فروشگاه اینترنتی الیکان

فروشگاه

سفر به پایتخت خوشنویسی ایران و زیبایی های بیشمارش

یکی از شهرهای تاریخی ایران قزوین است که فرهنگ غنی و جذابی را در خود دارد. این شهر که دورانی پایتخت ایران بوده، امروز مقصد بسیاری از گردشگران ایرانی و خارجی است. جاهای دیدنی قزوین بسیار هستند و این خود باعث جذب مسافران بیشتر می شود. اگر قصد سفر دارید، در راهنمای سفر به قزوین با ما همراه باشید تا بیشتر با این شهر تاریخی آشنا شوید. همچنین می دانیم که سفر بدون خرید سوغاتی، قطعا جذاب نخواهد بود و به همین خاطر، سعی کردیم برای شما همراهان عزیز در کنار معرفی جذابیت های تاریخی و طبیعی، سوغات قزوین را نیز هر چند کوتاه برشماریم.

راهنمای سفر به قزوینمعرفی

استان قزوین در بخش مرکزی ایران، قرار گرفته و مرکزش شهر قزوین بوده که دارای قدمت و تاریخ بسیاری است. این شهر در زمان صفویه به مدت 5 سال پایتخت ایران بود و به همین دلیل جاذبه های گردشگری و تاریخی در آن کم نیستند. این شهر دارای شیرینی های بسیار خوشمزه و معروفی است که در سفر به این شهر حتما از آن ها امتحان کنید. قزوین زادگاه خوشنویسان بسیار بزرگ و به نامی بوده و به همین دلیل امروزه شهر قزوین را به عنوان پایتخت خوشنویسی ایران معرفی می کنند.

شهر قزویننکاتی برای سفر به قزوین

اگر از شهر تهران به قزوین سفر می کنید، فاصله آن از تهران 160 کیلومتر است و حدود 2 ساعت و ربع باید در آزادراه تهران- قزوین رانندگی کنید. برای دسترسی به این شهر می توان از هواپیما و قطار نیز استفاده کرد. هواپیماهای این شهر سبک هستند و علاوه بر مسافربری خدمات دیگری مانند آموزشی و تفریح را نیز ارائه می دهند. اگر بخواهید از اتوبوس برای رفتن به این شهر استفاده کنید، توجه داشته باشید که در قزوین دو ترمینال مسافربری در قسمت های شرقی و غربی شهر وجود دارند.

سفر به قزوینآب و هوا

با توجه به موقعیت جغرافیایی این شهر و قرارگیری آن در بر روی ارتفاعات، آب و هوای کلی آن سر و نیمه خشک است. همچنین در راهنمای سفر به قزوین باید بدانید که میانگین دمای هوا، 14 درجه سانتیگراد بوده و سردترین ماه ها، دی و بهن و گرمترین ماه ها مرداد و تیر هستند.

آب و هوا در قزوین

هزینه ها

غذا

قزوین دارای رستوران ها و کافه های متعددی بوده که در آن ها غذاهای مختص این شهر و همچنین شیرینی های خوشمزه ارائه می شوند. از معروف ترین رستوران های این شهر که قیمت هایی به نسبت بالا دارند، می توان به رستوران اقبالی، نمونه قزوین و شانی قزوین اشاره کرد. کافه های نگارالسلطنه، ارثیه و انسان در کاروانسرای سعدالسطنه قرار داشته و در بین گردشگران بسیار معروفند.

هزینه های سفر به قزویناقامت

با توجه به اینکه چه اقامتگاهی را انتخاب می کنید، هزینه های اقامت متفاوت خواهند بود. در شهر قزوین چندین هتل شیک و مجلل مانند هتل سنتی خانه بهروزی، هتل ایرانیان و هتل مرمر وجود دارند که هزینه یک شب اقامت در آن ها از 300 هزار تومان شروع می شود. اگر بخواهید به هتل هایی با درجه متوسط و ارزان تر مانند هتل ورزش و راژیا بروید، برای یک شب اقامت باید بیش از 150 هزار تومان هزینه کنید.اقامت در قزوین

حمل و نقل

برای جا به جایی در بین جاهای دیدنی قزوین اگر خودروی شخصی ندارید، می توانید از اتوبوس، تاکسی و اسنپ استفاده کنید. تمامی این وسایل، هزینه کمی دارند. اگر در روزهای عید به این شهر سفر کردید، می توانید از اتوبوس های گردشگری استفاده کنید. برای کمتر کردن هزینه در راهنمای سفر به قزوین می توانید از شهروند کارت قزوین استفاده کرده که برای اتوبوس کاربرد دارد و در هر سفر هزینه کمتری با این کارت دریافت می شود.

هزینه حمل و نقل در سفر به قزوین

جاهای دیدنی قزوین

در شهر قزوین جاذبه های گردشگری بسیاری دیده می شوند. بسیاری از جاذبه های تاریخی این شهر در مرکز شهر و در نزدیکی سبزه میدان قرار دارند که از جمله معروف ترین جاذبه های تاریخی می توان به کاخ چهلستون، قلعه الموت، کاروانسرای سعدالسطلنه، عمارت سردار مفخم، خیابان سپه، حسینیه امینی ها، دروازه تهران و مسجد النبی اشاره کرد.

جاهای دیدنی قزوینمراکز خرید قزوین

برای خرید سوغات قزوین به سرای سعدالسلطنه بروید. اگر به خرید علاقمند باشید، می توانید از مرکز خرید آفتاب، مجتمع تجاری فردوسی، مرکز خرید ایرانیان و مجتمع تجاری نور دیدن کنید و از خرید سوغات قزوین لذت ببرید. از جمله خوراکی هایی که می توانید به عنوان سوغات قزوین تهیه کنید، نان قندی، پسته، باقلوا، انگور و نخودی است. اگر به دنبال صنایع دستی هستید، می توانید از جاجیم، گلیم و ظروف مسی مختص این شهر بهره ببرید.سوغات قزوین

 

  • جاسم کرار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی