فروشگاه اینترنتی الیکان

فروشگاه

۷ مطلب در آذر ۱۳۹۷ ثبت شده است

قرص بیهوشی

پنجشنبه, ۲۹ آذر ۱۳۹۷، ۰۶:۵۹ ب.ظ

قرص بیهوشی

قرص بیهوشی ,قرص بیهوشی موقت,قرص بیهوشی سگ,قرص بیهوشی کوتاه مدت,قرص بیهوشی بدون نسخه,قرص بیهوشی بی خطر,قرص بیهوشی فوری,قرص بیهوشی یک ساعته,قرص بیهوشی ساعتی,قرص بیهوشی برای گربه,قرص بیهوشی موقت

قرص بیهوشی

در این مطلب از سایت جسارت به بهترین و قوی ترین قرص بیهوشی چند ساعته و کوتاه مدت می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

توضیحاتی در مورد قرص بیهوشی

همانطور که می دانید داروهای بیهوش کننده به طور کلی به دو دسته تقسیم‌بندی می‌شوند داروهای بیهوش کننده عمومی که به صورت برگشت‌پذیر باعث از بین رفتن هوشیاری می‌شوند و داروهای بی‌حسی موضعی که به صورت برگشت‌پذیر باعث از بین رفتن احساس در یک منطقه از بدن می‌شوند، بدون اینکه هوشیاری فرد تحت تأثیر قرار بگیرد. گاهی اوقات ترکیب داروهای بیهوشی به دلیل افزایش قدرت یکدیگر در کنار هم استفاده می‌شود.

قرص بیهوشی چیست

بیهوش کننده ها داروهایی هستند که باعث بیهوشی شده، یا به صورت موقت و برگشت‌پذیر باعث از بین رفتن حس می‌شوند. در صورتی که داروهای ضد درد، درد را بدون از بین بردن هوشیاری کاهش می‌دهند از این نظر این دو نوع دارو با یکدیگر تفاوت دارند.

انواع قرص بیهوشی

داروهای بی‌حسی موضعی شامل داروهای زیر می‌باشند: پروکایین تتراکائین کوکائین لیدوکائین پریلوکائین بوپیواکائین یا مارکائین لووبوپیواکائین روپیواکائین مپیواکائین سینچوکائین یا دیبوکائین اتیدوکائین داروهای بی‌حس کننده موضعی موادی هستند که از انتقال تکانه‌های عصبی در اعصاب جلوگیری می‌کنند بدون اینکه هوشیاری فرد تحت تأثیر قرار گیرد. داروهای بی‌حس کننده موضعی، خود به دو دسته آمید و استر تقسیم‌بندی می‌شوند. استر این دسته دارویی شامل پروکایین، تتراکائین، کوکائین و بنزوکائین می‌باشد. این گروه دارویی در محلولها ناپایدار بوده اما سریع الاثر هستند و احتمال واکنش‌های آلرژیک با این گروه دارویی بیشتر است. آمید این دسته دارویی شامل لیدوکائین، پریلوکائین، بوپیواکائین یا مارکائین، اتیدوکائین، لووبوپیواکائین، روپیواکائین، مپیواکائین و دیبوکائین می‌باشد. این گروه دارویی دارای عمر طولانی (حدود ۲سال) بوده و به نسبت گروه استر شروع اثر آهسته‌تر و نیمه عمر طولانی تری دارند. این داروها معمولاً برای بی‌حسی منطقه‌ای، اسپاینال و اپیدورال استفاده می‌شوند.

قرص بیهوشی استنشاقی

داروهای بیهوشی استنشاقی شامل داروهای زیر می‌باشند: دسفلوران انفلوران هالوتان ایزوفلوران متوکسی فلوران دی نیتروژن مونوکسید سووفلوران زنون . داروهای بیهوشی استنشاقی تبخیری، داروهای با فرمول آلی بوده که در دمای اتاق به شکل مایع هستند و با قرار گرفتن در دستگاه تبخیر کننده به شکل گاز در می‌آیند و می‌توان از آنها برای القای بیهوشی یا به عنوان داروی نگهدارنده حین بیهوشی استفاده کرد. دی نیتروژن مونوکسید و زنون در دمای اتاق به شکل گاز هستند بنابراین جز دسته داروهای تبخیری قرار نمی‌گیرند. داروهای بیهوشی تبخیری ایده‌آل و گاز بیهوشی نباید قابلیت اشتعال و انفجار داشته باشند و همچنین باید قابلیت حل در چربی را داشته باشند. این داروها نباید محرک راه هوایی بیمار بوده و نباید اثرات سمی بر ارگان‌های بدن داشته باشند. تمام داروهای بیهوشی استنشاقی مورد استفاده در حال حاضر هیچ‌کدام از شرایط فوق را ندارد، به این دلیل هیچ‌کدام بصورت کاملاً امن در نظر گرفته نمی‌شوند، این خطرات ذاتی و واکنش‌های دارویی می‌تواند برای هر بیمار اتفاق بیافتد.  داروهای بیهوشی استنشاقی که به صورت گسترده در حال استفاده هستند شامل ایزوفلوران، دسفلوران، سووفلوران و دی نیتروژن مونوکسید می‌باشند. دی نیتروژن مونوکسید در حال حاضر به عنوان داروی کمکی و همراه سایر داروها استفاده می‌شود و به دلیل داشتن پتانسیل بالا، تبدیل به قدیمی‌ترین داروی بیهوشی شده است. این دارو به تنهایی توانایی بیهوشی ندارد و به صورت مداوم با سایر داروها برای بیهوشی ترکیب می‌شود. هالوتان ماده‌ای است که در سال ۱۹۵۰ معرفی شد، این دارو به دلیل کاستی‌هایی که داشت، در بیهوشی مدرن با داروهای دیگر جایگزین شد.  در حالت تئوری از تمام داروهای بیهوشی استنشاقی می‌توان در القا و نگهداری بیهوشی استفاده کرد. به هر حال اغلب داروهای بیهوشی هالوژنه باعث آزار در راه هوایی می‌شوند از جمله سرفه، لارنگواسپاسم و به صورت کلی القای بیهوشی سخت می‌شود.  قدرت داروهای بیهوشی تبخیری با میزان حلال بودن آنها در چربی رابطه مستقیم دارد. 

داروهای وریدی بیهوشی

این دسته شامل داروهای وریدی است که می‌توان برای بیهوشی یا آرام‌بخشی از آن‌ها استفاده کرد. این دست به صورت کلی عبارتند از: بابیتورات آموباربیتال متوهگزیتال تیامیلال تیوپنتال سدیم بنزودیازپین دیازپام لورازپام میدازولام اتومیدیت کتامین پروپوفول دو داروی تیوپنتال سدیم و متوهگزیتال بسیار سریع الاثر بوده و برای القا و نگهداری بیهوشی استفاده می‌شوند. به هر حال این داروها خواص ضددرد ندارند و باید به همراه سایر داروهای ضد درد استفاده شوند. از بنزودیازپین می‌توان در ایجاد سدیشن قبل و بعد از جراحی استفاده کرد. همچنین می‌توان در هنگام بیهوشی نیز از این دسته دارویی استفاده کرد که در این هنگام داروی میدازولام ارجح می‌باشد. بنزودیازپینها معمولاً در زمانی که بیمار نیاز به سدیشن دارد اما نیازی به بیهوشی عمومی نیست استفاده می‌شود، این داروها نیز همانند باربیتورات‌ها اثرات ضددرد ندارند.  پروپوفول شایعترین داروی وریدی است که برای القا و نگهداری بیهوشی استفاده می‌شود. همچنین از این دارو می‌توان برای ایجاد آرامبخشی در بخش مراقبت‌های ویژه استفاده کرد

داروهای استنشاقی بیهوشی

هالوتان و ایزوفلوران داروهای استنشاقی بیهوشی هستند که به عنوان داروهای کمکی در بیهوشی عمومی بیماران به کار می‌روند. داروهای بیهوشی نسل‌های مختلفی دارند که قدیمی‌ترین‌شان اتر و سیکلوپروپان و… بودند که سال‌هاست از رده خارج شده‌اند. داروهای جدیدتر شامل هالوتان، ایزوفلوران، انفلوران و… می باشند که بعضی از آنها در ایران استفاده می‌شوند و بعضی دیگر استفاده نمی‌شوند .تفاوت آنها با نسل‌های قبلی این است که اثرات بهتر و عوارض کمتری دارند. هالوتان داروی قدیمی‌تری است که سال‌ها از آن استفاده می‌شد و به نسبت داروهای نسل‌های قبل‌تر از خودش یعنی اتر و… داروی مناسب‌تری بود. هرچند که امروزه نسل‌های جدیدتر داروهای استنشاقی بیهوشی نیز آمده اند ازجمله سووفلوران و دسفلوران که باز هم از لحاظ اثرات و عوارض و… نسبت به داروهای قبلی بهتر هستند

عوارض دارو و قرص بیهوشی

داروهای بیهوشی یکسری عوارض داشت از جمله اینکه هالوتان در تعدادی از بیماران باعث ایجاد هپاتیت یا التهاب کبد و بعضی عوارض کم‌اهمیت دیگر می‌شد. علاوه براین ثبات قلبی و عروقی خیلی مناسبی نداشت. ایزوفلوران جدیدتر از هالوتان است که ثبات قلبی و عروقی بهتری دارد یعنی فشارخون و ضربان قلب بیمار را در حد با ثبات‌تری نگه می‌دارد همچنین عوارض کمتری دارد و عارضه کبدی هالوتان را هم تقریبا ندارد یا به مقدار بسیار کمتری دارد، بنابراین نسبت به هالوتان داروی بهتری به حساب می‌آید.

قرص بیهوشی فلونیترازپام

فلونیترازپام با نام تجاری روهیپنول یک داروی موثر بر دستگاه عصبی-مرکزی است که در گروهی از دارو ها موسوم به بنزودیازپین ها دسته بندی میشود. بنزودیازپین ها جزو داروهای آرام بخش و هیپنوتیک هستند و برای درمان اختلالات خواب، بی خوابی، اضطراب و تشنج بکار میروند. این دارو ها همچنین به عنوان شل کننده عضلات نیز مورد استفاده قرار میگیرند (در دوز های پایین به عنوان شل کننده عضلات و در دوز های بالا به عنوان خواب آور استفاده میشود). بنزودیازپین های دیگر مانند آلپرانزولام، برومازپام، کلرو دیاز پوکساید، لورازپام و دیازپام نیز داروهایی هستند که در ایالات متحده تجویز میشوند. با اینکه روهیپنول ده برابر قوی تر از دارویی مثل دیازپام است اما معمولا جهت درمان اختلالات خواب و اضطراب در اروپا، آمریکای لاتین و سایر مناطق تجویز میشود. این دارو تا کنون در ایالات متحده جهت مصرف و فروش تایید نشده است. هر قرص حاوی یک یا دو میلی گرم فلونیترازپام میباشد. این قرص ها بی مزه، بدون بو و زمان حل شدن در آب بدون رنگ هستند. با توجه به سوء استفاده هایی که از عملکرد این دارو صورت گرفت؛ یک فرمولاسیون جدید از این دارو ارائه شد که با حل شدن در مایعات رنگ آبی به خود میگرفت و سبب مشخص شدن دارو میشد. با این حال قرص های بی رنگ هنوز در بازار موجود است.

نحوه مصرف قرص بیهوشی فلونیترازپام

توجه: مطالب ذکر شده در این قسمت تنها جنبه اطلاع رسانی دارد؛ مصرف این دارو بدون تجویز پزشک مجاز نیست. قرص های روهیپنول در مقادیر یک و دومیلی گرم ارائه میشوند و در هر نوبت مصرفی یک قرص یا بیشتر مصرف میشود. شایع ترین شیوه مصرف به شکل خوراکی است. مصرف کنندگان قرص را می بلعند، می جوند و یا بصورت زیر زبانی مصرف میکنند. برخی از مصرف کنندگان قرص را خرد کرده و جهت تسریع در اثربخشی دارو آن را بصورت استنشاقی استفاده میکنند. پودر حاصل از دارو میتواند در ترکیب با ماری جووانا مصرف شود و یا بصورت محلول به داخل بدن تزریق شود. مصرف کنندگان روهیپنول زمان شروع تاثیر دارو را 15 الی 20 دقیقه پس از مصرف دارو گزارش کرده اند. این تاثیرات تا 12 ساعت و یا بیشتر در بدن ماندگار است.

عوارض قرص بیهوشی فلونیترازپام

روهیپنول روی سیستم عصبی-مرکزی و عملکرد مغز تاثیر میگذارد. این اثرات به شکل آرام شدن، کاهش اضطراب، خواب آلودگی، شل شدن عضلات، منگی، اُفت تنفسی و حتی مرگ ظاهر میشود. سایر اثرات ناشی از مصرف فلونیترازپام (روهیپنول): بوجود آمدن احساساتی مشابه به احساسات بعد از مصرف مشروبات الکلی کاهش فشار خون شل شدن عضلات اختلال در حافظه سرگیجه و سردرد کابوس دیدن در خواب گیجی لرزش انجام دادن کارهایی که برخلاف محدودیت های روانی و اجتماعی موجود در جامعه است تحریک پذیری یا رفتار های تهاجمی .مصرف مداوم فلونیترازپام سبب عادت کردن بدن به این ماده میشود. و با گذشت زمان جهت بوجود آمدن حالات و احساسات پیشین فرد مجبور است تا مقدار داروی مصرفی را افزایش دهد. بنابراین مصرف فلونیترازپام میتواند سبب وابستگی فیزیکی شود. علایم ترک فلونیترازپام: بی قراری اضطراب لرز توهم تشنج (ممکن است بیش از یک هفته پس از قطع مصرف دارو بروز کند) سردرد درد عضلانی تنش بی حسی گزگز کردن اندام ها هذیان شوک

قرص بیهوشی و تعرض جنسی

برخی گزارش ها حاکی است که تعدادی از افراد با حل کردن این دارو در نوشیدنی ها یا مخلوط کردن آن با سایر مواد غذایی و خوراندن آنها به قربانی؛ وی را مورد تعرض جنسی قرار داده اند. خوراندن این دارو به قربانی سبب میشود که فرد در برابر خواسته های مجرم توانایی مقاومت نداشته و دربرابر خواسته های او به آسانی تسلیم شود. همچنین قربانی پس از اتمام تاثیر دارو خاطره واضحی از اتفاقاتی که برایش افتاده نخواهد داشت. یادآوری این خاطرات توسط فرد قربانی که بعضا اتفاق میفتد سبب بروز بی تابی، وحشت و احساسات تحقیر آمیز میشود.

قرص بیهوشی کتامین

کتامین نوعی داروی مورد استفاده جهت بیهوش‌ کردن، ایجاد آرامش و تسکین درد در انسان و حیوان است و از دسته‌ی داروهای کلاس ۳ بوده و برای استفاده در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها مورد تأیید قرار‌گرفته است و از عوارض آن به توهم‌زایی، آرام‌بخشی و گوشه‌گیری می‌توان اشاره‌کرد و ازجمله دارو‌هایی است که به‌طور غیر‌قانونی جهت تفریح و تفنن نیز استفاده‌می‌گردد. کتامین اگر زیر‌نظر پزشک معالج و با شیوه‌های پزشکی کنترل‌شده مصرف شود، سلامت و اثربخشی مورد‌نظر خود را خواهد داشت ولی استفاده‌ی درازمدت و بدون‌کنترل آن ممکن‌است منجر به مقاومت و اعتیاد روانی شود.کتامین نوعی بیهوش‌کننده‌ی بی‌رنگ و بی‌بو است که به انسداد انتقال‌دهنده‌ی عصبی گلوتامات در فردگیرنده‌ پرداخته و موجب احساس خلسه و عدم‌آگاهی شخص از محیط اطراف می‌گردد‌.در انجام مراقبت‌های پزشکی در‌پی مسمومیت کتامین، باید توجه داشت که‌ اثرهای دارو در شخص مصرف‌کننده‌ی کتامین تا زمانی‌که تحت خدمات پزشکی قرارگیرد‌، از‌بین‌رفته است. ترکیب کتامین با سایر مواد مانند الکل، اثر آرام‌بخش آن‌را افزایش‌داده و مصرف بیش‌از‌حد آن می‌تواند منجر به مرگ شود‌. هرگاه کتامین به‌درستی توسط متخصصان پزشکی مورد استفاده قرار‌گیرد، داروی بی‌خطر و با ارزشی است. اما هنگامی‌که از آن استفاده‌ی تفننی می‌شود، مصرف سوء آن ممکن‌است نتایجی غیرقابل پیش‌بینی بر عملکرد سلامت جسمی و روانی فرد بگذارد. سوء‌استفاده (Misuse) از کتامین می‌تواند منجر به آسیب‌های جسمی و روانی شده و در برخی موارد منجر به مرگ گردد.

موارد مصرف قرص بیهوشی کتامین

داروهای دیگر از این خانواده شامل: فِن‌سیکلیدین ‌(‌DXM ،(PCP و اکسید نیتروژن (گاز خنده‌آور) هستند. مصرف این نوع داروها احساس بی‌حسی و جدا‌شدن از محیط اطراف بدن را برای فرد در‌پی خواهد داشت‌. کتامین به‌عنوان داروی بیهوشی در مناطقی که محدودیت دسترسی به تجهیزات احیا‌کننده وجود دارد، کاربرد داشته و سوء‌مصرف کتامین با استفاده از سایر مواد‌مخدر در کلوب‌های شبانه از‌جمله اکستازی همراه می‌باشد. کتامین ازنظر ساختاری به فنسیکلیدین‌(PCP) شبیه است. کتامین گاهی اوقات برای بیهوش‌کردن و یا حفظ بیهوشی عمومی استفاده می‌شود و در دوزهای پایین‌تر می‌تواند درد را کاهش‌دهد. به احتمال زیاد از آن برای مداخلات تشخیصی و اقدامات جراحی کوتاه‌مدت مثل کشیدن دندان و در عمل‌های جراحی مربوط به کودکان استفاده می‌شود. داروی یاد‌شده در حالت قانونی و توسط پزشک به‌وسیله‌ی تزریق داخل عضله یا تزریق وریدی (IV) مورد استفاده قرار‌می‌گیرد. هرگاه کتامین به‌عنوان داروی بیهوشی در انسان استفاده شود، از آن در ترکیب با داروی دیگری برای جلوگیری از توهم استفاده می‌گردد. استفاده‌ی غیرقانونی(تفننی) از کتامین می‌تواند به‌صورت خوراکی به شکل قرص، کشیدن (با بینی)، دود‌کردن با توتون و تنباکو و ماری‌جوانا و یا به‌صورت مخلوط‌کردن آن با نوشیدنی‌ها و نوشیدن آن باشد و در بیشتر موارد، آن را به پودر سفید‌رنگی برای کشیدن با بینی(Snopting) تبدیل‌می‌کنند. صرف‌نظر از نحوه‌ی مصرف آن، اثر آن درعرض چند‌دقیقه شروع می‌شود و به‌مدت کمتر‌از یک‌ساعت باقی می‌ماند. اگر کتامین به‌صورت خوراکی مصرف شود، ممکن‌است تهوع و استفراغ شدیدی در‌پی داشته باشد.موارد استفاده از کتامین اغلب در دامپزشکی است و در انسان نیز پیش‌از عمل‌جراحی، در‌حین‌عمل و پس‌از آن برای کنترل درد پس‌از عمل مورداستفاده قرارمی‌گیرد. از این دارو همچنین برای کنترل مراقبت‌های ویژه در تشنج‌های به‌درازاکشیده‌ی صرع نیز استفاده می‌شود(Status Epilepticus). بیهوشی با کتامین به‌دلیل حفاظت از رفلکس‌های پشتیبان مجاری تنفسی و عدم تأثیر تضعیف‌کننده بر سیستم گردش‌خون همانند سایر داروهای بیهوشی‌، از ضریب اطمینان بالایی برخوردار است. با این‌حال، در برخی موارد نیز مطابق گزارشات هنگام بازگشت از بیهوشی ناشی‌از کتامین، بیمار با اختلال حواس (Disturbing Sensations) همراه بوده است‌.

عوارض قرص بیهوشی کتامین

مصرف کتامین می‌تواند طیف گسترده‌ای از اثرها، ازجمله موارد زیر را درپی داشته باشد: • خواب‌آلودگی • تغییرات در ادراک رنگ و صدا • توهم • سردرگمی • هذیان • تفکیک از بدن یا هویت • شوریدگی • مشکل در فکرکردن یا یادگیری • تهوع • اتساع مردمک • حرکات عضلانی غیرارادی • انقطاع کلام • بی‌حسی • فراموشی . کتامین می‌تواند به افزایش فشار داخل جمجمه‌ و افزایش فشارخون منجر شود. استفاده‌ی پزشکی از کتامین در افرادی‌که دارای ضایعه‌ی مغزی (تومور)، اِدِم مغز و گلوکوم هستند منع مصرف دارد. این دارو باید با احتیاط کامل در افراد مبتلا به بیماری عروق کرونر (CAD)، افزایش فشار‌خون، بیماری تیروئید و یا در الکلیسم مزمن و یا مسمومیت حاد الکل استفاده ‌شود. مشخص‌کردن مقدار «دوز» کتامین نیز از‌جمله اقداماتی است که باید دقت فراوانی در‌آن به‌عمل آید زیرا مرز ناچیزی بین مقدار دوز اثر مطلوب دارو و عوارض سوء آن وجود دارد. استفاده‌ی تفننی مکرر از کتامین به اختلال روانی و آسیب‌های فیزیکی عمده به مثانه منجر می‌گردد که تحت‌عنوان التهاب مثانه‌ی اولسراتیو ناشی‌از کتامین شناخته‌می‌شود.

بیشتر بخوانید : قرص بیسموت ♥ قرص ب کمپلکس ♥ قرص پردنیزولون ♥ قرص پروپرانولول قرص پروپرانول

  • جاسم کرار

قرص آهن

چهارشنبه, ۲۸ آذر ۱۳۹۷، ۰۱:۳۷ ب.ظ

قرص آهن

قرص آهن ,قرص آهن سیدرال,قرص آهن فیفول,قرص آهن خارجی,قرص آهن به انگلیسی,قرص آهن و یبوست,قرص آهن خوب,قرص آهن برای مردان,قرص آهن ایرانی,قرص آهن در بارداری,قرص آهن سیدرال فورت,قرص آهن سیدرال فولیکو,قیمت قرص آهن سیدرال

قرص آهن

توضیحاتی در مورد قرص آهن

کاربرد اصلی قرص آهن برای تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود عملکرد بدن بسیار مفید است،اما نحوه مصرف و زمان بندی مصرف این قرص برای اثر بخشی بیشتر و تاثیر گذاری بر روی اجزای مختلف بدن بسیار حائز اهمیت است. لازم است توجه کنید که نباید خودسرانه از قرص آهن استفاده کنید چون باعث اختلال در کبد و معده می شود و می تواند خطرناک باشد. مساله دوم درباره قرص آهن این است که بهترین زمان مصرف قرص آهن کی می باشد تا با مصرف ساید مواد مورد نیاز بدن تداخل نداشته باشد. مثلا مصرف قرص آهن با قرص کلسیم به هیچ وجه توصیه نمی شود. پس بهتر است با بهترین زمان مصرف قرص آهن آشنا شوید تا از خواص این قرص بهره مند شوید

کم خونی چیست

به طور علمی کم خونی وضعیتی است که در آن تعداد یا اندازه گلبول های قرمز و مقدار هموگلوبین موجود در خون کاهش یافته و تبادل اکسیژن و دی اکسیدکربن بین خون و سلول‌ها دچار اختلال می‌شود.

بهترین زمان قرص آهن

نکته مهم در مورد مصذف این قرص این است که زمانی که معده خالی است، مقدار بیشتری آهن جذب بدن می‌شود. وی در ادامه افزود: آهن یک ین فلزی است که چنانچه با اسید معده ترکیب شود به زمان جذب بیشتری احتیاج دارد.بهترین زمان مصرف قرص آهن زمانی است که معده ی فرد خالی باشد. بنابراین اول صبح و بصورت ناشتا بیشترین میزان جذب آهن از این قرص صورت خواهد گرفت. اما مشکلی که برای برخی افراد در مصرف ناشتای این قرص پیش می آید نفخ و بیقراری معده در طول روز می باشد. بنابراین یک مورد دیگر از زمان درست مصرف قرص آهن ، ساعات انتهایی شب و قبل از خواب است . البته در صورتیکه شام خود را زودتر خورده باشید.

افزایش جذب قرص آهن

چنانچه فردی دچار حالت تهوع شود بهتر است بعد از غذا یا قبل از خواب مصرف کند، افزود: مصرف ویتامین c گذشته از اینکه حالت تهوع را کاهش می‌دهد موجب افزایش جذب آهن می‌شود.

نکاتی در مورد مصرف قرص آهن

بهتر است قرص آهن با مکمل کلسیم یا مواد غذایی حاوی کلسیم مصرف نشود. مثلا مصرف قرص آهن با یک لیوان شیر اصلا کار درستی نیست. بهتر است قرص آهن را با یک لیوان آب مصرف نمایید. البته در نظر داشته باشید قبل از اهمیت زمان درست مصرف قرص آهن ، تجویز این پزشک توسط پزشکتان اهمیت بیشتری دارد. چرا که مصرف خودسرانه این قرص میتواند باعث مشکلات بعدی شود. همچنین توصیه میشود این قرص بصورت طولانی مصرف نشود. معمولا بهترین طول دوره برای مصرف مداوم آن ۶ ماه است. از جمله عوارض قرص آهن می توان به آسیب رسیدن به کبد و معده اشاره کرد . همچنین بهتر است بجای مصرف این مکمل ها از منابع غنی آن که در طبیعت موجود است استفاده نمایید. مثل کاهو، گوشت، سبوس گندم و سبوس برنج.

عوارض و مضرات قرص آهن

مصرف خودسرانه قرص آهن باعث بروز مشکلاتی همچون نارسایی کبد و تیرگی پوست شده و به علت رسوب آهن در خون ممکن است در مواردی مشکلات مغزی و عصبی را ایجاد کند. در موارد شدید، مصرف بیش از حد آهن می‌تواند به نقص عضو، کما، تشنج و حتی مرگ منجر شود. به همین خاطر دور نگه داشتن مکمل آهن از دسترس کودکان به منظور کاهش خطر ابتلا به مصرف بیش از حد کشنده ضروری است. آهن نقش کلیدی در استرس اکسیداتیو و آسیب‌های پوستی بازی می‌کند. مصرف اضافی آهن می‌تواند باعث تشکیل رسوب آهن در پوست گردد.

مصرف قرص آهن

مصرف قرص آهن بهتر است در آخر شب قبل از خواب استفاده شود تا عوارض ناشی از آن کاهش یابد. ویتامین C نیز جذب آهن را افزایش می‌دهد به همین دلیل معمولا مصرف ویتامین C به همراه آهن پیشنهاد می‌شود. بهتر است بعد از مصرف قرص آهن تا یک ساعت از نوشیدن چای و نوشابه خودداری کنند.

مقدار مصرف قرص آهن

اصولا مقدار مجاز مصرف آهن در روز به سن و جنسیت فرد بستگی دارد. نوزادان: ۰ الی ۶ ماهه: ۰.۲۷ میلی گرم ۷ الی ۱۲ ماهه: ۱۱ میلی گرم کودکان: یک الی سه ساله: ۷ میلی گرم چهار الی هشت ساله: ۱۰ میلی گرم مردان: ۹ الی ۱۳ ساله: ۸ میلی گرم ۱۴ الی ۱۸ ساله: ۱۱ میلی گرم ۱۹ سال و بیشتر:۸ میلی گرم زنان: ۹ الی ۱۳ ساله:۸ میلی گرم ۱۴ الی ۱۸ ساله: ۱۵ میلی گرم ۱۹ تا ۵۰ ساله: ۱۸ میلی گرم ۵۱ به بالا: ۸ میلی گرم دوران بارداری:۲۷ میلی گرم

انواع قرص آهن

۱- قرص آهن فیفول فیفول (fefol) یک فرآورده­ خون‌ساز می‌باشد که شامل سولفات آهن و مقداری فولیک اسید است. این دارو به تدریج و در طی چند ساعت در دستگاه گوارش آزاد می‌شود، به گونه‌ای که بیشترین آهن موجود در آن در بخش فوقانی روده کوچک (جایی که بیشترین جذب در آنجا صورت می‌پذیرد) به تدریج آزاد می‌شود. توجه داشته باشید که زنان باردار خصوصا در سه ماه اول بارداری نمی‌توانند از قرص فیفول استفاده کنند چراکه در دوران بارداری میزان آهن و اسید فولیک بدن افزایش پیدا می‌کند که با مصرف این دارو باعث بروز مسمویت و حساسیت دارویی می‌شود. از عوارض این دارو می‌توان به اختلالات گوارشی، یبوست، تهوع و اسهال اشاره کرد. ۲- قرص اسید فولیک اسید فولیک (Folic Acid) از ویتامین‌های گروه B و از مواد لازم برای تولید گلبول‌های قرمز است. معمولا بدن افراد بزرگسال روزانه به میزان ۴۰۰ میلی‌گرم اسید فولیک نیاز دارد. این ماده برای رشد سلول‌ها و متابولیسم بدن و همچنین برای بسیاری از اعمال بدن از جمله سلامتی سیستم عصبی، خون و یاخته‌ها حیاتی و اساسی است. این ماده ضروری بدن را در مقابل بیماری‌های قلبی، نقص‌های مادرزادی، پوکی استخوان و سرطان‌های مشخصی حفظ می‌کند. علاوه بر مصرف این ماده به صورت قرص مواد غذایی طبیعی هم وجود دارند که شامل اسید فولیک می باشند. این مواد شامل جگر، عدس، سبوس برنج، مخمر آبجو، آرد سویا، نخود چشم سیاه، لوبیای مرمری، لوبیا قرمز، بادام زمینی، اسفناج، برگ شلغم، گندم، کدو تنبل (کدو حلوایی) و مارچوبه می‌باشد. زمانیکه اسید فولیک برای درمان کمبود آن مصرف می‌شود، باید به همراه ویتامین B12 مصرف گردد، این دو مکمل به علاوه درمان کم خونی ناشی از آنها برای بهبود سلامت اعصاب نیز مفید می‌باشند.

تداخلات دارویی با قرص آهن

مکمل‌های آهن می‌تواند با داروهای مختلفی همچون لوودوپا ( در درمان سندرم بی قراری پا و پارکینسون مورد استفاده قرار می‌گیرد) و لووتیروکسین ( برای درمان کم کاری تیروئید ، گواتر و سرطان تیروئید استفاده می‌شود ) تداخل داشته باشد.

قرص آهن و آسیب به کبد و معده

یک متخصص طب سنتی با بیان اینکه آب آهن تاب در رفع کم خونی موثر است, گفت:مصرف بیش از حد قرص های شیمیایی آهن به کبد و معده آسیب وارد می کند, استفاده زیاد از قرص آهن ممکن است, لکه هایی در صورت ایجاد کند. یک متخصص طب سنتی در پاسخ به پرسشی که کم خونی را چگونه بدون مصرف قرص می توان برطرف کرد؟ اظهارکرد:باید دید کم خونی در چه سطحی است. استفاده از سبوس برنج یا سبوس گندم در غذا به رفع کم خونی کمک می کند به گفته وی اما استفاده از سبوس برنج یا سبوس گندم در غذا به رفع کم خونی کمک می کند. استفاده از شیره انگور روزی 4 تا 5 بار یا مصرف سرکه شیره؛ که اگر فرد مشکل معده نداشته باشد نسبت سرکه به شیره انگور یک به 10 باید باشد. رژیم سیب و عسل نیز در رفع کم خونی مفید است

مصرف قرص آهن برای زنان

پرسش: دختری 21 ساله هستم. چندماهی است بدون تجویز پزشک هرشب قبل از خواب یک عدد قرص آهن مصرف میکنم. آیا مشکل ساز نیست؟ پاسخ: قرص آهن برای هر فردی تجویز نمی‎گردد حتی در خانم ها که با توجه با از دست دادن خون در عادت ماهیانه این حالت فرض میشود که همه خانم ها باید قرص اهن مصرف نمایند که تصور نادرستی میباشد. در رژیم های غذایی اهن مورد نیاز بدن بصورت طبیعی تامین میگردد. تجویز این قرص براساس بررسی های انجام شده ازمایشگاهی در مورد اهن وذخایر ان در خون میباشد ودر صورتیکه در ازمایشات هموگلوبین خون از ۱۲کمتر باشد براساس مقدار کمبود در هر یک از فاکتورهای اندازه گیری شده قرص اهن واسید فولیکتجویز میگردد. —-میزان نیاز به آهن براساس سن، جنس و وضعیت فیزیولوژیکی افراد متفاوت است. مثلا زنان باردار به علت افزایش حجم خون، رشد جنین و جفت و سایر بافت‌ها به آهن بیشتری نیاز دارند. به همین دلیل بیش از سایرین در معرض خطر کم‌خونی قرار دارند. در شیرخواران در صورت سلامت مادران، میزان آهن موجود در شیر مادر برای 6ـ4 ماه اول زندگی کافی است. ولی در مورد نوزادانی که با وزن کم متولد می‌شوند، ذخایر آهن کم بوده و باید از 3 ماهگی آهن اضافی به صورت قطره خوراکی خورانده شود. . دلایل گوناگونی برای کمبود آهن وجود دارد که از آن جمله می‌توان به علل زیر اشاره کرد 1 ـ دریافت ناکافی آهن به دلیل رژیم غذایی مورد استفاده که در آن آهن کمی ‌وجود دارد، مانند بعضی از رژیم‌های گیاه خواری. 2 ـ جذب ناکافی آهن در اثر اسهال، کاهش ترشح اسید معده، مشکلات گوارشی یا تداخلات دارویی و داروهایی مثل کلستیرامین، سایمتیدین، پانکراتین، رانیتیدین و تتراسایکلین). 3 ـ افزایش نیاز به آهن برای افزایش حجم خون در دوران نوزادی، نوجوانی، بارداری و شیردهی. 4 ـ خون‌ریزی زیاد در دوران عادت ماهانه و یا در اثر جراحات یا ناشی از همورویید (بواسیر) یا بیماری‌های بدخیم و انگل‌ها. کمبود آهن در مردان بزرگسال معمولا در اثر از دست دادن خون است. بعضی از علایم کم‌خونی فقر آهن عبارتند از: رنگ پریدگی پوست، زبان و مخاط داخل لب و پلک چشم‌ها، خستگی زودرس، سرگیجه و سردرد، خواب رفتن و سوزن سوزن شدن دست و پاها، حالت تهوع و در کم‌خونی شدید گود شدن روی ناخن(ناخن قاشقی). برای درمان کم‌خونی از چند روش استفاده می‌شود که بهترین و کم‌خطرترین آن‌ها استفاده از مکمل‌های خوراکی است. درمان با نمک‌های ساده آهن مثل سولفات فروی خوراکی کاملا موثر بوده و به شکل قرص، کپسول یا مایع است و باید مصرف آن‌ها تا چندین ماه ادامه یابد. چنانکه این قرص‌ها با معده خالی مصرف شوند جذب آن‌ها بهتر و بیشتر صورت می‌گیرد، ولی در این حالت سبب تحریک معده و بروز مشکلات گوارشی می‌شوند. عوارض گوارشی ناشی از مصرف آهن نظیر تهوع، دل پیچه، سوزش قلب، اسهال یا یبوست را می‌توان به حداقل رساند، به شرطی که آهن را با میزان بسیار کم مصرف کرده و به تدریج به میزان آن افزوده تا به حد مورد نیاز بدن برسد. بهتر است قرص آهن در آخر شب قبل از خواب استفاده شود تا عوارض ناشی از آن کاهش یابند. ویتامینC جذب آهن را افزایش می‌دهد. به همین دلیل معمولا مصرف ویتامین C به همراه آهن پیشنهاد می‌شود. علاوه بر درمان دارویی باید به میزان آهن قابل جذب در غذا نیز توجه کرد. جذب آهن غذا اغلب تحت تاثیر شکل آهن موجود در آن می‌باشد. آهن موجود در پروتئین‌های حیوانی مانند گوشت گاو، ماهی، پرندگان (آهن هم) بیشتر جذب می‌شود، در حالی که جذب آهن پروتئین‌های گیاهی مانند سبزی‌ها و میوه‌ها (آهن غیرهم) کمتر می‌باشد. باید توجه داشت که ویتامینC جذب آهن سبزی‌ها و میوه‌ها (آهن غیرهم) را بیشتر می‌کند. مصرف چای همراه یا بلافاصله بعد از غذا می‌تواند جذب آهن را تاحدصفر تا پنج درصد کاهش دهد.

کم خونی ناشی از فقر آهن

کم خونی ناشی از فقر آهن، رایج ترین بیماری کمبود تغذیه‌ای در جهان است و در میان کودکان و زنان شایع‌تر است. این نوع کم خونی به خاطر مقدار ناکافی از آهن در رژیم غذایی، نقص در جذب آهن، از دست دادن شدید خون بر اثر جراحی یا تصادف، از دست دادن تدریجی خون از طریق عادت ماهیانه یا خونریزی از دستگاه گوارش توسعه پیدا می‌کند. دریافت ناکافی ویتامین C نیز می‌تواند به کمبود آهن کمک کند. این ویتامین برای جذب آهن موجود در گیاهان ( آهن غیر هم) ضروری است. کم خونی ناشی از فقر آهن نباید با کم خونی مگالوبلاستیک که ناشی از دریافت ناکافی فولات و ویتامین B12 است اشتباه گرفته شود. کم‌خونی پرنیسیوز یا کم‌خونی پرنیشیوس (Pernicious anemia) نوعی کم‌خونی مگالوبلاستیک است که علت آن کمبود ماده‌ای به نام فاکتور داخلی در معده است که منجر به جذب ضعیف ویتامین B12 می‌شود.

کمبود آهن در بارداری

حجم خون و تولید گلبول‌های قرمز در طول دوران بارداری برای تامین اکسیژن مورد نیاز جنین و سایر مواد مغذی افزایش پیدا می‌کند. به همین خاطر باید مصرف آهن نیز افزایش یابد. در حالیکه بدن به طور طبیعی و منظم جذب آهن در دوران بارداری را تنظیم می‌کند، اما مصرف ناکافی از آن می‌تواند منجر به کم خونی شود. کمبود آهن در دوران بارداری می تواند خطر زایمان زودرس را افزایش دهد و کودکی که به دنیا می‌اید وزن کمتری خواهد داشت. همچنین این موضوع می‌تواند باعث ایجاد اختلال روانی و شناختی در جنین شود.

بیشتر بخوانید : قرص آسنترا ♥ قرص آ اس آ ♥ قرص آسیکلوویر ♥ قرص آرامبخش قرص آتورواستاتین

  • جاسم کرار

ویتامین سی

سه شنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۷، ۱۲:۳۲ ب.ظ

ویتامین سی

ویتامین سی ,ویتامین سی برای پوست,ویتامین سی جوشان,ویتامین سی الارو,ویتامین سی جویدنی,ویتامین سی سیگل,ویتامین سی در بدنسازی,ویتامین سی برای پوست چرب

ویتامین سی , ویتامین سی برای پوست , ویتامین سی جوشان , ویتامین سی جویدنی

ویتامین یکی از چیزهایی است که برای سلامت بدن ما الزامی است.همه ما نام ویتامین را زیاد شنیده ایم و انواع مختلف آنرا میشناسیم.مثلا در بین ویتامین ها می توانیم به ویتامین ب , ویتامین ای , ویتامین ث , ویتامین دی , ویتامین b6 , قرص ویتامین e , قرص ویتامین d , ویتامین a , ویتامین c , ویتامین e , ویتامین b و ویتامین d اشاره کنیم.

توضیحاتی در مورد ویتامین سی

شاید برایتان جالب باشد که بدانید که ویتامین C ویتامینی محلول در آب است که نقش مهمی در حفظ سلامتی بدن برعهده دارد و مانند یک آنتی اکسیدان عمل می‌کند. شما باید به‌طور روزانه غذاهای حاوی ویتامین سی مصرف کنید تا از این طریق این ویتامین موردنیاز بدن‌تان را تأمین کنید. در این مطلب از سایت جسارت در مورد ویتامین سی صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

بهبود جذب مواد معدنی با ویتامین سی

برای اینکه بدنتان مواد غذایی مورد نیازش را دریافت کند و عملکرد مناسبی داشته باشد، سیستم گوارش‌ شما باید این مواد را از غذاهایی که می‌خورید یا مکمل‌های مصرفی‌تان دریافت کند تا آنها در جریان خون جذب شوند. سپس سلول‌های شما این ویتامین‌ها و مواد معدنی را جذب می‌کنند و به بدن‌تان کمک می‌کنند تا تورم را کاهش دهد و باعث بهبود بیماری‌ها شود. جذب ویتامین C‍ می‌تواند باعث افزایش میزان آهنی شود که بدن بزرگسالان و کودکان دریافت می‌کند.

ویتامین سی و مصرف سبزیجات

نکته ای که قابل تامل است این است که بدن شما خودش ویتامین C تولید نمی‌کند و حتی قادر هم نیست که این ویتامین را ذخیره کند؛ درنتیجه بسیار مهم است که در رژیم غذایی روزانه‌تان مقدار زیادی میوه‌ و سبزیجات حاوی ویتامین C مصرف کنید. مزایای ویتامین C عبارت‌اند از: جلوگیری از نارسایی‌های سیستم ایمنی؛ محافظت در برابر بیماری‌های قلبی و عروقی؛ محافظت در برابر مشکلات سلامتی ارثی؛ محافظت در برابر بیماری‌های چشم؛ پیشگیری از چروک شدن پوست. در طول ۱۰ سال گذشته، بیش از ۱۰۰ مطالعه‌ درباره‌ی ویتامین سی انجام شده است و هر کدام از آنها فهرست مزایای این ویتامین را طولانی‌تر کرده‌اند. ازآنجاکه ویتامین C در بدن تولید نمی‌شود، کمبود این ویتامین مشکل بسیار رایجی در میان افراد مختلف است. خوشبختانه شلغم جز سبزیجات نسبتاً ارزانی است که در عین حال به راحتی قابل پخت و مصرف است. شلغم سرشار از ویتامین C و اسیدهای آمینه‌ی ضروری برای بدن است. فصل سرما را بدون این سبزی مفید سر نکنید. بدانید که نصف فنجان از این سبزی پرخاصیت حاوی 35 کالری و 18 میلی گرم ویتامین C می‌باشد. داخل سوپ یا آشتان حتماً شلغم بریزید. ترکیب شلغم و عسل شربتی می‌دهد که یک آنتی‌بیوتیک معجزه گر و کاملاً طبیعی است.

ویتامین سی و نقرس

از ویژگی های اصلی این ویتامین این است که ویتامین C باعث کاهش خطر ابتلا به نقرس می‌شود که نوعی آماس مفصلی دردناک است. در این بیماری شصت پا به دلیل افزایش اسیداوریک و شکل‌گیری کریستال در مفصل، سفت، متورم و دردناک می‌شود. مطالعه‌‌ای طولانی‌مدت بر روی مردان بالای ۴۰ سال که روزانه بین ۱۰۰۰ تا ۱۴۹۹ میلی‌گرم ویتامین C دریافت کرده‌اند، نشان داده است که خطر ابتلا به نقرس در این افراد ۳۱٪ کاهش پیدا کرده است. در این مطالعه افرادی که در روز بیشتر از ۱۵۰۰ میلی‌گرم ویتامین C دریافت می‌کنند، نصف افراد دیگری که مکمل دریافت نمی‌کنند، در معرض خطر ابتلا به نقرس قرار دارند.

علائم کمبود ویتامین سی

کمبود ویتامین C در بدن خودش را به شیوه‌های مختلفی نشان می‌دهد. اگرچه علائم و نشانه‌های کمبود ویتامین C چندان دردسرساز نیستند، اما نتیجه‌ی کمبود طولانی‌مدت ویتامین C می‌تواند بسیار خطرناک باشد؛ به‌همین‌دلیل لازم است کاملا مراقب آن باشید. کمبود شدید ویتامین C می‌تواند منجر به بیماری اسکوروی (نتیجه‌ی شکسته شدن کلوژن‌ها) شود. اسکوروی باعث ایجاد احساس خستگی و درماندگی در شما ‌می‌شود، روی قدرت استخوان‌ها و ماهیچه‌های شما تأثیر می‌گذارد و سیستم ایمنی را تضعیف می‌کند. امروزه، اسکوروی به‌ندرت مشاهده می‌شود، چراکه فقط مقدار بسیار کمی ویتامین C برای جلوگیری از این بیماری کافی است. در قرن هجدهم از مرکبات برای درمان دو میلیون ملوان مبتلا به اسکوروی استفاده شد. البته باید توجه داشت که علایم مخفی‌تر و پنهان کمبود ویتامین C همچنان بسیار مهم هستند: کبودی سریع پوست؛ التهاب لثه‌ها؛ خون‌ریزی لثه‌ها؛ تأخیر در بهبود زخم‌ها؛ تورم لثه‌ها؛ خشکی و شکنندگی مو؛ ایجاد نقطه‌های قرمز روی پوست؛ خون دماغ شدن؛ ضعف سیستم ایمنی؛ بیماری‌های گوارشی مانند اسهال و بیماری خودایمنی؛ افزایش وزن به‌علت کند شدن متابولیسم؛ تورم در مفاصل.

ویتامین سی و رادیکال‌های آزاد

ویتامین C یکی از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که می‌تواند جلوی آسیب‌های ناشی از مولکول‌های خطرناک که رادیکال‌های آزاد نامیده‌ می‌شوند و نیز مواد شیمیایی خطرناک و آلودگی‌هایی مانند دود سیگار را بگیرد. رادیکال‌های آزاد می‌توانند در بدن ساخته شوند و در بروز بیماری‌هایی مانند سرطان، بیماری‌های قلبی و ورم مفاصل نقش دارند. هنگامی‌که بدن‌تان غذا را تجزیه می‌کند یا زمانی‌که در معرض دود سیگار، تنباکو یا تشعشع قرار می‌گیرید، رادیکال‌های آزاد تولید می‌شوند.

عوارض کمبود ویتامین سی

مشکلات مربوط به ویتامین C می‌تواند با گذشت زمان بیشتر هم شود و ممکن است به مشکلات جدی سلامتی تبدیل شود. مشکلات طولانی‌مدت ناشی از کمبود ویتامین سی عبارت‌اند از: فشار خون بالا؛ بیماری کیسه صفرا؛ سکته مغزی؛ سرطان؛ گرفتگی عروق.

بهبود سیستم ایمنی با ویتامین سی

مدت‌هاست دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که ویتامین C باعث بهبود سیستم ایمنی می‌شود و نقش مهمی در توانایی بدن‌تان برای مبارزه با سرماخوردگی و ویروس‌ها دارد. شما می‌تواند روزانه با مصرف ۱۰۰۰ میلی‌گرم ویتامین C مانع از ابتلا به سرماخوردگی شوید و با مصرف ۴۰۰۰ میلی‌گرم در روز، سرماخوردگی خود را درمان کنید. همچنین شواهد بسیار خوبی وجود دارد که نشان می‌دهد مصرف ویتامین C در زمانِ سرماخوردگی و آنفلوانزا می‌تواند خطر ابتلا به عوارض بیشتر مانند ذات‌الریه و عفونت ریه را کاهش دهد.

دریافت ویتامین سی

چگونه بیشترین مقدار ویتامین سی را از میوه‌ها و سبزیجات مختلف دریافت کنیم؟ غذاهای قرمزی بخورید که خام و نپخته هستند، سعی کنید میوه‌ها و سبزیجات را هرچه سریع‌تر پس از قاچ‌کردن بخورید و میوه‌ها و سبزیجات را به‌جای اینکه بجوشانید، بخارپز کنید. توجه داشته باشید که میوه‌های تازه و ارگانیک بهترین منبع غذایی هستند. غذا‌ها در حالت طبیعی‌شان بهترین منبع تغذیه برای بدن شما هستند، درنتیجه اگرچه اکثر افراد برای جذب ویتامینِ بیشتر به سراغ مکمل های غذایی می‌روند، ما به شما توصیه می‌کنیم که بهترین منبع برای کسب انواع ویتامین ها و مواد معدنی یا مغذی منابع غذایی تازه و خام هستند.

مصرف ویتامین سی در شیمی‌ درمانی

مصرف زیاد ویتامین C می‌تواند اثر ضدسرطانی داروهایی را که در شیمی‌درمانی استفاده می‌شوند، افزایش دهد. همچنین مشخص شده است که ویتامین C می‌تواند تنها سلول‌هایی را هدف بگیرد که به این دارو‌‌ها احتیاج دارند؛ برخلاف دیگر دارو‌ها که به سلول‌های عادی نیز آسیب می‌زنند. محققان بر این باورند که ویتامین C می‌تواند درمانی ایمن و مقرون‌به‌صرفه برای انواع مختلف سرطان و نیز درمانی برای سرطان تخمدان و ریه باشد.

سطح بهینه‌ی ویتامین سی در بدن

سعی کنید ۲ یا ۳ مورد از غذاهای زیر را در رژیم غذایی روزانه‌تان بگنجانید؛ این کار به شما کمک می‌کنید تا سطح بهینه‌ی ویتامین C بدن‌تان را حفظ کنید. گواوا: ۱ میوه، ۳۷۷ میلی‌گرم؛ انگور فرنگی سیاه: ۱ فنجان، ۲۰۳ میلی‌گرم؛ فلفل قرمز: ۱ فنجان خام، ۱۹۰ میلی‌گرم؛ کیوی: ۱ برش، ۱۶۴ میلی‌گرم؛ فلفل سبز: ۱ فنجان ریزشده‌ی خام، ۱۲۰ میلی‌گرم؛ پرتقال: ۱ عدد بزرگ، ۸۲ میلی‌گرم؛ توت‌فرنگی: ۱ فنجان، ۸۹٫۴ میلی‌گرم؛ پاپایا: ۱ فنجان قطعه‌شده، ۸۶٫۵ میلی‌گرم؛ بروکلی: ۱ فنجان خام، ۸۱٫۲ میلی‌گرم؛ کلم کالی: ۱ فنجان خام، ۸۰ میلی‌گرم؛ جعفری تازه: ۱ فنجان، ۷۹٫۸ میلی‌گرم؛ آناناس: ۱ فنجان، ۷۸٫۹ میلی‌گرم؛ کلم بروکسل: ۱ فنجان خام، ۷۴٫۸ میلی‌گرم؛ گریپ‌فروت: ۱ فنجان، ۷۱٫۸ میلی‌گرم؛ نخود سبز: ۱ فنجان خام، ۵۸ میلی‌گرم؛ گل‌کلم: ۱ فنجان خام خردشده، ۴۶٫۴ میلی‌گرم؛ انبه: ۱ فنجان، ۴۵٫۷ میلی‌گرم.

ویتامین سی و بهبود عملکرد فیزیکی

ممکن است مصرف بیشتر ویتامین C در رژیم غذایی‌تان باعث بهبود عملکرد فیزیکی و تقویت ماهیچه‌هایتان شود. این موضوع به‌ویژه در افراد مُسن صادق است. مصرف مکمل‌های دارای ویتامین C می‌تواند باعث افزایش جذب اکسیژن هنگام انجام تمرینات ورزشی شود. برخی از مطالعات نشان داده است این ویتامین می‌تواند باعث کاهش فشار خون نیز شود. پیش از ورزش‌های سنگین مانند ماراتن، مصرف ویتامین C ممکن است از عفونت‌های تنفسی فوقانی که گاهی‌وقت‌ها پس از این نوع ورزش‌ها ایجاد می‌شود جلوگیری کند. این ویتامین همچنین می‌تواند عملکرد ریه‌ها و مجاری تنفسی شما را بهبود بخشد. مشخص شده است که مصرف ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ میلی‌گرم ویتامین C در هر روز ممکن است تولید هیستامین‌ها را که باعث تحریک افراد مبتلا به آسم می‌شود کاهش دهد؛ به‌این‌ترتیب به بهبود علائم آسم کمک می‌کند.

ویتامین سی برای پوست

مطالعه‌ی جامعِ انجام‌شده‌ای بر روی بیش از ۴۰۰۰ زن در سن ۴۰ تا ۷۴ نشان می‌دهد، زنانی که ویتامین C بیشتری دریافت می‌کنند، احتمال بروز چین‌وچروک و خشکی پوست‌ آنها کاهش پیدا می‌کند، زیرا این ویتامین می‌تواند به‌طور طبیعی سرعت فرایند پیری پوست را کاهش دهد. از ویتامین C برای تولید پروتئین مهمی که در ساخت پوست به‌کار می‌رود، تاندون‌ها، رباط‌ها و رگ‌های خونی استفاده می‌شود. این ویتامین به بهبود زخم نیز کمک می‌کند. علاوه‌براین شواهد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد استفاده از ویتامین C در کرم‌های پوستی می‌تواند باعث کاهش مدت زمان قرمزی پوست در روند‌های درمان پوست مانند برطرف کردن چروک یا زخم شود. حفظ سلامت پوست با استفاده از یک رژیم غذایی سرشار از آنتی‌اکسیدان یکی از مهم‌ترین روش‌ها برای جلوگیری از سرطان پوست است.

مکمل ویتامین سی

همان‌طور که پیش از این گفتم بهترین منبع ویتامین C میوه‌ها و سیزیجات محلی و تازه هستند. اگر مجبور هستید که از مکمل‌ها استفاده کنید، مطمئن شوید که مکمل انتخابی‌تان کیفیت بالایی دارد، از مواد طبیعی درست شده است و فاقد مواد اعتیادآور و مواد مصنوعی دیگری است که می‌توانند در درازمدت به شما آسیب بزنند. به‌یاد داشته باشید که برخی از غلات‌های گیاهی و نوشیدنی‌ها با ویتامین C غنی‌سازی شده‌اند؛ به این معنا که این ویتامین یا مواد معدنی دیگر به این مواد غذایی افزوده‌ شده‌اند. با بررسی نوشته‌ی روی محصول از میزان ویتامین C موجود در محصول اطمینان حاصل کنید. پختن غذاهای حاوی ویتامین C مانند بروکلی با فلفل‌ها می‌تواند باعث کاهش میزان ویتامین C آنها شود. فریز کردن، قرار داد آنها در ماکروویو و بخارپز کردن‌شان نیز می‌تواند باعث کاهش سطح ویتامین C شود. بهترین منابع ویتامین C میوه‌ها و سبزیجات خام و پخته‌‌نشده هستند. رژیم غذایی پیشنهادی برای ویتامین‌ها نشان می‌دهد که افراد مختلف در هر روز باید چه میزان از هر ویتامینی را دریافت کنند.

ویتامین سی فلفل‌ دلمه‌

فلفل‌ دلمه‌ از جمله سبزیجات شیرین و رنگارنگ است که باید جایگاه خاصی در ر‍ژیم غذایی‌تان داشته باشد. اگر نمی‌دانید که چطور می‌شود بیش‌تر از آن استفاده‌ کرد، آن را به غذاهای مورد علاقه‌تان مثل سُس پیتزا یا بشقاب پاستای خود اضافه کنید. این فلفل‌ها طعمی فوق‌العاده دارند و به‌ خاطر میزان بالای ویتامین سی خود ارزش غذایی بالایی را به غذاهای محبوب‌تان می‌بخشند. میزان مصرف:‌ یک فلفل‌ دلمه‌ حاوی ۳۴۱،۳۱ میلی‌گرم ویتامین سی (%۵۶۹ میزان لازم مصرف روزانه) و ۵۰ کالری است.

منابع طبیعی ویتامین سی

آنهایی که از سبزی‌های خشک مانند رزماری در پخت‌و‌پز خود استفاده می‌کنند، حتما از طعم و رایحه‌ی فوق‌العاده‌ای که به غذا می‌بخشد هم آگاهی دارند. ولی شاید تعجب کنید که رزماری علاوه بر این فواید بسیاری برای سلامتی دارد و از این بابت هم بد نیست که آن را به رژیم غذایی خود اضافه نمایید. رزماری خشک‌شده منبع خوبی برای اسیدفولیک، ویتامین A، آهن، پتاسیم، کلسیم و ویتامین سی است. میزان مصرف:‌ یک قاشق غذاخوری جعفری تازه حاوی ۱،۸۴ میلی‌گرم ویتامین سی (%۳ میزان لازم مصرف روزانه) و ۱۰ کالری است. یک قاشق غذا‌خوری از پودر فلفل قرمز ۵،۱۳ میلی‌گرم از ویتامین سی ضروری بدن شما را تأمین می‌کند. این میزان حدود ۹ درصدِ میانگین مصرف روزانه‌ی توصیه‌ شده برای یک فرد بالغ است. این منبع شگفت‌انگیز از آنتی‌اکسیدان‌ها و املاح معدنی می‌تواند به غذاهای مورد علاقه‌تان اضافه شود و شما را از مزایایی که برای سلامتی‌تان دارد، بهره‌مند سازد. میزان مصرف:‌ یک قاشق چای‌خوری پودر فلفل قرمز حاوی ۵،۱۳ میلی‌گرم ویتامین سی (%۹ میزان لازم مصرف روزانه) و ۲۵ کالری است.با میزان مصرف یک پیمانه از گل‌ کلم می‌توانید برای بدن خود ۴۶،۴ میلی‌گرم ویتامین سی فراهم کنید که این میزان بیش از سه‌چهارم میانگین مصرف روزانه‌ی توصیه‌ شده برای یک فرد بالغ محسوب می‌شود. گل‌ کلم نه فقط به‌ خاطر ویتامین سی، بلکه برای مواد مغذی متعددش و میزان کالری پائین آن، گزینه‌ای عالی برای رژیم غذایی‌تان است. میزان مصرف:‌ یک پیمانه گل‌ کلم حاوی ۴۶،۴ میلی‌گرم ویتامین سی (%۷۷ میزان لازم مصرف روزانه) و ۲۵ کالری است.

بیشتر بخوانید : ویتامین ث ♥ ویتامین دی ♥ ویتامین b6 ♥ ویتامین d قرص ویتامین e

  • جاسم کرار

درمان اسهال مزمن در کودکان

دوشنبه, ۲۶ آذر ۱۳۹۷، ۰۲:۱۹ ب.ظ

روش های خانگی برای درمان اسهال مزمن در کودکان با رژیم غذایی مناسب

روش های خانگی برای درمان اسهال مزمن در کودکان با رژیم غذایی مناسب در سایت جسارت

 درمان اسهال مزمن در کودکان ،درمان اسهال مزمن در نوزادان ،درمان اسهال حاد کودکان ،درمان اسهال حاد در کودکان،درمان اسهال مزمن کودکان،درمان اسهال مزمن کودک،درمان اسهال مزمن نوزادان،درمان اسهال مزمن نوزاد،درمان اسهال حاد کودک

 درمان اسهال مزمن در کودکان ، درمان اسهال مزمن در نوزادان ، درمان اسهال حاد کودکان ، درمان خانگی اسهال مزمن در کوردکان

بیماری اسهال حاد و مزمن در کودکان

درمان اسهال کودکان و نوزادان یک مشکل بسیار رایج برای نوزادان و کودکان زیر دو سال است. عفونت‌های ویروسی شایع‌ترین علل بروز اسهال در کودکان نوپا هستند. عوارض جانبی داروها، آلرژی‌های غذایی، انگل‌ها و باکتری‌ها، دیگر علل احتمالی ایجادکننده‌ی این بیماری هستند. درمان‌های خانگی برای جلوگیری از اسهال در کودکان نوپا کافی هستند البته اگر که این مشکل بیش از ۳۶ ساعت ادامه پیدا نکند. با این حال، مداخله‌ی فوری پزشکی لازم است اگر اسهال همراه با تب یا سایر نشانه‌ها همراه باشد. شما باید کودک نوپای خود را خوب هیدراته نگه دارید، چرا که این مهم‌ترین نکته است در زمانی که کودک همچنان اسهال می‌رود. اسهال می‌تواند باعث کمبود آب بدن در کودکان شود، که همین به نوبه‌ی خود باعث بروز مشکلات جدی در آنها می‌شود.در این مطلب از سایت جسارت به درمان اسهال مزمن در کودکان می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

علت اسهال مزمن در کودکان

یک علت شایع اسهال کودکان گاستروانتریت ویروسی یا همان آنفولانزای معده است که با تهوع و استفراغ بروز می‌کند. بسیاری از ویروس‌های مختلف عامل آن می‌توانند به راحتی در محیط خانه، مدرسه و مهدکودک همه‌گیر شوند. اگرچه علایم بیماری فقط چند روز طول می‌کشد، اما بچه‌های مبتلا (به خصوص نوزادان) که قادر به مصرف مایعات کافی نیستند، می‌توانند در معرض کم آبی بدن قرار گیرند.عفونت روتاویروس یکی از علل مکرر گاستروانتریت ویروسی در بچه ها است. روتا معمولاً باعث اسهال انفجاری آبکی می‌شود و در طول زمستان و اوایل بهار به خصوص در مراکز مراقبت از کودکان و بیمارستان‌های اطفال شایع است. با این حال، توصیه‌ی به تزریق واکسن آن در نوزادان از حدود ۷۵ درصد موارد عفونت روتاویروس جلوگیری می‌کند.کودکان مبتلا به اسهال ممکن است اشتهای خود را از دست بدهند یا دچار کاهش وزن ناگهانی، تب و استفراغ هم‌زمان شوند. اگر اسهال شدید باشد و برای مدت زمان طولانی طول بکشد، احتمال کم آبی بدن افزایش می‌یابد. نوزادان و کودکان خردسال می‌توانند با سرعت بیشتری و گاهی اوقات حتی در مدت زمان کمتر از یک روز دچار کم آبی شوند.علل احتمالی اسهال کودکان به نوع و مدت زمانی که طول می‌کشد، بستگی دارد. اسهال‌ حاد کمتر از ۲ هفته و اسهال مزمن بیش از ۲ هفته ادامه می‌یابد. اغلب موارد اسهال کودکان حاد است.

درمان اسهال مزمن در کودکان

بنا به گفته‌ی آکادمی امریکایی کودکان، رژیم برت* (BRAT) برای جلوگیری از اسهال کودکان نوپا مفید است. این رژیم غذایی شامل برنج، موز، نان تست و سیب زمینی است. معده‌ی نوزادان بسیار آسیب‌پذیر است. از آن‌جایی که این غذاها ملایم هستند، معده‌ی آنها را اذیت نمی‌کنند. پتاسیم موجود در موز برای کودک شما پس از دست و پنجه نرم کردن با اسهال مفید است. هنگامی که رژیم غذایی برَت را شروع می‌کنید، پس از گذشت فقط ۴۸ساعت می‌توانید دوباره میوه‌ها و سبزیجات را به رژیم غذایی آنها اضافه کنید. اگر فرزندتان به خوبی این غذاها را تحمل کرد، می‌توانید محصولات گوشتی و لبنی را نیز به او بدهید.علاوه بر رژیم غذایی برت، همچنین می‌توانید ماست، سیب‌زمینی پخته شده، ماکارونی، هویج پخته‌شده، نان تست خشک و غیره را نیز به کودک نوپای خود بدهید. با این حال، باید به شدت از دادن غذاهای خاصی مانند شیر گاو، محصولات لبنی، به جز ماست، آب گلابی، آب سیب، هلو، زردآلو، آب گیلاس، گلابی، آلو، آلو خشک و نخود به کودک‌تان اجتناب کنید. آب سیب برای کودک نوپایی که مبتلا به اسهال خفیف هستند، مضر است. اما سس سیب خوب است، به این دلیل که سس سیب از کل میوه تهیه می‌شود. از سوی دیگر، آب سیب حاوی سوربیتول (قند طبیعی) است. سوربیتول می‌تواند باعث اسهال یا تشدید اسهال شود.

درمان اسهال مزمن در کودکان با موز

 میوه موز حاوی مقدار فراوانی از مواد مغذی ضروری است، بنابراین به عنوان غذای کاملی برای کودکان نوپا در نظر گرفته شده‌است. پتاسیم موجود در موز که یک الکترولیت ضروری است برای عضلات مفید است و شیمی خون کودک را تنظیم می‌کند. این میوه همچنین یک منبع غنی از روی، آهن، منیزیم، کلسیم، ویتامین C، ویتامین B۶ و ویتامین A است. موز حاوی شیرینی طبیعی است، بنابراین کودکان آن را دوست دارند. موز همچنین می‌تواند برای فرزند شما انرژی زیادی فراهم کند که برای رشد و توسعه او مفید است. هرچند، موز نرسیده می‌تواند باعث یبوست شود، بنابراین باید از مصرف آن پرهیز کرد. شما می‌توانید در هنگام بهبودی اسهال، به کودک‌تان موز بدهید، زیرا می‌تواند جای الکترولیت از دست رفته را بگیرد.

نکاتی برای درمان اسهال مزمن کودکان

در مواردی که کودک به اسهال‌ خفیف و ملایم مبتلا است و هنوز هیچ نشانه‌ی هشدار دهنده‌ای بروز نکرده است، معمولاً درمان خانگی می‌تواند مؤثر باشد. ولی نکته مهم این است که باید از مصرف داروهایی درمانی بزرگسالان در کودکان خودداری شود، زیرا دوز دارو در کودکان با توجه به سن و وزن آن‌ها تعیین می‌شود. از مصرف دارو در درمان خانگی بدون نظر پزشک باید اجتناب کرد. اقدامات درمانی صحیح خانگی در اسهال کودکان شامل

دادن آب و مایعات فراوان به کودک

خودداری از دادن مواد غذایی مسهل به کودک

دادن غذاهای شیرین و مطلوب مانند سیب زمینی، نان تست و موز تا زمان فروکش اسهال

ادامه‌ی تغذیه با شیر مادر و افزایش دفعات شیردهی برای کاهش علایم کودک و افزایش سرعت بهبود

تعویض پوشک کودک بلافاصله پس از هر بار اجابت مزاج به منظور جلوگیری از سوختگی و ایجاد کهیر بر روی پوست کودک

شست‌وشوی کودک با آب به جای تمیز کردن او با دستمال مرطوب با هدف جلوگیری از تحریک پوست زیر پوشک

شست‌وشوی دستان و پستانک کودک به صورت منظم

استفاده از پماد حاوی اکسید روی برای تسکین و محافظت از پوست کودک

شست‌وشوی دستان خود پس از هر بار تعویض پوشاک برای جلوگیری از پخش آلودگی در محیط خانه

توجه به علایم کم آبی در کودک (تا در صورت بروز سریع به پزشک مراجعه شود)

درمان اسهال مزمن در کودکان با سیب زمینی

سیب‌زمینی نیز یک ماده‌ی غذایی موثر دیگر است که برای مبارزه با اسهال استفاده می‌شود. خوردن سیب‌زمینی آب‌پز برای بازیابی مواد مغذی از دست رفته مفید است. سیب‌زمینی همچنین معده‌ی تحریک‌شده را آرام می‌کند. با این حال، نباید سیب‌زمینی تند به کودک‌تان بدهید زیرا ممکن است مشکل او را بدتر کند.

شیر مادر برای درمان اسهال کودکان

اگر بچه شیر می‌دهید پس بهتر است به این کار خود ادامه دهید. شیر مادر بهترین راه حل برای هیدراته نگه داشتن بدن کودک شما است در صورتی که زیر ۶ ماه باشد. در طول دوره‌ی اسهال کودک، می‌توانید دفعات شیردهی را افزایش دهید.اگر نوزاد شما صرفا از شیر مادر تغذیه می‌کند پس باید خودتان از مصرف خوارکی‌های چرب، پر ادویه، و محصولات لبنی که اسهال کودک را شدیدتر می‌کنند خودداری کنید.

درمان اسهال مزمن در کودکان با پودر او آر اس

به کودک خود مایعات فراوان بدهید. کودکان سریع‌تر از بزرگسالان آب بدن‌شان را از دست می‌دهند. به کودک خود او آر اس (نمک‌های آبرسانی خوراکی) بخورانید. او آر اس ترکیبی خاص از نمک‌های خشک است که با آب سالم مخلوط شده‌ است. نمک‌های آبرسانی خوراکی می‌توانند به جبران آب از دست رفته به خاطر اسهال نیز کمک کنند. می‌توانید کیسه‌های نمک آبرسانی خوراکی را از بازار بخرید یا خودتان در خانه آن‌ را درست کنید.طرز تهیه او آر اس خانگی : این کارآمدترین و مقرون به صرفه‌ترین راه کنترل و درمان اسهال کودکان است.مواد تشکیل دهنده: ۶ قاشق چایخوری شکر – یک دوم قاشق چایخوری نمک – یک لیتر آب تصفیه شده.طرز تهیه: شکر و نمک را در آب حل کنید. این محلول را هر دو ساعت یک بار به کودکتان بنوشانید.

درمان خانگی اسهال مزمن کودکان

هنگامی که کودک شما به اسهال مبتلا می‌شود به او آب برنج بنوشانید. این قلم که در بسیاری از آشپزخانه‌ها یافت می‌شود، منبع خوبی از پروتئین، ویتامین، کلسیم، و نشاسته است.مواد تشکیل دهنده: ۱ قاشق غذاخوری برنج – ۱ لیوان آبطرز تهیه: ابتدا، برنج را با آب بشویید. وقتی که خوب شسته شد برنج را در آب بجوشانید. تا زمانی که نرم می‌شود به پختن آن ادامه دهید. حالا، برنج را کمی بکوبید و داخل صافی بریزید. آبی که از آن خارج می‌شود را به کودک خود بنوشانید.

درمان اسهال مزمن در کودکان با آب هویج

در طول دوره‌ی اسهال، هویج منبع عالی برای تامین انرژی است. کافی است هویج را بجوشانید/بخار پز کنید و از آن پوره درست کنید. این پوره را یک یا دو بار در روز به کودک‌تان بخورانید. اگر کودک شما ۱ ساله است پس نیازی به پوره کردن هویج نیست.

درمان اسهال مزمن در کودکان

مطالب مرتبط :

آیا با بیماری اسهال مزمن و درمان آن آشنایی دارید ؟

روش های مفید برای درمان اسهال مزمن و کاهش وزن در منزل

همه چیز درباره درمان اسهال مزمن در کودکان و بزرگسالان

  • جاسم کرار

لاغری شکم و پهلو بدون ورزش

يكشنبه, ۲۵ آذر ۱۳۹۷، ۰۹:۳۳ ق.ظ

رژیم غذایی مناسب برای لاغری شکم و پهلو بدون ورزش و فوری

رژیم غذایی مناسب برای لاغری شکم و پهلو بدون ورزش و فوری در سایت جسارت

 لاغری شکم و پهلو بدون ورزش ،لاغری شکم و پهلو سریع بدون ورزش ،روشهای لاغری شکم و پهلو بدون ورزش ،رژیم لاغری شکم و پهلو بدون ورزش ،لاغری شکم پهلو بدون ورزش،رژیم غذایی لاغری شکم و پهلو بدون ورزش

لاغری شکم و پهلو بدون ورزش ،لاغری شکم و پهلو سریع بدون ورزش ،روشهای لاغری شکم و پهلو بدون ورزش ،رژیم لاغری شکم و پهلو

لاغری شکم و پهلو

لاغری شکم و پهلو دغدغه بسیاری از خانم ها و اقایان است. اکثر ادمهای چاق از شکم و پهلویشان بیش از سایر نقاط ناراضی هستند. خب سایز شکم و پهلو در سایز لباس هم تاثیر دارد و ما نمیتوانیم هر لباسی که دوست داریم را بخریم.برخی از ما اهل ورزش نیستیم ولی میتوانیم خوردنمان را کنترل کنیم . برخی هم حاضریم ورزش کنیم ولی خیلی از شکممان نزنیم. اول از همه بگوییم که هر دوی اینها با هم جواب می دهد. چربی شکم خطرناک است و این امر نه تنها مانع خوش تیپ شدن شما می شود، بلکه باعث دیابت، بیماری های قلبی و مقاومت به انسولین نیز می شود.بدون توجه به سن، ژنتیک و غیره، می تواند هر کسی را تحت تاثیر قرار دهد بنابراین شما باید فورا با مصرف غذاهایی که به نابود کرردن این چربی ها کمک می کنند، توجه کنید.آنچه مسلم است این است که راهی برای لاغری سریع و معجزه آسا وجود ندارد و شما نمی‌توانید چربی‌هایی که طی سال‌ها روی بدن‌تان جمع شده را یک شبه آب کنید! اما می‌توانید با استفاده از یک سری نکات مهم و رعایت رژیم‌های غذایی خاص و همراه نمودن آن با حرکات ورزشی، تا حد چشم‌گیری تغییر سایز دهید و خود را برای کاهش وزن اصولی و اساسی آماده کنید. در این مطلب از سایت جسارت به لاغری شکم و پهلو بدون ورزش می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

لاغری شکم و پهلو بدون ورزش

بهترین راه برای لاغری شکم این است که تمام میان وعده‌ها و چاشنی‌ها را حذف کنید. از شیرینی و شربت بگیرید تا سس و دلستر و نوشابه، همه را باید ترک کنید. در وعده شام سراغ غذاهای برنجی نروید و ترجیحا یک سالاد سبک یا سوپ میل کنید. به علاوه باید به هر طریقی شده، روزی حداقل نیم ساعت پیاده‌روی کنید. برای لاغری شکم و پهلو باید اول از همه هدف داشته باشید. بدون هدف انگیزه ندارید. به طور میانگین میتوانید برای سه ماه 10 کیلوگرم را در نظر بگیرید. مصرف پودر زیره و ماست در کنار هم به شدت چربی سوزی میکند. برای اینکار کافیست 3 گرم پودر زیره را با 5 گرم ماست ترکیب کنید. شما باید بیشتر از میزان مصرفتان کالری بسوزانید. تقریبا یک پیاده روی با سرعت 5 کیلومتر در ساعت می تواند چیزی حدود 145 کالری بسوزاند، و باید بدانید که یک ساندویچ برگر حاوی 465 کالری میباشد. 

لاغری شکم بدون ورزش

نکته دیگر اینکه هرگز برای کاهش وزن گرسنگی نکشید . وقتی شما گرسنه باشید بدنتان فکر می کند که شما در حال تحمل گرسنگی هستید و سعی می کند به جای سوزاندن کالری، آنها را ذخیره کند. شما گرسنگی نباید بکشید. فقط باید خوراکیهای با تغذیه کم را بخورید. مثلا سیب زمینی و نان و برنج و شیرینی را کم کرده و میوه و سبزی را بیشتر بخورید. کاهو و خیار و گوجه هم سیر میکند و معده با خوردن ان پر می شود و هم کالری فوق العاده. برای لاغری شکم و پهلو تا میتوانید مصرف قند و شکر و شیرینی را به صفر برسانید+ برای لاغری شکم و پهلو تا می توانید به جای برنج سفید از برنج قهوه ای استفاده کنید.مصرف الکل برای شکم و پهلو و چاقی ان سم است. برای لاغری شکم و پهلو تا جایی که میتوانید غذای پخته بخورید و از غذاهای سرخ شده دوری کنید. غذاهای سرخ شده به قول بعضی ها سریع وارد شکم و پهلو شده و به ان اضافه میکنند. تا میتوانید میوه و سبزی بخورید. هم پر از فایده است و هم کالری بینهایت کمی دارد و چاق نمیکند. نمک هم برای چاقی شما بد است و هم برای سلامتی شما. برای لاغری شکم و پهلو هل یکی از ادویه هایی است که چربی سوزی میکند. میتوانید ان را همراه با چای میل کنید.+ چوب میخک و زردچوبه و سیاه دانه هم هر کدام خاصیت چربی سوزی دارد. نباید شما غذا نخورید بلکه باید کم بخورید البته میتوانید شام را حذف کنید و جایش میوه و سالاد بخورید . ولی نهار را باید حتما میل کنید.البته میوه هایی مثل انگورانبهآناناسانجیر – انواع کمپوت – زرد آلونارنگی های شیرین – خربزهطالبیگلابیخرمالو و آبمیوه های آماده) هم شیرین است و نباید در مصرف ان زیاده روی کرد.

لاغری شکم و پهلو با سرکه انار

یکی از خوراکی‌های مناسب برای رژیم لاغری شکم، سرکه انار است. بنا بر پژوهش محققین کُره‌ای مصرف ۳۰ میلی‌لیتر سرکه‌ی انار در زنانِ دچار اضافه وزن به مدت ۸ هفته، باعث کاهش ۳٫۷ درصدی چربی شکمی و در نهایت باعث لاغری شکم در آنها شده است. به گفته‌ی دکتر کارول جوهانسون (Carol Johnston)، استاد دانشگاه آریزونا، همه‌ی انواع سرکه دارای اسید اَستیک هستند که هم در هضم نشاسته تأثیر دارد و هم آنزیم مؤثر در چربی‌سوزی را تحریک می‌کند.

لاغری شکم و پهلو با دارچین

برای چربی سوزی شکم دارچین زیاد مصرف کنید. دارچین یکی از مدافعان لاغری شکم است که در کابینت ادویه‌های‌تان خواهید یافت. دانشمندان ژاپنی در آزمایشی، چندین موش را تحت رژیم غذایی پرچرب و پرقند قرار دادند، به رژیم غذایی گروهی از موش‌ها روغن دارچین، که عطر و طعم گرم دارچین از آن است، اضافه کردند. پس از یک ماه، موش‌هایی که ترکیبات دارچین را مصرف کرده بودند، چربی شکمی کمتری داشتند. کارشناسان معتقدند این ماده در از بین بردن توده‌های چربی مؤثر است. کری گنز (Keri Gans) نویسنده‌ی «یک تغییر غذاییِ کوچک» توصیه می‌کند در غذاهای روزانه‌ی خود برای کمی دارچین، به اندازه‌ی یک قاشق چایخوری، جا باز کنید.

شکلات تلخ برای لاغری شکم و پهلو

مانند بسیاری از دشمنان چربی، شکلات حاوی فلاونوئید است؛ به همین دلیل محققین اسپانیایی در پژوهش اخیر خود روی ۱۴۵۸ نوجوان، دریافتند کسانی که شکلات بیشتری مصرف می‌کنند، کمر باریک‌تری دارند. دکتر گارسیا، یکی از محققین این پژوهش و استاد دانشکده‌ی پزشکی دانشگاه گرانادای اسپانیا، می‌گوید: نوع شکلات مهم نیست اما شکلات‌ تلخ ۷۰درصد، حاوی مقادیر زیاد کاتچین (Catechin)، یکی از انواع فلاونوئیدها هست که بر عملکرد انسولین و تولید کورتیزول (هورمونی که باعث ذخیره‌ی چربی در ناحیه‌ی شکم می‌شود) اثر می‌گذارد. تانیا زوکربرات (Tanya Zuckerbrot)، بنیانگذار رژیم غذاییِ عاملِ F توصیه می‌کند به جای شیرینی‌های معمول در رژیم غذایی، روزانه حدود ۳۰ گرم شکلات تلخِ ۷۰درصد مصرف کنیم. همچنین، شکلات تلخ را می‌توانید علاوه بر خوردنی‌ای برای لاغری شکم، به عنوان ماده‌ی انرژی‌زا در باشگاه و در هنگام ورزش استفاده کنید.

لاغری شکم و پهلو بدون ورزش با عسل و لیمو

یکی از راههای خانگی برای برای آب کردن شکم و پهلو استفاده از لیمو و عسله. آب چند شماره لیمو ی تازه را گرفته و به همراه یک قاشق عسل و مقداری آب باهم مخلوط کنید. آن قدر هم بزنید تا عسل به خورد آب بره. این معجون را صبح زود با معده خالی نوش جان کنید. این نوشیدنی حرکات روده را تنظیم و همچنین پوستتون را روشن و شفاف میکنه.

روش لاغری شکم و پهلو بدون ورزش

کدو یکی از سبزیجات بسیار و سالم و مغذی و غنی از فیبر است. کدو همچنین اثر خنک کننده بر روی معدتون داره. وجود فیبر میتونه ساعتها انرژی بدنتون را تامین کنه بدون این که احساس ضعف کنین. با گنجوندن کدو و آب این سبزی در رژیم غذایی برای آب کردن شکم و پهلو بدون ورزش موفق شوید.

لاغری شکم و پهلو با جعفری

جعفری هم از دسته سبزیجاتیه که تعداد زیادی از ماها اونو نادیده می گیریم و استفاده چندانی ازش نمی‌کنیم، غافل از این که یکی از پرفایده ترین سبزیجاته. جعفری برای کلیه ها عالی و تقریباً بدون چربیه. آب جعفری میتونه به از دست دادن چربی و زهر زدایی بدن کمک فراوونی بکنه.

لاغری شکم با سیب پخته

این میوه یکی از بهترین راهها برای آب کردن شکم و پهلوها است. سیب پخته فواید زیادی برای بدن داره. با خوردن سیب دریک وعده غذایی مقدار قابل توجهی فیبر و آهن و مواد مغذی دیگه به بدنتون ترزیق میکنین. سیب پخته هضم غذا را راحت میکنه پس علاوه بر چربی سوزی برای افرادی که در هضم دچار مشکلن هم مفیده.

لاغری شکم و پهلو بدون ورزش

مطالب مرتبط :

رژیم غذایی لاغری شکم در یک ماه و کاهش وزن سریع

رژیم لاغری شکم سریع در منزل بدون ورزش در عرض 1 هفته

کاهش وزن و لاغری شکم با زردچوبه این ادویه شگفت انگیز

رژیم و ورزش برای لاغری شکم و پهلو با ورزش در یک هفته

دانلود عکس انواع ورزش برای لاغری شکم و ران پهلو در خانه

  • جاسم کرار

کپسول پیاسیدین

دوشنبه, ۱۹ آذر ۱۳۹۷، ۱۱:۳۷ ب.ظ

کپسول پیاسیدین

کپسول پیاسیدین ,کپسول پیاسیدین 300 چیست؟,کپسول پیاسیدین ۳۰۰,کپسول پیاسیدین برای چیست,کپسول پیاسیدین300,کپسول پیاسیدین چیست,کپسول پیاسیدین برای چیه

کپسول پیاسیدین

توضیحاتی در مورد کپسول پیاسیدین

قرص پیاسکلیدین (Piascledine) به منظور درمان درد و التهاب ناشی از آرتروز مصرف می‌شود. این دارو عوارض زیادی نداشته و درد معده از جمله عوارض آن است.در این مطلب از سایت جسارت در مورد عوارض و موارد مصرف “کپسول پیاسیدین” 300 چیست صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.همراهان گرامی سایت جسارت ، مصرف و تعیین دوز دارو به عهده پزشک معالج شما می باشد و سایت جسارت هیچگونه مسئولیتی در خصوص مصرف خود سرانه داروها ندارد. حتماً قبل از استفاده از این دارو با پزشک معالج خود مشورت نمایید و از مصرف خودسرانه دارو به شدت بپرهیزید!

کپسول پیاسیدین چیست

قرص پیاسکلیدین (Piascledine) به منظور درمان درد و التهاب ناشی از آرتروز مصرف می‌شود. این دارو از ترکیب دو قسمت سویا و یک قسمت آووکادو ساخته شده و بنابراین یک داروی کاملاً گیاهی است که به بازگرداندن ساختمان غضروف به حالت طبیعی کمک می‌نماید. این دارو دارای خواص درمانی طولانی مدت است و اثرات محافظتی آن برای بدن حتی تا هشت ماه پس از قطع دارو روی بافت مفصلی نیز مشاهده شده است. پیاسکلیدین به صورت کپسول ۳۰۰ میلی‌گرمی در بازار موجود است.

مقدار مصرف کپسول پیاسیدین

میزان مصرف این دارو باید طبق نظر پزشک معالجتان تعیین گردد اما به طور معمول روزانه یک کپسول همراه با غذا و به مدت 3 الی 6 ماه تجویز می‌شود.

نکاتی در مورد مصرف کپسول پیاسیدین

این دارو را در سایر موارد مشابه استفاده نکنید. پیاسکلیدین یکی از ایمن‌ترین داروها محسوب می‌شود، زیرا تنها عوارض شدیدی ندارد. مصرف این دارو در طی دوره درمانی میزان نیاز بیماران به داروهای ضد التهاب و ضد درد را کاهش می‌دهد.

بیماری آرتروز

بیماری آرتروز ( التهاب مفاصل) یکی از بیماری های شایع مفاصل است و مفاصل بدن از جمله مفاصل دست ها، ران ها، زانو ها، پاها و مهره های کمری را درگیر می کند. این بیماری باعث ساییدگی و فرسودگی غضروف ها می شود. علائم این بیماری شامل خشکی، سفتی و درد مفاصل است. این بیماری در زنان در دوره یائسگی و یا بعد از آن، در مردان در میانسالی و سنین بالا و در ورزشکاران نیز در اثر ضربه شیوع بیشتری دارد. داروهای مورد استفاده جهت درمان این بیماری معمولا داروهای ضد درد و ضد التهاب هستند، از انواع این داروها می توان به بروفن و ناپروکسن اشاره کرد. با توجه به عوارض جانبی زیاد این داروها، امروزه استفاده از داروهای گیاهی (مانند سویا و آووکادو) در درمان آرتروز از اهمیت بیشتری برخوردار هستند.

دارو گیاهی و کپسول پیاسیدین

داروی گیاهی پیاسکلیدین mg300 (Piascledine 300 mg) (ساخت فرانسه)، حاوی عصاره سویا و آووکادو است که با تکنولوژی خاصی با یکدیگر ترکیب شده اند. پیاسکلیدین (حاوی عصاره سویا و آووکادو) دارای اثرات زیر بر مفاصل است: الف: پیاسکلیدین به میزان قابل توجهی درد و التهاب مفاصل مبتلا به آرتروز را کاهش می دهد به طوری که بعد از 3 ماه مصرف، میزان قابلیت حرکتی مفاصل افزایش یافته و بیمار به راحتی فعالیت های روزانه خود را انجام می دهد. تحقیقات بالینی صورت گرفته نشانگر توانایی این دارو در کاهش میزان درد و بهبود قابلیت تحرکی مفاصل در افراد مبتلا به آرتروز بوده‌ است. ب: پیاسکلیدین تولید مواد ضروری و حیاتی موجود در مفصل مانند اسید هیالورونیک، کلاژن و… را افزایش می دهد و به بازسازی مفصل کمک می کند. ج: پیاسکلیدین از تخریب و فرسودگی مفاصل جلوگیری می کند: داروی پیاسکلیدین با مهار آنزیم های التهاب زا میزان التهاب در مفاصل را کاهش می دهد همچنین مصرف این دارو در طی دوره درمانی میزان نیاز بیماران به داروهای ضد التهاب و ضد درد را کاهش می دهد. علاوه بر این پیاسکلیدین دارای خواص درمانی طولانی مدت است و ماندگاری اثرات محافظتی آن حتی 8 ماه پس از قطع درمان روی بافت مفصلی نیز مشاهده شده است. مقدار مصرف این محصول برای بزرگسالان روزانه 1 عدد کپسول است البته برای دستیابی به نتایج بهتر توصیه می‌شود حداقل 6 ماه متوالی مورد استفاده قرار گیرد.

موارد مصرف کپسول پیاسیدین

پیاسیدین به میزان قابل توجهی درد و التهاب مفاصل مبتلا به آرتروز را کاهش می دهد به طوری که فرد بعد از 3 ماه مصرف، میزان قابلیت حرکتی مفاصلش افزایش می یابد و بیمار می تواند به راحتی فعالیت های روزانه خود را انجام می دهد. تحقیقاتی که صورت گرفته نشانگر این بوده که این دارو در کاهش میزان درد و بهبود قابلیت تحرکی مفاصل در افراد مبتلا به آرتروز بسیار موثر بوده‌ است.

ترکیبات کپسول پیاسیدین

سویا سویا به دلیل داشتن پروتئین بالا برای التهاب زانو و درد مفاصل بسیار مناسب است با تحقیقات انجام شده توسط دانشمندان خوردن 2 بار در روزبه مدت 3 ماه مکمل پروتئینی سویا برای کسانی که درد زانو و مفاصل دارند باعث می شود التهاب مفاصل کاهش پیدا کند و غضروف ها ترمیم شوند علاوه بر این از تخریب غضروف ها نیز جلوگیری می کند آواکادو آواکادو یک میوه مسکن زاست که درد را تسکین می دهد و به همین خاطر برای بیماری هایی مانند التهاب زانو ها و مفاصل گزینه مناسبی برای کاهش درد است و ترکیب آواکادو با سویا باعث تسریع در بهبود و کاهش این التهابات می شود

آرتروز یا اُستئوآرتریت

آرتروز (به فرانسوی: Arthrose) یا اُستئوآرتریت (به انگلیسی: Osteoarthritis) بیماری بسیار شایعی است که در تمام مناطق جغرافیایی دیده می‌شود. به این بیماری، ورم مفاصل و استخوان‌ها و آماس مفصلی‌استخوانی هم گفته می‌شود. آرتروز یک بیماری تخریبی پیش‌رونده در غضروف مفاصل است ولی علی‌رغم نام‌گذاری آن، یک بیماری التهابی نیست (بر خلاف روماتیسم مفصلی) چون التهاب در این بیماری یک عارضه ثانویه می‌باشد. در آرتروز تحلیل غضروف مفصلی و درگیری استخوان زیر غضروفی داریم که باعث التهاب بافت‌های اطراف می‌گردد. این عارضه ممکن است هر یک از مفاصل را درگیر سازد ولی شایع‌ترین مفاصل درگیر عبارتند از مفاصل دست ،پا، زانو، ران و ستون فقرات. این بیماری بسیار شایع است و در ۲۵٪ ویزیت‌های پزشکان عمومی و ۸۰٪ رادیوگرافی افراد بالای ۶۵ سال دیده می‌شود (البته فقط 70٪ آنان علامت دارند).

آرتروز بیماری مفصلی

آرتروز بیماری مَفصلی است که ابتدا غضروف مفصل را درگیر می‌نماید. غضروف بافتی لغزنده است که انتهاهای استخوان‌ها را در یک مفصل می‌پوشاند. استخوان‌ها داشتن حرکتی آسان بر روی یکدیگر را مدیون غضروفهای سالم هستند. وظیفه دیگر غضروف‌ها جذب تکانه‌ها در طی حرکات فیزیکی می‌باشد. در بیماری آرتروز غضروف‌ها نازک شده و بتدریج در برخی نواحی از بین می‌رود که باعث می‌شود استخوان‌های زیر غضروفها به همدیگر ساییده شوند. نهایتاً درد، التهاب و کاهش حرکت در مفصل به وجود آید. به مرور زمان مفصل شکل طبیعی خودش را از دست می‌دهد و زوائدی استخوانی در لبه‌های آن ایجاد می‌گردد که خود باعث درد و ناراحتی بیشتر می‌شود. برعکس سایر التهاب‌های مفصلی مانند روماتیسم مفصلی، آرتروز تنها مفاصل را درگیر می‌نماید و به سایر اندام‌ها کاری ندارد. روماتیسم مفصلی افراد جوانتر را مبتلا می‌کند و ممکن است علاوه بر درگیری مفصل فرد احساس مریضی، خستگی یا تب نماید.

علائم و نشانه های آرتروز

درد مفاصل، محدودیت حرکت و کاهش انعطاف‌پذیری مفاصل، التهاب و تورم مفصل، معمولاً بدون گرما یا تب همراه درگیری مفاصل، نشت (افیوژن) مفصل و صدای ترق و تروق یا صدای ساییده شدن با حرکت مفصل مبتلا (گاهی). درد ممکن است در آغاز خفیف باشد، ولی می‌تواند به قدری شدید گردد که زندگی و خواب بیمار را دچار اختلال کند. درد مفاصل موجب عدم تحرک کافی بیمار می‌شود که این خود باعث لنگیدن، تحلیل رفتن و ضعیف شدن ماهیچه‌های پیرامون مفصل مبتلا و شل شدن رباط‌ها می‌گردد. تغییرات مفصلی دایمی هستند و بیماری ماهیت پیشرونده دارد. در درگیری مفاصل انگشتان دست ما تورم استخوان را داریم که در مفاصل انتهایی انگشتان گره‌های هبردن (Heberden’s nodes) و در مفاصل میانی گره‌های بوشار (Bouchard’s nodes) نامیده می‌شوند.

اقدامات درمانی برای آرتروز

برای تخفیف درد، مفاصل مبتلا را گرم کنید و عضلات اطراف مفاصل درگیر را ماساژ دهید. برای آرتروز گردن از یک گردن بند بی حرکت کننده گردن استفاده کنید. در آرتروز ستون فقرات، هنگام خواب به پشت بخوابید و از یک تشک سفت استفاده کنید. جراحی‌های توصیه شده برای استئوآرتریت شدید (مقاوم به درمان) شامل مفصل‌سازی (آرتروپلاستی) و مفصل‌خشکانی (آرترودز)، یا برداشتن تکه‌های استخوانی در پی معاینه با مفصل‌بین می‌باشد. مفصل‌بین (آرتروسکوپ) وسیله‌ای برای معاینهٔ داخل مفصل و تشخیص و عمل جراحی است. فعالیت ورزشی متوسط برای آرتروز مفید است. استراحت تنها در مرحله حاد بیماری که مفاصل خیلی دردناکند ضروری است. درمان فیزیکی برای توان‌بخشی عضلات و مفاصل (تنها برای موارد شدید). فیزیوتراپی یکی از درمان‌های قابل توجه در این بیماری است. در فیزیوتراپی، درمانگر با دادن تمرینات مناسب به بیمار و حرکات مفصلی و تحریکات اولتراسوند زمینه را برای بهبودی مهیا می‌کند توانبخشی کار درمانی برای افرادی که در کارهای روزمره دچار مشکل شده اند. ممکن است جلوگیری از حرکت زیاد مفصل لازم باشد (با استفاده از چوب‌های زیربغل، عصا، واکر و زانوبند کشی) تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف هندوانه در کاهش علائم آرتروز زانو و رماتیسم و تقویت دستگاه ایمنی و دفاعی بدن علیه عفونت‌ها نقش مؤثری دارد.[۲] عسل طبیعی به خاطر خاصیت ضد باکتری بالا و خواص ضد التهابی طبیعی آن ، محبوبیت زیادی در درمان درد مفاصل دارد. عسل به صورت طبیعی باعث کاهش التهاب مفاصل و کاهش درد می شود. برای آماده سازی، 2 قاشق غذاخوری عسل خالص را با 1 قاشق چای خوری پودر دارچین به 1 فنجان چای سبز گرم اضافه کنید، این نوشیدنی عسل و دارچین را روزانه در صبح و شام استفاده کنید.

مفصل چیست

مفصل جایی است که دو استخوان در کنار هم قرار میگیرند. مفصل باعث میشود قسمت های مختلف بدن نسبت به هم حرکت کنند و حرکت استخوان ها در مفصل به علت کششی است که از طریق عضلات به آنها اعمال میشود. دو انتهای استخوان ها در جایی که با هم مفصل میشوند به وسیله پرده بافتی محکمی پوشیده شده که به آن کپسول مفصلی میگویند. در اطراف کپسول مفصلی نوارهای بافتی محکمی قرار دارند که به آنها لیگامان یا رباط میگویند و مسئول پایدار کردن مفصل هستند. غضروف یک بافت سخت ولی صاف و قابل انعطاف است که روی انتهاهای استخوان ها در محلی که در کنار هم قرار می گیرند را می پوشاند.

دلایل و علل مبتلا شدن به آرتروز

چندین فاکتور وجود دارد که می‌توانند خطر ابتلا به آرتروز را افزایش دهند، این عوامل شامل: افزایش سن. خطر ابتلا به آرتروز با افزایش سن افزایش می‌یابد. جنسیت. زنان بیشتر از مردان در خطر ابتلا به این بیماری قرار دارند. وراثت. بعضی از افراد بصورت مادرزاد دچار مشکلات استخوانی هستند، که خطر ابتلای آنها به آرتروز را افزایش می‌دهد. آسیب دیدن مفاصل. زمانیکه مفاصل هنگام ورزش و یا سایر تصادفات آسیب می‌بینند، خطر ابتلای مفصل آسیب دیده به آرتروز افزایش می‌یابد. چاقی. حمل وزن بیشتر توسط بدن باعث فشار بیش از حد بر مفاصل می‌شود. مشاغل خاص. اگر شغل افراد از نوعی است که فشار مداوم برروی مفاصل می‌شود، خطر ابتلای شما به آرتروز افزایش می‌یابد. سایر بیماری‌ها. ابتلا به دیابت، کم کاری تیروئید، نقرس یا بیماری پاژه خطر ابتلا به آرتروز را افزایش می‌دهد

درمان دارویی بیماری آرتروز

برای درمان درد آرتروز می‌توان از داروهای زیر استفاده کرد: استامینوفن. استامینوفن می‌تواند درد را کاهش دهد اما تاثیری برروی التهاب و ورم ندارد. مصرف بیش از حد استامینوفن می‌تواند باعث آسیب رساندن به کبد شود. داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs ). این داروها می‌توانند درد و التهاب را تا حدودی کاهش دهند، این داروها شامل ایبوپروفن، ناپروکسن و … می‌شوند. این داروها ممکن است باعث ناراحتی معده، مشکلات قلبی، احساس صدا درگوش، مشکلات قلبی، خونریزی و مشکلات کبد و کلیه شوند. مصرف این داروها در افراد مسن می‌تواند خطرناک تر باشد. داروهای مخدردار. در موارد شدید بیماری، ممکن است داروهای مخدر دار تجویز شوند. درمان های غیر دارویی شامل: فیزیوتراپی. کار درمانی. درمان های جراحی شامل: استتومی (برش استخوان و جدا کردن و خارج کردن قسمتی از استخوان). تعویض مفاصل. در این جراحی پزشک مفصل آسیب دیده را خارج کرده و با پروتزهای پلاستیکی و آهنی جایگزین می‌کند. درمان آرتروز با طب سنتی یا جایگزین: این درمان ها برای کاهش درد بجای درمان‌های دارویی استفاده می‌شوند که شامل: طب سوزنی. از طب سوزنی برای کاهش درد مفصل و بهبود عملکرد مفصل استفاده می‌شود. تای چی و یوگا. این درمان‌های ورزشی ممکن است بتوانند تاثیری بر درد آرتروز داشته باشند.

بیشتر بخوانید : کپسول باکتری ♥ کپسول برای عفونت دندان ♥ کپسول بره موم ♥ کپسول تتراسایکلینکپسول پیروکسیکام

  • جاسم کرار

عکس پروفایل دخترونه اسپرت و جدید

يكشنبه, ۱۸ آذر ۱۳۹۷، ۱۱:۳۸ ق.ظ

عکس پروفایل دخترونه اسپرت و جدید

عکس پروفایل دخترونه اسپرت , عکس پروفایل دخترونه اسپرت شیک , عکس پروفایل دخترونه اسپرت غمگین , عکس پروفایل دخترونه اسپرت جدید

در این مطلب از سایت جسارت می خواهم در مورد عکس پروفایل دخترونه اسپرت صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد.

عکس پروفایل دخترونه اسپرت , عکس پروفایل دخترونه اسپرت شیک , عکس پروفایل دخترونه اسپرت غمگین , عکس پروفایل دخترونه اسپرت جدید

عکس پروفایل دخترونه اسپرت

زن یعنی

لبخند در هجـــوم گریه ها

آرامش وقتــــ بی قراری های مدام

عاشقانه ای هنگام غروبـــــ ، وسط میدان جنگ

زن یعنـــی

تفسیر جمله ی دوستت دارم

یعنی

خدا هم زیباستــــــ ، عجب نقاشی خوبی است

یعنی

فلسفه ی آفرینش یکــــ آغوش

خود ِ زندگی …

عکس پروفایل دخترونه اسپرت , عکس پروفایل دخترونه اسپرت شیک , عکس پروفایل دخترونه اسپرت غمگین , عکس پروفایل دخترونه اسپرت جدید

عکس پروفایل دخترونه اسپرت نوشته

عشق مثل دریا هرگز متوقف نمیشه

عشق مثل ستاره می درخشه

عشق مثل خورشید گرم میکنه

عشق مثل گل ها لطیفه
و
عشق درست مثل تو زیباست

عکس پروفایل دخترونه اسپرت , عکس پروفایل دخترونه اسپرت شیک , عکس پروفایل دخترونه اسپرت غمگین , عکس پروفایل دخترونه اسپرت جدید

عکس پروفایل دخترونه اسپرت و خاص

نمی‌دانم تو را به خورشید تشبیه کنم یا دریا

فقط می دانم همیشه باید

مثل خورشید بر خانه بتابی تا به تو گرم شود و همیشه باید مثل دریا زلال باشی

تا خانه با وجودت آرامش بگیرد

عکس پروفایل دخترونه اسپرت , عکس پروفایل دخترونه اسپرت شیک , عکس پروفایل دخترونه اسپرت غمگین , عکس پروفایل دخترونه اسپرت جدید

عکس پروفایل دخترونه اسپرت جدید

فرقی ندارد

چه ساعت از شبانه روز باشد

صدایت را که می شنوم

خورشید در دلم طلوع می کند

من هیچ ام

و تُ

در تمامِ هیچِ من همه ای

عکس پروفایل دخترونه اسپرت , عکس پروفایل دخترونه اسپرت شیک , عکس پروفایل دخترونه اسپرت غمگین , عکس پروفایل دخترونه اسپرت جدید

عکس پروفایل دخترونه اسپرت و شیک

عشق چیزی است که من هر روز در لبخند تو می بینم

عشق چیزی است که با هر لمس تو احساس می کنم

عشق چیزی است که در هر کلمه ای که می گویی می شنوم

عشق چیزی است که ما هر روز در آن زندگی می کنیم

عکس پروفایل دخترونه اسپرت , عکس پروفایل دخترونه اسپرت شیک , عکس پروفایل دخترونه اسپرت غمگین , عکس پروفایل دخترونه اسپرت جدید

عکس پروفایل دخترونه اسپرت شیک

هرگاه پیش من هستی، نمی‌خواهم سر هیچ کار دیگری بروم

می‌خواهم تا ابد بنشینم و چشم هایت را نگاه کنم

تا عمق چشم هایت را نگاه کنم تا مطمئن شوم بی‌نهایت دوستم داری

عکس پروفایل دخترونه اسپرت , عکس پروفایل دخترونه اسپرت شیک , عکس پروفایل دخترونه اسپرت غمگین , عکس پروفایل دخترونه اسپرت جدید

عکس پروفایل اسپرت دخترانه

با تمام مداد رنگی های دنیا

به هر زبانی که بدانی و ندانی

خالی از هر تشبیه و استعاره و ایهام

تنها یک جمله برای تو خواهم نوشت

دوستت دارمــ خاص ترین مخاطب خاص دنیا …

عکس پروفایل دخترونه اسپرت , عکس پروفایل دخترونه اسپرت شیک , عکس پروفایل دخترونه اسپرت غمگین , عکس پروفایل دخترونه اسپرت جدید

عکس پروفایل دخترونه اسپرت اینستاگرام

کاش بدانی دوست داشتنت خورشید نیست، که لحظه‌ای بیاید و لحظه‌ای برود؛ ماه نیست، که یک شب باشد و یک شب نباشد؛ ستاره نیست، که شبی پر شور باشد و شبی کم فروغ؛ باران نیست، که گاه شدت گیرد و گاه نم نم ببارد. مثل نفس می‌ماند همیشه با من است.دوست دارم تا آخرین باقیمانده جانم تو را عاشق کنم. زندگی من در زلالی چشمان تو خلاصه شده. زندگی من در نفس‌های بازدم تو جاری شده. زندگی من در همین از تو نوشتن‌ها وسعت یافته. نفس کشیدن من تنها با یاد آوری زنده بودن تو امکان پذیر است.

عکس پروفایل دخترونه اسپرت , عکس پروفایل دخترونه اسپرت شیک , عکس پروفایل دخترونه اسپرت غمگین , عکس پروفایل دخترونه اسپرت جدید

عکس پروفایل غمگین دخترانه اسپرت

دستت را که می‌گیرم می‌دانم ناب‌تر از تو دست‌های تو دستی نیست. می‌دانم ماندنی‌تر از نگاه تو چشمی نیست. برای خنده‌هایم می‌خندی، برای گریه‌هایم شانه می‌شوی. می‌دانم برای راست گفتن مستی نمی‌خواهی. پس همیشه در قلبم می‌مانی.

عکس پروفایل دخترونه اسپرت , عکس پروفایل دخترونه اسپرت شیک , عکس پروفایل دخترونه اسپرت غمگین , عکس پروفایل دخترونه اسپرت جدید

عکس پروفایل دخترونه اسپرت با متن

وقتی دو قلب برای یکدیگر بتپد، هیچ فاصله‌ای دور نیست، هیچ زمانی زیاد نیست و هیچ عشق دیگری نمی‌تواند آن دو را از هم دور کند. محکم‌ترین برهان عشق، اعتماد است.

عکس پروفایل دخترونه اسپرت , عکس پروفایل دخترونه اسپرت شیک , عکس پروفایل دخترونه اسپرت غمگین , عکس پروفایل دخترونه اسپرت جدید

عکس پروفایل دخترانه اسپرت جدید

دوست داشتن به حرف نیست. به وقتیه که برات میذاره، به ارزشیه که برات قائل میشه، به دلگرمیه که بهت میده، اما وقتی طرفت همش نیست، وقتی تو توی لحظه لحظه زندگیت تنهایی، این دوست داشتن نیست. دوست داشتن این نیست که جاخالی‌هاشون رو با تو پر کنند. اینه که به خاطر تو جاخالی کنند.

عکس پروفایل دخترونه اسپرت , عکس پروفایل دخترونه اسپرت شیک , عکس پروفایل دخترونه اسپرت غمگین , عکس پروفایل دخترونه اسپرت جدید

عکس پروفایل لاکچری اسپرت دخترانه

من بلد نیستم دوستت نداشته باشم. بلد نیستم حرف دلم را نگویم. حتی بلد نیستم نگویم می‌خواهمت وقتی می‌خواهمت. بلد نیستم نخندم وقتی با تو هستم. حتی اخم کنم وقتی ناراحتم. من هیچ کار مهمی را بلد نیستم جز دوست داشتن تو.

عکس پروفایل دخترونه اسپرت , عکس پروفایل دخترونه اسپرت شیک , عکس پروفایل دخترونه اسپرت غمگین , عکس پروفایل دخترونه اسپرت جدید

عکس دخترونه اسپرت برای پروفایل نوشته

هر زنی برایِ زیباتر شدن باید یک مردِ عاشق داشته باشد. زن‌ها استعدادِ عجیبی در شیطنت و دلبری دارند اگر آنی که باید باشد، باشد. در زیباییِ آفرینشِ زن‌ها شکی نیست اما مردانِ عاشق، می‌توانند با یک نگاه و احساسِ ناب رویِ این مرغوبیتِ ذاتی، تشدید بگذارند.شک ندارم تمامِ زنانِ شاد و موفق جایی از دنیا مردِ عاشقی دارند که وجاهت و استعدادشان را تحسین می‌کند. زنان، بزرگ‌ترین معجزه آفرینش‌اند.باید یادشان آورد، باید تحسینِ شان کرد، باید عاشقِ‌شان بود.

عکس پروفایل دخترونه اسپرت , عکس پروفایل دخترونه اسپرت شیک , عکس پروفایل دخترونه اسپرت غمگین , عکس پروفایل دخترونه اسپرت جدید

عکس پروفایل خاص اسپرت دخترانه

وقتی نگاهت را دارم احساس می‌کنم زندگی رنگ به خود گرفته، حال هوایم لطیف، همیشه خوب، در آن سوی نگاهت درگیر آرامشم. همین که دارمت کافی است. همیشه بمان. همیشه کنارم باش تا با تک تک نفس‌هایت نفس بکشم. همیشه باش، همیشه باش، همیشه باش تا حالم همیشه خوب باشد.

عکس پروفایل دخترونه اسپرت , عکس پروفایل دخترونه اسپرت شیک , عکس پروفایل دخترونه اسپرت غمگین , عکس پروفایل دخترونه اسپرت جدید

عکس پروفایل دخترونه اسپرت و جدید

چه دلنشین است صدایت که با باران هم‌خوانی می‌کند آنگاه که می‌گویی: دوستت دارم! و من صدای باران را بهانه می‌کنم و می‌گویم: چه گفتی؟ آن لحظه هیچ صدایی شنیدنی‌تر از آن نیست که تکرار می‌کنی: دوستت دارم!

عکس پروفایل دخترونه اسپرت , عکس پروفایل دخترونه اسپرت شیک , عکس پروفایل دخترونه اسپرت غمگین , عکس پروفایل دخترونه اسپرت جدید

عکس پروفایل دخترونه شیک و اسپرت جدید

تو را به جای همه کسانی که نشناخته‌ام دوست می‌دارم. تو را به خاطر عطر نان گرم، برای برفی که آب می‌شود دوست می‌دارم. تو را برای دوست داشتن دوست می‌دارم. برای اشکی که خشک شد و هیچ وقت نریخت، لبخندی که محو شد و هیچ گاه نشکفت دوست می‌دارم. تو را به خاطر خاطره‌ها دوست می‌دارم.

عکس پروفایل دخترونه اسپرت , عکس پروفایل دخترونه اسپرت شیک , عکس پروفایل دخترونه اسپرت غمگین , عکس پروفایل دخترونه اسپرت جدید

عکس دخترانه اسپرت جدید برای پروفایل

وقتی تنهاییم دنبال دوستیم

پیداش که کردیم دنبال عیبهاش میگردیم

از دستش که دادیم

درتنهایی دنبال خاطراتش میگردیم

عکس پروفایل دخترونه اسپرت , عکس پروفایل دخترونه اسپرت شیک , عکس پروفایل دخترونه اسپرت غمگین , عکس پروفایل دخترونه اسپرت جدید

عکس پروفایل دخترونه شیک و اسپرت

با من برقص حال و هوایت عوض شود

طوری که عاشقانه فضایت عوض شود

اسم مرا بگو، که به معنای تازه ای است

هر دفعه ای که لحن صدایت عوض شود

عکس پروفایل دخترونه اسپرت , عکس پروفایل دخترونه اسپرت شیک , عکس پروفایل دخترونه اسپرت غمگین , عکس پروفایل دخترونه اسپرت جدید

عکس پروفایل دخترانه اسپرت شیک

تو را نه عاشقانه

نه عاقلانه

و نه حتی عاجزانه

که تو را عادلانه در آغوش میکشم

عدل مگر نه آن است که هر چیز سر جای خودش باشد؟؟!

عکس پروفایل دخترونه اسپرت , عکس پروفایل دخترونه اسپرت شیک , عکس پروفایل دخترونه اسپرت غمگین , عکس پروفایل دخترونه اسپرت جدید

عکس پروفایل دخترونه شیک اسپرت فانتزی برای تلگرام

روزی به تمام این بی قراری ها می خندی

و ساده از کنارشان می گذری”

این قشنگترین دروغی ست

که دیگران

برای آرام کردنت به تو می گویند…!

عکس پروفایل دخترونه اسپرت , عکس پروفایل دخترونه اسپرت شیک , عکس پروفایل دخترونه اسپرت غمگین , عکس پروفایل دخترونه اسپرت جدید

عکس پروفایل دخترونه شیک اسپرت

حال من

دماسنـــج حال توست

وقتی‌ خوبی

گرمتریڹ آغوش‌ها را در آستین دارم

بد ڪه باشد حالت

خودم ڪه سهل است

تمام دنیا یخ می‌زند از

سردی لبخنــدم

عکس پروفایل دخترونه اسپرت , عکس پروفایل دخترونه اسپرت شیک , عکس پروفایل دخترونه اسپرت غمگین , عکس پروفایل دخترونه اسپرت جدید

عکس پروفایل دخترونه اسپرت

  • جاسم کرار