سوزش قلب نشانه ی چیست

سوزش قلب ,سوزش قلب هنگام نفس کشیدن,سوزش قلب و دست چپ,سوزش قلب در بارداری,سوزش قلب و درد دست چپ,سوزش قلبی,سوزش قلب برای چیست

سوزش قلب , سوزش قلب هنگام نفس کشیدن , سوزش قلب و دست چپ , سوزش قلب در بارداری

توضیحاتی در مورد سوزش قلب

تیر کشیدن قلب یا سوزش قلب می تواند در تمام افراد رخ دهد. علت تیر کشیدن قلب کاملا مختلف است اما بدیهی است که تیر کشیدن قلب آن هم بدون دانستن علت سوزش قلب ،می تواند افراد را عصبی کند.احساس سوزش در قفسه سینه معمولاً براثر بیماری یا یک مشکل جدی ایجاد می‌شود و به همین خاطر برای شخصی که به آن دچار می‌شود، وضعیت بسیار دلهره‌آوری است. بااین‌حال دلایل مختلفی برای سوزش قفسه‌ی سینه وجود دارند که همه‌ی آن‌ها خطرناک نیستند و به‌راحتی نیز قابل درمان هستند. احساس سوزش و درد قفسه سینه یک علامت شایع هم برای مشکلات قلبی و هم مشکلات ریه و حتی حملات عصبی (حمله وحشت) می‌باشد.همیشه اولین چیزی که از تیر کشیدن قلب به ذهن افاد خطور می کند ترس وجود یک انسداد یا گرفتگی قلبی است که می تواند نشان دهنده ی یک مشکل بزرگ و به خطر انداختن زندگی فرد باشد. چنین تفکری نتیجه ای جز دلهره و استرس نخواهد داشت. تیر کشیدن قلب در بسیاری از اشکال و ابعاد وجود دارد. سوزش قلب ممکن است به عنوان احساس پری، سنگینی سر دل، درد، تیر کشیدن قفسه سینه سمت چپ، فشار، تکان، تیر کشیدن قلب هنگام نفس عمیق، لرزش و انواع بسیاری دیگر رخ دهد. اما تمام بیماران یک علامت مشخص دارند و آن هم یک درد تیر کشنده در ناحیه قلبی می باشد. تیرکشیدن قلب می تواند به صورت فرو کردن یک جسم نوک تیز مثل چاقو درون قلب احساس شود.

در این مطلب از سایت جسارت در مورد سوزش قلب صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

سوزش قلب و دست چپ

در برخی موارد درد دست چپ و بیماری قلبی با هم در ارتباطند و درد در دست چپ نشانه و هشداری است برای احتمال حمله قلبی؛ بنابراین مسئله را جدی بگیرید و از این درد چشم پوشی نکنید؛ اما آیا هر دردی در دست چپ لزوماً با قلب مرتبط است؟ پاسخ این است خیر. دلایل متعددی وجود دارد که باعث ایجاد درد در دست چپ می‌شود و شما باید نسبت به آنها هوشیار و آگاه باشید. این درد می‌تواند طیف بسیار گسترده‌ای داشته باشد از یک درد ملایم به دلیل گرفتگی عضلات تا دردی شدید و آزاردهنده به دلیل حمله قلبی؛ بنابراین قبل از گرفتن نوار قلب و انجام آزمایش خون نمی‌توان در مورد علت این درد اظهار نظر کرد. سوزشِ سرِ دل، خصوصاً در موارد شدید ابتلا به بیماری رفلکس معده، می‌تواند باعث احساس سوزش در قفسه‌ی سینه شود. درهرحال، در صورت داشتن احساس سوزش قلب یا سوزش قفسه‌ی سینه حتماً باید توسط پزشک معاینه شوید تا مطمئن شوید که این علائم براثر یک مشکل یا بیماری جدی ایجاد نشده است.

تیرکشیدن و سوزش قلب

اگر پس از تیرکشیدن قلب حال شما بهتر شده اصلا جای نگرانی نیست و نیازی نیست به این فکر کنید که آیا مسئله عجیب و غریبی در شما اتفاق افتاده یا خیر؟ بسیاری از افراد در یک زمان از زندگی خود به دلایل مختف از جمله عصبی شدن و استرس مبتلا به سوزش قلب شدید می شوند. چیزی که خوب است بدانید اینست که دردی که تیز یا تیر کشنده، مانند سوزن سوزن شدن باشد اغلب به دلیل انسداد قلبی نیست. به خصوص، اگر تیرکشیدن قلب با حرکت یا تنفس بدتر شود، به ندرت می تواند نشان دهنده بیماری عروق کرونر قلب باشد.

علت بدتر شدن سوزش قلب

علت سوزش قلب که با یک تغییر در موقعیت یا حرکت فرد، اغلب بدتر و یا بهتر می شود، عموما نشان دهنده یک درگیری در دنده ها، ماهیچه ها، غضروف و یا ریه ها می باشد. به این علت است که می گویند چنین دردی مهم نیست اما درد شدید قفسه سینه بدون حالت تیر کشندگی می تواند نشان دهنده یک شرایط جدی باشد. یک لخته خون در ریه می تواند درد شدیدی ایجاد کند. ذات الریه یا عفونت ریه ها می توانند تیر کشیدن قلب را به دنبال داشته باشند که با حرکت کردن بدتر می شوند. مایعی که در فضای اطراف قلب تجمع می باید (به نام پریکارد) می تواند در حالت طبیعی علت تیر کشیدن قلب باشد. اگر تیرکشیدن و سوزش قلب در شما شدید است، هرگز آن را نادیده نگیرید. در واقع انسداد قلبی در زنان گاهی اوقات با درد شدید تیر کشنده ای همراه است. به عنوان یک قاعده کلی، درد بر روی قفسه سینه که با حرکت و یا فشار دادن بدتر نمی شود می تواند خطرناک باشد. در واقع زنان اغلب نشانه های مختلف دارند که بیان کننده بیماری های قلبی در آنان است. با این وجود اگر شما یک زن هستید و فکر می کنید مبتلا به بیماری قلبی باشید این علایم را در خود چک کنید.

سوزش قلب و انسداد قلبی

علایم تیرکشیدن قلب که نشان دهنده ی انسداد قلبی نیستند! – تیرکشیدن قلب که در مدت زمان بسیار کوتاهی و فقط در عرض چند ثانیه اتفاق می افتد. – درد فرو کردن جسم تیزی که با فشار آوردن بر روی قفسه سینه تان بدتر می شود. – هنگامی که تحرک باعث تشدید سوزش قلب می شود. بطور خلاصه دردهایی که در انتهای روز اتفاق بیفتند، عموما منشاء غیر قلبی دارند. معمولا در یک منطقه بیشتر هستند و معمولا به آسانی نقطه درد مشخص می گردد. این نوع تیر کشیدن قلب ممکن است بسیار سریع، زودگذر و فقط در عرض چند ثانیه باشد و یا ممکن است چند ساعت طول بکشند. در واقع این دردها با ورزش های هوازی بهبود می یابند و می توانید از مسکن های ساده مثل استامینوفن یا ایبوپروفن، کمپرس آب گرم و آنتی اسید ها استفاده نموده و همچنین روش های اطمینان بخشی برای پی بردن شما به منشاء غیر قلبی سوزش سر سینه تان باشند. به یاد داشته باشید که در این مقاله این مطلب عنوان نمی شود که درد تیز یا تیر کشنده قلب جدی نیست. همانطور که اشاره شد برخی از شرایط نسبتا جدی هم می تواند یک درد تیر کشیدن قلب مانند فرو کردن جسم در قفسه سینه را ایجاد کند. بنابراین در صورت مواجه با سوزش قلب طولانی و تشدید شونده در ناحیه قفسه سینه به پزشک متخصص قلب و عروق مراجعه نمایید.

سوزش قلب و مشکلات قلبی عروقی

احساس سوزش در سمت چپ قفسه‌ی سینه به‌صورت مکرر، ممکن است نشانه‌ی مشکلات قلبی عروقی مانند آنژین صدری باشد که باعث می‌شود به بدن شما به‌اندازه کافی خون و اکسیژن نرسد. این درد ممکن است به‌صورت احساس فشار و تنگی در زیر استخوان‌های قفسه‌ی سینه باشد که تا شانه‌ها، بازو‌ها و فک ادامه دارد. درواقع علائم این درد به علائم حمله‌ی قلبی شباهت دارد اما شدت کمتری دارد. بیماری‌های دیگری مانند پریکاردیت و پارگی رگ آئورت نیز می‌توانند باعث احساس سوزش در قفسه‌ی سینه شوند.

سوزش قلب و مشکلات تنفسی

درصورتی‌که سوزش قفسه‌ی سینه در هنگام کشیدن نفس عمیق یا سرفه کردن احساس می‌شود، نشانه‌ی مشکلات تنفسی است. ذات‌الریه، التهاب ریه‌ها، عفونت در ریه‌ها یا آمبولی ریه‌ها براثر لخته خون می‌تواند باعث درد و سوزش قفسه‌ی سینه شود. شما ممکن است علاوه بر سوزش سینه، علائمی مانند حملات مکرر آسم، خس‌خس سینه و تنگی نفس نیز داشته باشید.

سوزش قلب و مشکلات گوارشی

زخم معده می‌تواند باعث احساس سوزش در قفسه‌ی سینه و در زیر استخوان جناغ سینه شود. این سوزش زمانی که معده شما خالی است، بیشتر می‌شود و بعداز غذا خوردن بهبود می‌یابد. التهاب کیسه صفرا نیز می‌تواند باعث سوزش در قفسه‌ی سینه شود. در این حالت با خوردن غذاهای چرب و پر ادویه، این سوزش بیشتر می‌شود.

التهاب غضروف‌ های دنده‌

التهاب غضروف‌های دنده‌ها می‌تواند موجب درد و سوزش در قفسه‌ی سینه شود. این درد معمولاً با مشکلات قلبی اشتباه گرفته می‌شود، چراکه بیشتر در سمت چپ قفسه‌ی سینه احساس می‌شود و با لمس کردن قفسه‌ی سینه یا با تکان دادن بالاتنه شدید‌تر می‌شود.

عوارض سوزش قلب

ازآنجایی‌که سوزش قلب و قفسه‌ی سینه ممکن است براثر مشکل یا بیماری جدی ایجاد شود، بی‌توجهی به آن و عدم اقدام به درمان، می‌تواند منجر به عوارض جدی و خطرناک و آسیب‌های دائمی شود. بعدازآن که علت اصلی سوزش قفسه‌ی سینه مشخص شد، لازم است حتماً برنامه‌ی درمانی که پزشکتان برای شما در نظر گرفته است را دنبال کنید. این برنامه درمانی برای کاهش خطر ابتلا به عوارض احتمالی سوزش قفسه‌ی سینه تدوین‌شده است. این عوارض عبارت‌اند از: شوک کاردیوژنیک (شوک ناشی از عملکرد نامناسب قلب یا آسیب‌های قلبی) اسفاگیت فرسایشی (التهاب مری) ابتلا به بیماری رفلکس معده (GERD) حمله قلبی پنوموتوراکس (نفوذ هوا به پرده جنب ریه)

سوزش قلب و قفسه سینه

سوزش قفسه‌ی سینه ممکن است براثر برخی مشکلات و بیماری‌های خطرناک و جدی ایجاد شود و بنابراین لازم است در صورت بروز این علائم، به آن توجه داشته باشید. سعی کنید آرامش خود را حفظ کنید و وحشت نکنید چراکه این حالت موجب بدتر شدن درد شما می‌شود. درصورتی‌که بعد از گذشت چند دقیقه احساس کردید که درد شما در حال شدت یافتن است یا بهبود نمی‌یابد، لازم است به پزشک مراجعه کنید، تا دلیل سوزش سینه را تشخیص دهد و اقدام به درمان آن کند. استراحت کنید و آرامش خود را حفظ کنید وقتی علائم سوزش قلب و قفسه‌ی سینه بروز می‌کنند، بسیار مهم است که در وضعیتی که در آن احساس راحتی می‌کنید، بنشینید، آرام باشید و سعی کنید به‌آرامی نفس بکشید. مضطرب و نگران شدن باعث بدتر شدن علائم شما می‌شود و توانایی شما در تفکر منطقی را محدود می‌کند و نمی‌توانید علت اصلی درد خود را مشخص کنید.

دایسکشن آئورت

درصورتی‌که سوزش قلب براثر مشکلاتی مانند دایسکشن آئورت (دو لایه شدن جداره آئورت) باشد، نیاز به انجام جراحی است. همچنین درصورتی‌که سوزش قفسه‌ی سینه براثر سنگ‌های صفراوی باشد و این سنگ‌ها با مصرف دارو از بین نروند، برای برداشتن سنگ‌های صفراوی نیاز به انجام جراحی می‌باشد.

سوزش قلب علامت چیست

سوزش سینه علامت شایعی در بیماری‌هایی است که روی قلب، ریه‌ها، قفسه سینه و همچنین معده تاثیر می‌گذارند. با وجود اینکه همیشه درد سینه ناشی از مشکلات قلبی نیست ولی بهتر است به آن توجه شده و مورد درمان قرار گیرد. سوزش و درد سینه در زیر قفسه سینه احساس می‌شود و ممکن است شدید و ناگهانی باشد یا باعث تیر کشیدن و سوزش سینه شود. سوزش سینه ممکن است در مواقع خاصی بروز کند مثلاً در هنگام دراز کشیدن، سرفه کردن، خم شدن یا بعد از خوردن غذا.

علل گوارشی سوزش قلب

علل گوارشی شایع‌ترین علل ایجاد درد و سوزش در ناحیه قفسه سینه هستند. درد قفسه سینه اغلب به دلیل بازگشت یا رفلکس اسید معده به سمت مری است که با سوزش همراه است. درد قفسه سینه معمولاً در زیر سینه و با احساس بازگشت غذا احساس می‌شود. این درد معمولاً با احساس سوزش در گلو و احساس تهوع و حتی استفراغ همراه است. بازگشت مکرر اسید و غذا به مری باعث فرسایش و تخریب پوشش داخلی مخاط شده و در نتیجه موجب ایجاد سوزش در قفسه سینه و علائم دیگر می‌شود. حالت رفلکس ممکن است با مصرف غذاهای تند، چرب و سرخ شده افزایش یافته و درد پس از خوردن غذای سنگین یا دراز کشیدن بلافاصله پس از غذا خوردن احساس شود. برخی از بیماری‌هایی که باعث ایجاد عارضه‌های فوق می‌شوند، عبارتند از: سوزش سر معده، بیماری رفلکس معده به مری (GERD)، اسید و محتویات شکم به سمت مری بر می‌گردد، با توجه به عملکرد نامناسب دریچه‌ها یا هضم ناقص غذا ممکن است احساس درد در قفسه سینه و سوزش در ناحیه سینه به وجود آید. سنگ کیسه صفرا نیز ممکن است باعث سوزش و درد در ناحیه قفسه سینه شود. این درد در سمت راست بالای شکم و کتف راست احساس می‌شود و معمولاً پس از خوردن غذاهای چرب با سوء هاضمه همراه است. بیماری‌های دیگر نظیر ازوفاژیت (التهاب ریه)، فتق هیاتوس (ورود قسمتی از معده به داخل سینه)، مری بارت، واریس مری، زخم‌های گوارشی و سرطان ممکن است باعث ایجاد علائم رفلکس و درد و سوزش در ناحیه قفسه سینه شوند. عکس برداری و آندوسکوپی برای یافتن علل سوزش و درد قفسه سینه به کار برده می‌شود. درمان سوزش و درد قفسه سینه که به دلایل فوق الذکر به وجود آمده است معمولاً شامل داروهای ضد -اسیدی، داروهای ضد تهوع و داروهای خاص دیگر است. رژیم غذایی صحیح، انجام تمرینات ورزشی منظم و نشستن در وضعیت صاف و مناسب به جلوگیری از سوزش و درد قفسه سینه کمک می‌کند.

علل تنفسی سوزش قلب

بیماری‌های مرتبط با ریه‌ها نیز موجب ایجاد درد و احساس سوزش در قفسه سینه می‌شوند. التهاب ریه، عفونت ریه و بیماری‌های دیگر مربوط به دستگاه تنفسی نیز باعث ایجاد درد و احساس سوزش در ناحیه قفسه سینه می‌شود. این دردها با سرفه، تنگی نفس و تب همراه است و با حرمات تنفسی تشدید می‌شود. بیماری‌های دیگر ریوی نظیر آمبولی ریوی (گرفتگی شریان‌های خونی در ریه به دلیل ایجاد لختگی خون) و پنوموتوراکس (وجود هوا داخل سینه به دلیل عفونت یا جراحت) نیز می‌تواند باعث ایجاد درد و احساس سوزش در قفسه سینه شود. اختلالات ریوی باید به موقع تشخیص داده شده و درمان شود تا از ایجاد بیماری‌های دیگر پیشگیری شود.

سوزش قلب و بیماری‌ های قلبی

درد یا سوزش قلب هیچ ارتباطی با بیماری‌های قلبی ندارد. اگرچه علائم آن بیشتر با حملات قلبی اشتباه گرفته می‌شود، ‌اما این سوزش ناشی از برگشت محتویات معده به مری است. این مشکل می‌تواند در هر سنی ایجاد شود،‌ اما در افرادی که بیش از 60 سال دارند شایع‌تر است و به نظر می‌رسد که درد یا سوزشی که در این قسمت از دستگاه گوارش احساس می‌کنیم، بیش از هر چیز با غذایی که خورده‌ایم، ارتباط داشته باشد. در این وضعیت اسید معده وارد مری شده و موجب سوزش بافت این بخش از دستگاه گوارش می‌شود و در نتیجه شما احساس می‌کنید که قفسه سینه شما می‌سوزد. مری فاقد بافت پوششی ضخیمی است که از بافت معده در برابر اسید ترشح شده در محفظه معده محافظت می‌کند. پرخوری از شایع‌ترین علل احساس سوزش در قفسه سینه است، با افزایش محتویات درون معده، بخشی از اسید معده وارد مری می‌شود. وقتی شما بلافاصله پس از خوردن غذا می‌خوابید این وضعیت تشدید خواهد شد، چرا که در چنین وضعیتی، نیروی جاذبه نمی‌تواند عامل موثری برای جلوگیری از بازگشت اسید معده به مری باشد. البته باید توجه داشته باشید غذاهای چرب، کافئین، نوشیدنی‌های الکلی و همچنین شکلات از جمله مواد غذایی هستند که ترشح اسید معده را افزایش می‌دهند و در نتیجه خوردن این گروه از مواد غذایی می‌تواند عامل موثری در سوزش قفسه سینه باشد. در چنین مواردی خوردن داروهای ضداسید معده یا نوشیدن مقداری آب حاوی جوش‌شیرین می‌تواند اسیدمعده را تا حدودی خنثی کند. اما اگر این اتفاق همیشه موجب ناراحتی شما می‌شود، بهتر است به پزشک معالج مراجعه کنید. سوزش قفسه سینه در این شرایط معمولا یک ساعت پس از خوردن غذا آغاز شده و گاهی تا چند ساعت ادامه پیدا می‌کند، درد یا سوزش شدید قفسه سینه می‌تواند به پوشش مری آسیب رسانده و احتمال ابتلا به سرطان مری را افزایش دهد. اگر اسید معده وارد نای شود، منجر به تنگی نفس و بروز علائمی شبیه ابتلا به آ‌سم و همچنین گرفتگی صدا خواهد شد.

بیشتر بخوانید : سوزش سر معده ♥ سوزش معده ♥ تپش قلب ♥ بیماری های قلبیایست قلبی