرار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی