درد در بازوی چپ نشانه چیست

درد بازو ,درد بازوی راست,درد بازوی چپ,درد بازو و سرطان,درد بازو و شانه,درد بازوها,درد بازو راست,درد بازو دست راست,درد بازوی چپ نشانه چیست

درد بازو , درد بازوی راست , درد بازوی چپ , درد بازو و سرطان

توضیحاتی در مورد درد بازو

بازو یکی از شگفت انگیزترین ابزارهای انطباق پذیر است . شما از آن در کارهای متنوعی نظیر ضربه زدن با چوب بیس بال ، بلند کردن زنبیل خرید و تکان دادن به قصد خداحافظی استفاده می کنید . البته به مانند دیگر وسایل ، ممکن است از آن به اشتباه ونامناسب استفاده شود . علت های درد بازو فراوان هستند ، البته بیشتر آنها را می توان به خستگی عضلانی نسبت داد . چنانچه درد پدید آمده سپس از بین برود و دوباره باز گردد، در حالی که دلیل خاصی برای آن وجود ندارد، ممکن است ناشی از آرتریت باشد . اگر درد به تدریج افزایش یابد و به اطراف کشیده شود ، ممکن است شکستگی در ناحیه بازو و یا ساعد وجود داشته باشد . ممکن است تصور کنید شکستگی رخ داده باشد . شاید با دست خود ضربه ای وارد آورید و یا به زمین بخورید ولی تا هنگامی که فعالیت خود را افزایش نداده و یا فشاری بر ناحیه ی شکستگی وارد نیاورده اید، دردی احساس نکنید .در این مطلب از سایت جسارت در مورد درد بازو صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

جراحات و درد بازو

ممکن است جراحات ناحیه مچ نیز درد قابل ملاحظه ای در ساعد به وجود آوردند . از شایعترین علل ، حرکات تکرار شونده نظیر تایپ کردن ، چکش زدن و بلند کردن اجسام می باشند . تیم گویدوتی استاد طب کار دانشگاه آلبر تا در ادمونتون می گوید : درد روز به روز و هفته به هفته بدتر می شود چرا که بازو فرصت استراحت نمی یابد . در نهایت کشش بر روی بافت ها آنچنان افزایش می یابد که بازو توان ترمیم و بهبود را از دست می دهد . اگر چه اسیب متوجه مچ دست است ، لیکن ممکن است درد به نواحی دیگر نظیر آرنج کشیده شود .

علائم و نشانه های درد بازو

برخی دیگر از علایم درد بازو و ضعف بازو گردن درد یا بازو درد کبودی صدا دادن بازو در حین حرکت دادن احساس خستگی مفرط تب احساس ساییدگی یا بیرون زدگی شانه سفتی و ضعف عضلانی حرکت دردناک بازو ورم بازو احساس گرمی و قرمزی بازو آسیب دیدگی قسمت بالای بازو به سختی رخ می دهد . چرا که این ناحیه به خوبی با ماهیچه ها پوشانیده شده است . یکی از شایعترین علل درد بازو که مستقیما بالای بازو را در گیر می کند ، التهاب تاندون عضله ی دو سر است . ممکن است تاندون در نزدیکی مفصل بازو ساییده و یا پاره شده باشد و بدین ترتیب موجب شعله ور شدن درد در ناحیه قدام .و در بالای بازو شود . درد در نقاط دیگر نیز ممکن است به سوی بازو کشیده شود . به طور مثال بلند کردن اجسام سنگین ممکن است موجب التهاب تاندون ها در شانه گردد که خود را به صورت درد در ناحیه بالای بازو نشان می دهد . درد شدیدی که به سوی پایین در بازوی چپ به وجود می اید یکی از علائم کلاسیک حمله قلبی است . این درد می تواند همراه با تهوع ، تنگی نفس و یا درد در قفسه سینه باشد، اما در برخی مواقع تنها علامت درد بازوی چپ است .

درد بازو و یخ

استیون بوگارد ، فیزیوتراپ ، توصیه می کند در موضع دردناک یخ قرار دهید و آن را آنقدر بر روی موضع نگهدارید تا پوست شما احساس بی حسی کند ، این زمان نباید بیش از چهار دقیقه طول بکشد . پوست را بررسی کنید تا سفید و یا آبی و کبود نشود . هم چنین می توانید از سرد کننده شیمیایی که در بین یک حوله مرطوب پیچیده شده است استفاده کنید . آن را برای مدت 20 دقیقه بر روی موضع درد قرار دهید ، در این بین پوست را هر 10 دقیقه بررسی کنید . دارو می توانید از ضد دردهای موجود با بهره گیری از راهنمای مصرف ان استفاده کنید .

درد بازو و فشار اعصاب

تحت فشار قرار گرفتن اعصاب زمانی اتفاق می افتد که بر روی یک عصب فشار بیش از حد وارد شود. این فشار می تواند از جانب هر یک از موارد زیر به وجود آید: استخوان ها عضله غضروف تاندون علائم دیگر عبارتند از: مور مور شدن بی حسی درد شدید ضعف عضلانی

درد بازو و رگ به رگ شدن

رگ به رگ شدن به کشش یا پارگی رباط ها و تاندون در نتیجه آسیب های رایج گفته می شود. اگر رگ به رگ شدن خفیف باشد، در خانه قابل درمان است اما اگر شدید باشد نیاز به جراحی دارد. علائم رایج این بیماری می تواند شامل تورم، کبودی و محدود شدن دامنه حرکت دست باشد.

درد بازو و التهاب تاندون

التهاب تاندون به معنی تورم در تاندون ها است. این التهاب معمولا در شانه ها، آرنج و مچ رخ می دهد. التهاب تاندون می تواند از خفیف تا شدید متغیر باشد. سایر علائم شامل تورم خفیف، حساسیت به لمس و درد است.

درد بازو و شکستگی استخوان

شکستگی استخوان می تواند درد بسیار زیاد و شدید در بازو ایجاد کند. ممکن است در زمانی ک ضربه ای به استخوان وارد شده و شکستگی اتفاق افتاده است، صدای شکستگی را نیز شنیده باشید. علائم دیگری که در این حالت ایجاد می شوند عبارتند از: ورم کبودی درد شدید بدشکلی قابل مشاهده استخوان ناتوانی در تا کردن دست به سمت بالا

درد بازو و آنژین

آنژین به معنی درد قفسه سینه است و هنگامی رخ می دهد که قلب اکسیژن کافی دریافت نمی کند. آنژین صدری می تواند به درد بازو و شانه و نیز فشار در قفسه سینه، گردن و پشت منجر شود. داشتن آنژین اغلب نشان می دهد یک مشکل قلبی دارید. علائم دیگر عبارتند از: درد قفسه سینه حالت تهوع تنگی نفس سرگیجه

درد بازو و سکته قلبی

حملات قلبی زمانی رخ می دهد که به علت انسداد و گرفتگی، جریان خون و اکسیژن به قلب قطع شود. اگر اکسیژن به سرعت به قلب باز نگردد، می تواند باعث مرگ بخشی از عضله قلب شود. علاوه بر درد بازو، ممکن است علائم زیر را نیز تجربه کنید: درد در یک یا هر دو دست تنگی نفس درد در دیگر اعضای فوقانی بدن حالت تهوع عرق سرد درد قفسه سینه سرگیجه برای تشخیص علت درد بازو علاوه بر معاینه فیزیکی انجام آزمایش های زیر کمک کننده است: دکتر از شما می خواهد که دست خود را تکان دهید. این می تواند در شناسایی محل درد و علت بالقوه صدمات کمک کننده باشد. آزمایش خون می تواند در تشخیص بیماری هایی مانند دیابت یا شرایط خاصی که باعث التهاب مفاصل می شوند موثر باشد. برای تشخیص شکستگی استخوان معمولا عکس اشعه ایکس تجویز می شود. در صورتی که پزشک به مشکلات قلبی شک داشته باشد آزمایشات مربوط به چکاپ قلب مانند نوارد قلب و اکو تجویز می کند. تصویربرداری با امواج فراصوت، اندام های داخلی بدن را نشان می دهد و یکی از روش های تشخیص است. برای مشاهده بافت نرم و استخوان ها سی تی اسکن و تصویربرداری MRI تجویز می شود.

علائم خطرناک همراه درد بازو

در بیشتر موارد درد بازو نشان از مشکل خاصی نیست و شما می توانید به کمک روش های خانگی آن را درمان کنید. اما اگر علائم زیر را داشتید باید سریعا به دنبال کمک های پزشکی باشید. در صورتی مشاهده علائم شکستگی، حمله قلبی و ناراحتی های قلبی درد تیز و شدید تغییر فیزیکی قابل مشاهده در آرنج یا مچ دست و دیگر زوایای دست عدم توانایی در خم کردن اجزای دست درد یا فشار در قفسه سینه احساس درد در کمر، گردن، و یا در نیم تنه بالایی سرگیجه سبکی سر حالت تهوع تنگی نفس

درمان درد بازو

درمان درد بازو به علت و شدت درد بازوی شما بستگی دارد. برخی از درمانها برای دردهای دست شامل موارد زیر است: در برخی موارد، درد در اندام فوقانی ممکن است به قدری شدید باشد که دکتر مسکن تجویز کند. برای درد ناشی از التهاب، داروهای ضد التهاب مانند کورتیکواستروئیدها می تواند به کاهش علت زمینه ای و درد کمک کند. کورتیکواستروئیدها به صورت داروهای خوراکی و داروهای تزریقی داخل وریدی در دسترس هستند. ممکن است برای باز گرداندن دامنه حرکت بازو نیاز به درمان های فیزیکی مثل فیزیوتراپی داشته باشید. در موارد شدید درد بازو، عمل جراحی ممکن است لازم باشد. برای مثال، جراح ترمیم پارگی رباط ها و شکستگی استخوان ها از آن جمله می باشد.

درمان خانگی درد بازو

نمونه هایی از درمان های خانگی برای درد بازو عبارتند از: استراحت گاهی اوقات دردهای بدن به شما می گویند که بدنتان نیاز به استراحت دارد. جلوگیری از فعالیت های شدید جسمی و حرکت دادن بازو یک راه برای کاهش درد است. سرما درمانی آسیب به پوشش های بدن اغلب می توانند تورم ایجاد کنند. استفاده از کیسه یخ که در یک حوله پیچیده شده است، به مدت ۲۰ دقیقه بر روی منطقه آسیب دیده، می تواند تورم و التهاب را کم کند. حداقل یک ساعت بین دفعات استفاده از این روش فاصله بیاندازید. داروهای مسکن اگر نمی خواهید به پزشک مراجعه کنید، داروهای ضد درد OTC مثل آسپیرین و ایبوپروفن می تواند به درمان درد بازو کمک کنند. دقت کنید که نباید بیش از حد از این داروها استفاده کنید. اگر درد بازو بیش از چند روز طول کشید و با قطع این داروها مجددا شروع شد، باید به پزشک مراجعه کنید. بستن دست بستن منطقه آسیب دیده با نوار زخم بندی الاستیک و یا باند کشی می تواند به کاهش تورم و جلوگیری از گسترش درد مفصل کمک کند. بالا نگه داشتن اندام برای کاهش درد و تورم می توانید منطقه آسیب دیده را بالا نگه دارید. آویزان ماندن دست، درد بازو را بدتر می کند.

پیشگیری از درد بازو

اکثر دردهایی که در بازو احساس می کنید، بر اثر آسیب ایجاد می شوند. پس سعی کنید از ایجاد آسیب به روش های زیر جلوگیری کیند. قبل از تمرین، بدنتان را گرم کنید. تمرینات و ورزش ها را به شکل صحیح انجام دهید. هنگام ورزش از تجهیزات مناسب استفاده کنید. وزن خود را متعادل نگه دارید. هنگام بلند کردن اجسام دقت کرده و بارهای سنگین را اصولی بلند کنید.

همه چیز درباره درد بازو

بازو یا استخوان هومروس به عضوی از بدن ما گفته می شود که از یک سو به شانه متصل شده است و مفصل کتف و شانه را تشکیل می دهد و از سویی دیگر به ساعد متصل شده و مفصل آرنج را می سازد . زمانی که از دست سخن بمیان می آید ، اغلب افراد در لحظه اول به یاد انگشتان و پنجه های خود می افتند ، این در حالیست که مجموعه دست افراد پیچیده تر از یک عضو بوده و عملکرد اندام مختلفی به نمایان شدن ماحصل فعالیت های بخش انتهایی آن (مچ و انگشتان) میانجامد . با بررسی ساختار دست انسان و پس از مطالعه توانایی های انگشتان ، هریک از مفاصل آن ، مچ ، ساعد ، آرنج ، بازو و کتف ، به سازوکار سیستمی بی نظیر پی میبریم که بروز کوچکترین خللی در آن یا اندام مجاورش ، به تغییر عملکرد صحیح آن منجر می شود . در همین رابطه ، درد مچ دست ، درمان دیسک و در شرایط خاص این امراض درد بازو به دردی گفته می شود که در تمام نقاط دست حس می شود ، اما می توان مرکز درد و نقطه انباشت آن را بازو دانست . درد بازو می تواند ماحصل اصابت ضربه به این ناحیه یا فعالیت غیر متعارف و زیاد دست باشد . بی حسی ، درد ، مور مور شدن ، تیر کشیدن و ضعف شدید در این ناحیه که همراه با تغییر رنگ بازو (قرمزی یا کبودی) ، سفتی و یا تورم این ناحیه است ، در اثر تحریک اعصاب استخوان ، تاندون ، غضروف و یا عضلات بوجود آمده است . اگرچه در نظر اول ، بازو همانند کلیه یا چشم عضوی حساس به نظر نرسیده و ممکن است بهبودی آن را در گرو گذر زمان بدانیم ، اما گاهی درد نارسایی های قلب و عروق خود را در قالب درد شانه ، بویژه بازوی دست چپ نشان می دهد . این عضو به دلیل انتقال پیام های خود از طریق حسگرهایی مشترک با قلب ، مغز را دچار نوعی سردگمی کرده و تشخیص محل دقیق درد برای آن دشوار می سازد ، به همین درد در مواقعی که به درد بازو گرفتار می شویم ، نباید از این احتمال غافل شویم . درد شدید، وقوع تغییرات فیزیکی محسوس ، عدم امکان تحرک این عضو ، احساس درد در قفسه سینه ، احساس درد در تمامی مفاصل بالایی بدن و حتی حالت تهوع و تنگی نفس از جمله مواقعی هستند که در صورت همزمانی با درد شانه ، نیازمند رسیدگی فوری پزشک می باشند . و اما علل اصلی درد شانه چیست ؟ علاوه بر موارد فوق الذکر که عامل اصلی بروز دردهای خفیف در این ناحیه می باشند ، رگ به رگ شدن (کشش و گسستگی رباط ها) ، التهاب تاندون (احساس درد پس از لمس) ، آسیب دیدگی روتاتور کاف (که بواسطه فعالیت زیاد و غیر و متعارف بازوان نمایان می شود – مانند دست نقاشان ساختمانی ) ، شکستگی ، آرتریت روماتوئید (نوعی التهاب مفصلی که به گرم ، سخت و بی حسی آن ها منجر می شود ) و آنژین قفسه سینه (درد در اثر کمبود اکسیژن ) اشاره کرد . این امراض و نارسایی ها ، با هر کیفیت و علتی ، قابل مداوا می باشند . درمان درد بازو نیز مانند سایر روش های درمانی ، مستلزم اعمال سلسله مراتبی متدهای پزشکیست ؛ به طور مثال ، از مهمترین روش های درمان درد بازو می توان به استراحت ، سرما درمانی ، مصرف دارو های مُسکن ، بستن عضو یا بالا نگاه داشتن آن ، اوزون تراپی ، ازن درمانی و نوار عصب و عضله اشاره کرد . این روش ها که اموری ساده و قابل انجام در منزل می باشند ، در صورت عدم تاثیر گذاری به درجات بالاتری ارتقاء یافته و نیازمند معاینه توسط پزشک و فیزیوتراپ می باشند .

درد بازو چپ

دردی که شما در سمت چپ تجربه می کنید عمدتاً به این دلیل است که سیستم عصبی در طول یک حمله قلبی مغشوش می شود در آناتومی بدن انسان، قلب در مرکز قفسه سینه شما است اما کمی به سمت چپ است و به همین دلیل است که شما تجربه ضربان قلب و تپش قلب را در سمت چپ دارید درد دست چپ به علت سردرگمی سیستم پیامرسان نورون است این اتفاق می افتد چون اعصاب انعطاف پذیر بازوی چپ و قلب از همان قطعه نخاعی آمده است همچنین به همین دلیل است که درد اغلب به پشت گردن و به عقب انتشار می یابد. ممکن است یک حمله قلبی حتی بدون هر گونه درد بازوی چپ وجود داشته باشد در واقع، زنان با احتمال بیشتری درد بازوی چپ را تجربه می کنند در مقایسه با مردانی که فقط بطور ناگهانی، درد شدید قفسه سینه را تجربه می کنند به هر حال، شما نباید یک درد بازوی چپ را نادیده بگیرد و باید به دنبال کمک فوری پزشکی باشید به این دلیل که تشخیص زود هنگام واقعاً می تواند به جلوگیری از عوارض جدی کمک کند.

بیشتر بخوانید : درد مچ دست ♥ سرطان دست ♥ التهاب دست ♥ درمان ورم پا و دستبازو درد